Varning

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åter igen ... det är STOR skillnad om du uttalar dig om ett företag eller en privatperson <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
scoiattolo skrev: När det gäller just den verksamhet som tråden handlar om är det inte helt långsökt att tro att skatteverket inom kort uppmärksammar det hela och sedan bör ju problemet vara löst.
Om den s.k. "svenska avundsjukan" skickar in en anonym anmälan till den lokala skattemyndigheten om att någon på ett eller annat sätt fuskar med skatten så är dom skyldiga att utreda saken.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det händer nog ibland att utgifterna är större än inkomsterna bland vissa knallar och småhandlare... Det kan vara roligt men inte alltid så lätt. Sysslar man med reparationer får man in slantar men alltför lätt att bli "snäll". Bland veteranmopeder finns inte mycket att hämta då mekandet är x del av mopedägarnöjet. Som tur är finns tradera om man orkar och vill "städa ur" lite....

Pratade med en på mopedträffen idag om att sälja på Tradera men han drog sig för han tyckte det var jobbigt och hålla på med att packa paket. Om dom hämtat vore det mer attraktivt menade han.... <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:
scoiattolo skrev: Om den s.k. "svenska avundsjukan" skickar in en anonym anmälan till den lokala skattemyndigheten om att någon på ett eller annat sätt fuskar med skatten så är dom skyldiga att utreda saken.
erlan
Har som tidigvarande företagare provat både "hembesök" och "meddela SKV med några sega betalare.
Båda funkar enligt min erfarenhet.
Jag hälsade på och påpekade att "du/ni har en skuld på kr xxxxx till AB ZZZZ. Presenterade mig inte ens, nångång..
Pengarna kontant i handen på mindre än 5 min.
Inte olagligt!
En annan sålde sitt företags prylar som privatperson, dvs svart och ville inte ge (moms)kvitto.. Jag medd SKV.
Detta företag existerar inte längre. Gått i KK...

"medd Skatteverket" är utmärkt metod , anonyma meddelare"faktiskt en av deras bästa "källor" inför en ev kontroll.
Du får sälja privat för några 1000-lappar per år, sen blir det "näringsverksamhet" och SKV blandar sig i... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Demmo
Inlägg: 92
Blev medlem: 10 jun 2009, 23:00
Ort: Östra Öland

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte vad som har hänt men sidan verkar ligga nere..
www.veteranladan.blogg.se
Och annonserna ser lite anonymare ut...
http://www.blocket.se/kalmar/Monark_monarscoot_husqvarna_41798916.htm?ca=18&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte alls otänkbart att verkligheten hunnit i kapp.

Snarare ganska troligt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag hade också velat vara anonym om jag sålde damer på nätet...
Går bra , rullande objekt för den som få den i finare skick stått i 15 år så damer för du me på köpet
<!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:
Jag hade också velat vara anonym om jag sålde damer på nätet...
Går bra , rullande objekt för den som få den i finare skick stått i 15 år så damer för du me på köpet
hahahha kanske blir ett bra köp :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
vulcan*
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2012, 23:00
Ort: kalmar

Inlägg av vulcan* »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter 5 veckors väntan och ett antal mail och telefonsamtal så åkte jag hem till veteranladan och hämtade mina prylar. Kolven jag fick var fel, men jag orkar inte krångla med honom mer. Jag köper en ny på annat håll. Så nu har jag mina prylar men jag kommer algrig handla av veteranladan mer och jag kommer inte rekommendera någon annan att göra det heller. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han har bytt nr x antal gånger, han har även börjat skicka ombud. Han inser nog att han gjort sitt namn ovärt i kretsarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vulcan* skrev:Efter 5 veckors väntan och ett antal mail och telefonsamtal så åkte jag hem till veteranladan och hämtade mina prylar. Kolven jag fick var fel, men jag orkar inte krångla med honom mer. Jag köper en ny på annat håll. Så nu har jag mina prylar men jag kommer algrig handla av veteranladan mer och jag kommer inte rekommendera någon annan att göra det heller.
Bra, blev han paff? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar