Vad blev det till kvällsmat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Vilket hålligång hos er Lasse!
Mönsterskydda den t-shirten snabbt :lol:
Det är allt fixat redan :wink: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:BAK-KAOS i köket nu, så till kvällmat bler det BRÖD och åter BRÖD 8)
Fem fruntimmer i mitt kök :oops: Kacklar, spelar dragspel, tvärflöjt, dricker vin, kacklar ännu mer, bakar "Stikku" och "Läffso" (Pääronbulla) På Svenska : Tunnbröd innehållande pressad potatis)

Kompis utklädd till Lilla-Fridolfs Selma :lol:

Bild

En till bakerska....

Bild

Och här i ett hörn får jag sitta instängd med mina moppededer å grejor :oops:

Bild

Men lite "Hi-Tec" finns det i bakningen :wink: Dessa kavlar (Tre st) innehåller äkta SKF-kappslade kullager för livsmedels-bruk

Bild

Nyss tagen bild på dårarna :lol: Mönstret på tröjan blev direkt mönsterskyddat på brittaidalarna.se så kommer nog att finnas på makknaden om ett år :lol: :lol: :lol:

Bild

fem fruntimmer sa du Lasse... 22_yikes.gif sätt dig i säkerhet medans du kan... :mutt: såg ju dessutom brödkavlar där..livsfarligt....!!.... :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Dom där Kreidlersakerna ska sitta på Motorn å inte ligga på ett bord!!
Nope 8) Ska ha dom i sängen först en natt (eller fler nätter :drunken: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
Lasse väss skrev:BAK-KAOS i köket nu, så till kvällmat bler det BRÖD och åter BRÖD 8)
Fem fruntimmer i mitt kök :oops: Kacklar, spelar dragspel, tvärflöjt, dricker vin, kacklar ännu mer, bakar "Stikku" och "Läffso" (Pääronbulla) På Svenska : Tunnbröd innehållande pressad potatis)

fem fruntimmer sa du Lasse... 22_yikes.gif sätt dig i säkerhet medans du kan... :mutt: såg ju dessutom brödkavlar där..livsfarligt....!!.... :accident:
F.n ... kommer ju ingenstans, är inträngd i ett hörn 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å nu är dom riktigt i "mössan" "Hatten"! :lol: :lol: :lol: :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det ingen av dom som målar Hästar?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Är det ingen av dom som målar Hästar??
Om du frågar Lasse snällt får du säkert vara med, han blir nog glad om han får sällskap :D :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina bilder Lasse man kan tro lyckan bor i ditt hus. Jag blev förstummad när jag såg bilderna och kan inte annat än... :Wow: ja, det känns som glädjen spreds ända hit :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nyss tagen bild på dårarna Mönstret på tröjan blev direkt mönsterskyddat på brittaidalarna.se så kommer nog att finnas på makknaden om ett år

Heja dårarna... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Påminde mig lite om att man bör tvätta bilen om man är på turne... mefipallina_yahoo.gif

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu (kl 23.30) går det för högtyck här i köket :lol: Lena har jobbat till för en ½timme sedan, jag han i allafall göra en stor skinka och griljera den, en stoor Jansson, koka 18 ägg, brysselkål, skala och lägga i vatten 20 potatisar, + en massa mer förberedelse, och nu håller vi på med svamstuvning (Gula och Champ) är också snart färdiga med "Brunkål" (Varbergs recept)

Det är varm i köket ...JA.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni verkar ha energi så sprutar över, jag skulle inte klara allt det där och allra helst inte fira jul dagen efter... Skulle bara sova hela dagen.... :snooze: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Ni verkar ha energi så sprutar över, jag skulle inte klara allt det där och allra helst inte fira jul dagen efter... Skulle bara sova hela dagen.... :snooze:
Ska vi ta flyget ner i morgon och hämta dig :D (Om det går något flyg :roll: )

Vi blir i allafall minst tre moppedister här :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var snällt men kan inte det är en krog på stan som bjuder krakar och andra gratis varje julafton på det som blev över från julbordet... :lol:

Det är förrätt (kalltallrik), varmtallrik och någon efterrät.

Kalltallriken vet jag inte... :? , varmtallriken jaaa :D , efterrätten njet om det är ris a la malta :Stop_: , jaaaa om det är ostkaka mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värmer upp lite inför i morgon ! I kväll, fiskgratäng med hantverksgjord dill/ lime sås, Potatismos: pressat och vispat med kärlek, och en gnutta vitlök i .
Utskurna Laxfileèr ... Tror detta kan bli gott :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar