Protest mot förslaget till ny fordonsskatt

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Protest mot förslaget till ny fordonsskatt

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag heter Janne Hagnell och har tagit initiativet till en namninsamling mot Vägverkets förslag att slopa den rullande 30-årgränsen för skattebefrielse och att istället införa en fast gräns (förslag 1975). Förslaget är i min mening djupt olyckligt och fullständigt godtyckligt då vissa bilar som redan är att betrakta som klassiker ALDRIG kommer att tillåtas uppnå veteranstatus. En kulturskatt riskerar därmed att skrotas ut. Går förslaget igenom tror jag också att det bara är början. Ännu fler nya regler kommer att, i missriktad miljöiver, att manglas igenom, såsom ett totalförbud för icke katalysaterrenade bilar.
Känner du att du vill stöda kampen för att behålla de väl fungerande regler som finns, kontakta mig på mail janne.hagnell@telia.com eller 0702-616784 så skickar jag en lista
Mvh
Janne <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja
Detta är inte bara vägvärkets ide´ Tyvvär är MHRF med på samma ideer ?

dom tycker att den nuvarande flytande 30 årsgränsen har slutat spela sin roll längre när du kan ha en fin 245 -88 som skattefri bruksbil.

jag vet inte vilket som är rätt eller fel <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->EXAKT! Just därför måste de av oss som INTE håller med protestera själva. Och vad är det för fel på en 245 -88? Nu ses den som bruksbil men när den skrotats om 10 år DÅ kommer folk på att de var kultiga men då är det OÅTERKALLELIGEN FÖR SENT!!!
TÄNK PÅ ATT VÅRA MOPPAR FICK MAN GE BORT ELLER SLÄNGA PÅ 70-80-TALET! INGEN VILLE HA DEM! OCH HUR KUL KÄNNS DET IDAG??? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Janne
Jag fick senaste Classic motor i min brevlåda idag, MHRF har vänt på sin åsikt, och håller med dig och dina synpunkter :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Janne
Jag fick senaste Classic motor i min brevlåda idag, MHRF har vänt på sin åsikt, och håller med dig och dina synpunkter :lol:
Jo, jag vet, och det är jättebra! Men vägverket talar ju om att en majoritet av de tillfrågade motororganisationerna är emot så kampen får ändå gå vidare! :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar