Frakta moped i kombi?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Fåd
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 apr 2012, 23:00

Frakta moped i kombi?

Inlägg av Fåd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar om någon har erfarenhet av att frakta en moped i en vanlig kombi, Volvo V70 eller liknande. :) <!-- </EdIndex> --></div>
johanLP
Inlägg: 48
Blev medlem: 14 jan 2012, 00:00

Inlägg av johanLP »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig slutade det med att det luktade bensin i bilen i minst ett halvår... :(

Det går väl, men se till att töm på bensin, olja och liknande. Om mopeden är liggande eller lutande finns ingen garanti för att det är tätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får precis in en Zündapp, en rekomendation är att lägga den på högersida så inte olja kan rinna ut ur packboxar som är på utgående axlar samt att tömma tank och glöm inte att köra förgasaren tom. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag körde en Yamaha cross i bakluckan på en Toyota Corolla, men inte att rekomendera :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
60 cc
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 okt 2010, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kört hur många moppar som helst i kombi - 245, 945 och V70. 945:an var otrolig, svalde tom grabbens EU-moppe på den tiden... Man lägger en mycket tjock filt eller liknande på golvet och tar med en rejäl bunt tidningar. Sedan gäller det att luta mopeden åt rätt håll. Puch alltid åt höger så slipper man oljekludd. Staga upp moppen inne i bilen med hjälp av fler filtar och tidningar. Får man den att luta lätt bakåt är man hemma. Mer än halv tank i moppen är inte att rekommendera. Är moppen utrustad med högt styre får man lossa detta och böja det bakåt.
När man kommer hem har filten skyddat golvet och eventuell bensinlukt försvinner om man låter filten hänga över en stol i garaget. Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->plockade ur sätet på min jetta -83 när jag hade den, och sen tog bort fram och bakhjul och styret, så fick den plats där. kört 2-3 st mopeder på det sättet. <!-- </EdIndex> --></div>
agneskajsa
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Hofors

Re: Frakta moped i kombi?

Inlägg av agneskajsa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fåd skrev:Undrar om någon har erfarenhet av att frakta en moped i en vanlig kombi, Volvo V70 eller liknande. :)
En Compact går i alla fall in i en V70 . <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie
Inlägg: 750
Blev medlem: 06 dec 2010, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hämtade min golden champ med en BMW 120d :) trångt med det gick <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å jag har fraktat över 1000 mopeder i diverse kombibilar på gott å ont :shock:
Det finns ingen moped i världen som ej går in i en kombibil efter lite trixande.
Är man bara försiktig och förutseende så går det bra under förutsättning
att bensinen är tömd till 100 %.
Jag vill nog påstå att erfarenhet finns det i massor hos mig då det gäller
att frakta moppar - fråga doktorn :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Frakta moped i kombi?

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fåd skrev:Undrar om någon har erfarenhet av att frakta en moped i en vanlig kombi, Volvo V70 eller liknande. :)
Vi har fått in en tysk mastodontmoped i en Renault 19 (ej kombi) så nog ska du få in en moppe i en kombi. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en kompis som körde en Combinette i en Saab 9000. Jag vill minnas att den nästan stod instoppad på tvären. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppe o moppe stoppade ner en Mopar bb i skuffen på en corolla grabbarna i teddy boys Raggarklubb såg ganska chockade ut när vi lastat färdigt kan även säga att den var VÄLDIGT lättstyrd dom 12 milen hem <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar