Vad blev det till kvällsmat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Patrik »

Säcken skrev:Bantar du? Eller det kanske va 3e omtaget?
Rester från tidigare måltid. :)

Kanske skulle behöva banta men än finns det mindre framdrev å cylindrar med mer cc å tillgå..

:)

/ Patrik
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Patrik »

selma skrev:
Kanske lite förtugg innan förrätten :lol:
Å inte fick jag ha maten för mig själv heller..

/ Patrik
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av T M »

:twisted:
Tillverkade en enkel landgång med bacon cheddar pepparsalami färsk riven pepparrot lite nyskördad gräslök
blev en Marbäcks hallon öl till
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av T M »

:twisted:
Dagens blev tre kulor chokladglass med wafers, chokladsås och en sexa Kahlua slider_score.gif slider_score.gif slider_score.gif mistick_yes.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

T M skrev::twisted:
Dagens blev tre kulor chokladglass med wafers, chokladsås och en sexa Kahlua slider_score.gif slider_score.gif slider_score.gif mistick_yes.gif
Bilagor
giphy (1).gif
giphy (1).gif (29.89 MiB) Visad 8409 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Katten kom in med sin kvällsmat och la den på golvet. :shock: Sedan gick han och åt torrisar. Under tiden tog jag ett kort på fångsten och slängde den utanför tomten till behövande skator eller vilka som vill ha den. Den var så pass tung att akterspegeln på den sviktade när man höll den i svansen 22_yikes.gif
Bilagor
20160705_173435.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av TolvNollNio »

Duktig kise! Men fångsten var kanske menad till dig? :D
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Det är mycket möjligt för han protesterade inte när jag tog den och verkade ha glömt den sedan. Förmodligen ett tack för att han får räkost eller annat som han är tokig i på ett fat när jag fikar på morgonen :) Amerikansk majonäs och parmaskinka är också favoriter och i värsta fall duger det med grädde om det inte blir för ofta.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Raketsport »

Vi brukar också få fina presenter, gärna på vardagsrumsmattan.
Två gånger har ena katten kommit in med levande ödlor, släppt dem och nonchalant promenerat ut igen, men ödlan har varit kvar inne.

Imorgon kommer de nog att komma in med "gotta" som strukit med i kvällens ängsputsning
DSC_3455.JPG
DSC_3459.JPG
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Raketaren »

ingen dålig gräsklippare det där.. :wink: misstänker att "gottan" blir rätt finfördelad av den... :mrgreen:
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Patrik »

Fick köpa in tjänsten matlagning idag. :)

Men nästa gång åker jag nog själv å handlar för det var någon som blev väldigt nyfiken på vad som luktade ur kartongerna...

Bild


/ P
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Jul- och påskmat är jättegott så någon enstaka gång när som helst blir det sådant till kvällsmat.
Bilagor
20161104_195231.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Stekt i grillpanna 2 minuter per sida efter att köttet har fått ligga framme i blivit rumsvarmt. Vinet är ett Rosévin som har legat ett halvår i kylskåpet men det var inte förstört. Till efterrätt blev det hallon och blåbär med vaniljglass.

Matkostnaden har minskat dramatiskt eftersom jag åt ute för 90 spänn varje dag när jag jobbade. Bara det är 1800 kr per månad och något att stoppa i sig finns ju alltid hemma. Andra kostnader som försvann var nästan två tusen för bensin och 8 hundra för fack och A-kassa. Att bilen bara används en bråkdel mot förut är också bra. Andra små fenomen som inträffar är att det tvättas mycket mindre. Nu är det mest nattsärk, morgonrock och garageoverall som används. :)
Bilagor
20161112_193204.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Nymans2013 »

En något onyttig Kebab i pita från närmsta stället, som turligt nog är bäst i stan :D.

Någon skrev högre upp om bantning/starkare cyllar. Jag är på nivån att banta, eller köpa bättre koppling........ Livet med Sachs slider_anon.gif
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av T M »

:twisted:
Vart kallt idag så aftonvarden fick bli rostemackor med red hot chorizo, getost cheddar och jalapeno ketchup
Blev Lady Grey med honing till ( Slut på stroh rom :(( )
Mackor.jpg
Innan de lades ihop och stektes
Skriv svar