Nu är Champen hemma

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Nu är Champen hemma

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter att ha letat länge efter en Champ i bra skick så dök denna upp på Blocket för ett tag sedan, mopeden är helt komplett med helt nyrenoverad motor, säljaren hade betalat 6000:- för en helrenovering och det hördes att den var kanon i motor, helt tyst inget som helst rassel. Nu sitter det en tysk 4,3 hkr cylinder med 17mm bing på men alla originaldelarna finns till och med locket till badkaret, det medföljde även original instruktionsbok och mopeden är uttagen den 25 Maj 1979 så den hade nog stått hos handlaren säkert ett år, det medföljde även en moped broschyr för mopeder 1977. Mopeden är såld på Delta Racing i Falkenberg.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Säljarens bild på moppen.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
I en låda som medföljde fanns det också ett komplett handbromshantag med bromsvätske behållare, original stötdämpare samt original framlyset, även extra hastighets mätar drivning till framhjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Halvars
Inlägg: 473
Blev medlem: 06 feb 2011, 00:00
Ort: Sachsdalen

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ligger en sådan i delar i grannbyn, legat där i 20 år, men säljer gör dom inte. :( <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte tänkt på hur stor champen är men ställer man den intill en vanlig compact är den mycket större..... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den är väl typ 2dec högre.
jag tyckte den hade konstiga proporttioner på 70-talet.


erlan <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis!
Letar också efter en "Golden" till rätt pris... <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror jag har tittat på ett tiotal champar under en 15 års period men det har alltid saknats en massa saker på dom, nästan alla saknar fotplattorna eller Huret mätaren, det är inte helt lätta grejor att hitta och är det som är till salu är hiskeligt dyrt, det enda som inte stämmer på denna är att sadeln är utbytt annars finns alla dom rätta sakerna, på den här funkade handbromsen också och den brukar sällan fungera.Jag tror att den kommer att få rulla med "tysk" trimmet och original grejorna får ligga kvar på hyllan..Det är en tung moped och själv är man lite tyngre än vad man var när man var 15 :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det "fotplattor" på motorbågarna så att säga?

Det vore kul att se jämförelsebilder gentemot en vanlig compact.
Den såg väldigt fin ut, mer bilder vore trevligt!

MVH <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Tompa64
Inlägg: 10
Blev medlem: 11 maj 2012, 23:00

Najs

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju ut å va flång ny :D kul <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ughla skrev:Är det "fotplattor" på motorbågarna så att säga?

Det vore kul att se jämförelsebilder gentemot en vanlig compact.
Den såg väldigt fin ut, mer bilder vore trevligt!

MVH
Ja det stämmer, dom är tillverkade av någon typ av hårdplast och verkar spricka sönder rätt så lätt, kan ta ett par jämförelse bilder imorgon med en vanlig compact och champen. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser riktigt fin ut! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en ruskigt fin champ du hittat flora... :) man blir riktigt sugen på att snygga till sin egen när man ser de där bilderna.. :P <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sitter och kollar i försäljnings broschyren och en vanlig compact hade en torr vikt på 46kg och en Golden Champ hade en torrvikt på 55kg alltså är champen nästan 10 kg tyngre, en F50 väger 56,5 kg i torrvikt alltså bara 1,5 mer än champen. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
tommyå
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 maj 2010, 23:00

Inlägg av tommyå »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Har inte tänkt på hur stor champen är men ställer man den intill en vanlig compact är den mycket större.....
Den har mycket finare köregeskaper och är stadigare än vanlig compakt <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min gamla blå ser ut att trivas hos dig. fin champ dessutom <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis! Jag har vi det här laget kommit fram till att den gamla sanningen att det blir billigare att köpa färdigrenoverat jämfört med att renovera ett vrak stämmer. Men jag tröstar mig med att renovera vrak är att rädda dem från skrotdöden. Ex min Eira Ducati reservdelsmoped som jag börjat göra i ordning :http://italia50cc.forum24.se/italia50cc-about627.html . Den är för ovanlig för att skulle vilja skrota den. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar