Varning

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
vulcan*
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2012, 23:00
Ort: kalmar

Varning

Inlägg av vulcan* »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte och betalade 570kr till veteranladan 20juni trots många mail och telefonsamtal har det inte kommit någon post än. Det luktar lureri om honom. Någon annan som varit ute för nåt liknande???? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du bor i Kalmar, åk dit! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
turbouffe
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2009, 23:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av turbouffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen!

Finns spaltmetrar om den unge herrn på hela internet samt även på detta forum.

Synd att du inte sökte eller frågade om feedback innan affären. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag beklagar verkligen att du råkat ut för denna oseriösa säljare. Jag har fått mängder av klagomål om hur han sköter sina affärer och det är tyvärr många som blivit lurade. Tyvärr är är jag bakbunden att skriva mer i ämnet då Veteranladan hotat att polisanmäla mig och forumet för förtal.

Det enda som hjälper i ett sånt här läge är faktiskt att du vänder dig till polisen i Kalmar, till slut kan han kanske stoppas pga av att han lurat alldeles för många och flertalet anmält. Att åka dit hjälper kanske bara dig men inte alla andra som kommer att handla i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 691
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jag beklagar verkligen att du råkat ut för denna oseriösa säljare. Jag har fått mängder av klagomål om hur han sköter sina affärer och det är tyvärr många som blivit lurade. Tyvärr är är jag bakbunden att skriva mer i ämnet då Veteranladan hotat att polisanmäla mig och forumet för förtal.

Det enda som hjälper i ett sånt här läge är faktiskt att du vänder dig till polisen i Kalmar, till slut kan han kanske stoppas pga av att han lurat alldeles för många och flertalet anmält. Att åka dit hjälper kanske bara dig men inte alla andra som kommer att handla i framtiden.
Hej!

Hur kan sanning bli en sådan belastningan att man kan råka ut för en polisanmälan? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ZVEZDA M50 skrev:
Raketsport skrev:Jag beklagar verkligen att du råkat ut för denna oseriösa säljare. Jag har fått mängder av klagomål om hur han sköter sina affärer och det är tyvärr många som blivit lurade. Tyvärr är är jag bakbunden att skriva mer i ämnet då Veteranladan hotat att polisanmäla mig och forumet för förtal.

Det enda som hjälper i ett sånt här läge är faktiskt att du vänder dig till polisen i Kalmar, till slut kan han kanske stoppas pga av att han lurat alldeles för många och flertalet anmält. Att åka dit hjälper kanske bara dig men inte alla andra som kommer att handla i framtiden.
Hej!

Hur kan sanning bli en sådan belastningan att man kan råka ut för en polisanmälan? :shock:
Ja säg det.. Det måste väl vara enklare att sköta sina affärer på ett korrekt sätt <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ZVEZDA M50 skrev:Hur kan sanning bli en sådan belastningan att man kan råka ut för en polisanmälan? :shock:
Polisanmälan är enkelt gjord, och behöver inte ha någon som helst ärlig grund. Något som bör uppenbara sig ganska omgående i ett sådant fall, med följande nedläggning av fallet - men lugnast är ju att slippa bli anmäld för något alls. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm borde inte veteranladan var rätt körd å bränd nu....
då det finns för mycket negativt om den... :? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det skrivs som "veteranladan" kan det aldrig bli förtal , vem har det namnet registrerat. ni kan kalla mig för det , skriv vad ni vill om mig :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite underligt att han lägger in annonser som privatperson, det han sysslar med måste väl nästan klassas som företag? Kanske nåt för skattmasen? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket väl också är anledningen till att det aldrig kommer att bli nån polisanmälan. Kollade på UC och det finns ingen Txx Gxxxxx registrerad på något bolag.
Teoretiskt kan väl nån annan äga bolaget, och han vara anställd. Det kan ju dessutom ha ett helt annat namn än VxxxxxxLxxxx, det är inget krav att bolagsnamnet är samma som namnet företaget går ut med.
Men jag sökte på hans namn och där finns inget bolag.

Det bästa vi kan göra är ju att inte sälja eller köpa av honom. Han kommer nog att tröttna till slut. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tyvärr är det så i sverige att det är förtal och straffbart att säga något negativt om en person eller företag. även om det är sanning.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte ringa till hans föräldrar. Fast dom kanske inte är bättre... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Varför inte ringa till hans föräldrar. Fast dom kanske inte är bättre...
Vad är det för ålder på detta pucko :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->20 <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar