Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Säcken »

Brax-Presidenten va ett fint namn :lol:
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av fatchance »

Säcken skrev:Brax-Presidenten va ett fint namn :lol:
Han är en fin vän trots sina vanor! :D :wink:
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Säcken »

Kör han med kapskiva tror du?
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Falkfish »

fatchance skrev:Eller så gör man som Brax-Presidenten i Hallsta Moppers! 8)

Bild
thumb_up :thumb: \M/
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av fatchance »

Han kör med 180mm x 2mm:s skivor. :D

+ Det här låter lite konstigt, men när han har en blå T-shirt på sig verkar han vilja ligga med mig!
Och eftersom jag är lite blygt lagd brukar jag försöka smita iväg en bit så det inte blir någon uppståndelse av något slag...

Tror nog att Mr Brax tittar in här imorgon och förhoppningsvis har en bild på sin blåa T-shirt att visa upp! :D
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Frolzon »

Säcken skrev:Kör han med kapskiva tror du?
Hmm...?
vinkelkap.jpg
vinkelkap.jpg (17.03 KiB) Visad 2449 gånger
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av 56:an »

pangerva skrev:Farsan hade en sådan men den kastades när vi röjde efter hans bortgång.
Jag kollade på ebay och dom betalar idiotpriser för en sånn där cocos_acc.gif

1976 märkte jag att det började växa hår i ansiktet och jag kom till insikten att jag började få skägg.
Det höll på några veckor och till slut kände jag mig tvungen och göra nåt åt det så jag tog Fiaten och körde in till Svanholms Elektriska i stan. (När jag var så där 20-30 år tog jag bilen vart jag än skulle. Att ta cykeln eller nåt annat fordon var liksom bara inte och tänka på... :roll: )

Killen bakom disken i affären tog fram en låda med den här Braun rakapparaten och sa att den var den jag borde köpa och så fick det bli för jag visste inget annat. Minns bara att den var jäkligt dyr då. Riktigt i kronor minns jag inte men vill minnas det var flera hundra spänn och det var rätt mycket då....

Sen dess har den bara fungerat, fungerat och fungerat men den är också reparerad åtskilliga gånger :mrgreen:
och totalrenoverad minst en gång :D

Sedan den blivit utsliten invändigt så sliter den inte ut skärbladen längre men rakar rätt bra ändå. Bladknivarna invändigt har helt enkelt inget tryck mot skärfolien längre så den slits inte ned och går hål på vilket det kunde göra innan, vasst som fan och man kunde göra sår på kinden.

Tyvärr är det slitet nu invändigt så det glappar så kniven inte rör sig som den ska och jag är där och fixar med mellanlägg så det ska funka en tid till men jag inser att det inte går och fortsätta så hur länge som helst :lol:
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Falkfish »

fatchance skrev:Han kör med 180mm x 2mm:s skivor. :D

+ Det här låter lite konstigt, men när han har en blå T-shirt på sig verkar han vilja ligga med mig!
Och eftersom jag är lite blygt lagd brukar jag försöka smita iväg en bit så det inte blir någon uppståndelse av något slag...

Tror nog att Mr Brax tittar in här imorgon och förhoppningsvis har en bild på sin blåa T-shirt att visa upp! :D
Vi vill givetvis ha en bild :-)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

ja då har jag ju blivit ägare till en 1289 a kromstockholmare idag..blev en hygglig affär bytte bort en del prylar jag inte behövde oxå..så ja tror nog vi båda blev nöjda med affären.. :) nu blir det ju lite putsning och justeringar på denna i vinter
har ju länge velat ha en kromis så jag är ju jättenöjd..tyvärr kvarstår mina problem att lägga in foton så detta får bli nån gång senare.. :)

lär nog bli att man får byta ut datorn oxå snart eftersom den börjat småjäklas och krångla.... :?
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Alltid en del jobb med att installera allt och rädda gamla saker vid byte av dator. Jag bytte en nyss och eftersom den nya hade Windows 8.1 så blev det extra krångligt. Windows 7 fungerade ju bra så jag hade hellre behållit det men nu är det som det är.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

HSE skrev:Alltid en del jobb med att installera allt och rädda gamla saker vid byte av dator. Jag bytte en nyss och eftersom den nya hade Windows 8.1 så blev det extra krångligt. Windows 7 fungerade ju bra så jag hade hellre behållit det men nu är det som det är.

hmmmm jo det blir säkert jobbigt att få det att fungera igen nu..var ju iväg och köpte mig en ny dator idag med även den med ovan nämda windows.. :roll: ...lyckades dock få igång den gammla ikväll så nu har jag ju räddat fotona till en extern hårdisk.. #-O är ju inte så säkert om jag lyckas att få igång den så mycket mer..några jobbarkompisar som kan lite data tror att grafikkortet har sagt upp sig.. :computer:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Raketaren skrev:köpte mig en ny dator idag
Hoppas den nya datorn håller i flera år framåt. Ska förresten göra en guide för bilduppladningsprogram som funkar för Herr Raketaren :wink:
På tal om det, ska jag lägga upp bilden du sms:ade åt mig på 1289:an?
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Raketaren skrev:
HSE skrev:Alltid en del jobb med att installera allt och rädda gamla saker vid byte av dator. Jag bytte en nyss och eftersom den nya hade Windows 8.1 så blev det extra krångligt. Windows 7 fungerade ju bra så jag hade hellre behållit det men nu är det som det är.

hmmmm jo det blir säkert jobbigt att få det att fungera igen nu..var ju iväg och köpte mig en ny dator idag med även den med ovan nämda windows.. :roll: ...lyckades dock få igång den gammla ikväll så nu har jag ju räddat fotona till en extern hårdisk.. #-O är ju inte så säkert om jag lyckas att få igång den så mycket mer..några jobbarkompisar som kan lite data tror att grafikkortet har sagt upp sig.. :computer:
Ja, grafikkortets fläkt lät illa ett tag innan min dator blev död. Efter att köpt den nya datorn så köpte jag ett 300 kronors grafikkort och bytte i den gamla för att försöka rädda alla foton som fanns i den. Den startar men hårddisken verkar också vara på upphällningen så den måste ha den externa backupphårddisken ansluten för att starta men det räddade i alla fall fotona.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Raketsport skrev:
Raketaren skrev:köpte mig en ny dator idag
Hoppas den nya datorn håller i flera år framåt. Ska förresten göra en guide för bilduppladningsprogram som funkar för Herr Raketaren :wink:
På tal om det, ska jag lägga upp bilden du sms:ade åt mig på 1289:an?

låter ju fint det... 8) ja lägg ut den bilden du Jossan...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Raketaren skrev:
Raketsport skrev:
Raketaren skrev:köpte mig en ny dator idag
Hoppas den nya datorn håller i flera år framåt. Ska förresten göra en guide för bilduppladningsprogram som funkar för Herr Raketaren :wink:
På tal om det, ska jag lägga upp bilden du sms:ade åt mig på 1289:an?

låter ju fint det... 8) ja lägg ut den bilden du Jossan...

Här kommer mobilbilden på Raketarens 1289
212.jpeg
212.jpeg (229.75 KiB) Visad 2128 gånger
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar