Mopedbutiker

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
PM650
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 jan 2014, 19:57

Re: Mopedbutiker

Inlägg av PM650 »

Vet ej, dock har jag aldrig haft problem, mer än stavningen på det här inlägget...
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Falkfish »

PM650 skrev:Vet ej, dock har jag aldrig haft problem, mer än stavningen på det här inlägget...
Har man inget annat att tillägga än att stavningggrem skulle var a fel på, så tycker jag att vederbörande ska hitta ett annat forum, typ Wikipedia eller svenska akademiens ordbok.

Vi som skruvar skiter i sådant, för vi förstår varandra i alla fall , det är budskapet som är av vikt, inte någon jävla sta(f)ning ....

Stefan
PM650
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 jan 2014, 19:57

Re: Mopedbutiker

Inlägg av PM650 »

slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Raketsport »

kejsaren skrev:
Falkfish skrev: MEN HUR I HELVETE SKA MAN KUNNA FÅ SVAR OM MAN RINGER, NÄSTAN INGEN BUTIK SVARAR I TELEFON NÄR MAN SKA STÄLLA EN FRÅGA OM MAN ÄR OSÄKER INNAN BESTÄLLNING AV EN VARA...... :evil: :evil: :evil:
Håller med till 100% :evil:

Har provat ringa några butiker men man får nästan aldrig svar. Men Puchlasses mopedrenovering.se kan man alltid lita på thumb_up
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Rexxy »

Beställde också ifrån trimbutiken för några månader sen, köpte ett HPI 2-ten system. Snabb leverans, hämtade paketet, öppnade. Döm av min förvåning låg det ett vanlig HPI rotorsystem i kartongen. :(

Mailade trimbutiken direkt om fel-leveransen. Fick svar lite senare där dom bad om ursäkt, mänskliga faktorn m.m. Vilket jag har full förståelse för. :) Fick retusedel bifogat, så jag skickade tillbaka systemet.

Några dagar senare fick jag ett paket på nytt, med rätt system levererat. Plus en hundralapp! slider_thankyou.gif

Så bra agerande efter ett misstag tycker jag. 8)
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Mopedbutiker

Inlägg av BjörnK »

Ja, trimbutiken är seriösa!
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Mopedbutiker

Inlägg av JanneL »

men svarar inte i telefonen staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: Mopedbutiker

Inlägg av pangerva »

kejsaren skrev:men svarar inte i telefonen staff_shutup9ou.gif
Jag ställde en fråga via hemsidan och blev uppringd tämligen snabbt. :D
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: Mopedbutiker

Inlägg av selma »

kejsaren skrev:men svarar inte i telefonen staff_shutup9ou.gif
Han har nummerpresentatör :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Raketsport »

selma skrev:
kejsaren skrev:men svarar inte i telefonen staff_shutup9ou.gif
Han har nummerpresentatör :mrgreen:
:lol:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Mopedbutiker

Inlägg av JanneL »

:-@ :-@ :lol:
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Patrik »

Kom å tänka på denna tråden när jag läste det här: http://www.byggahus.se/bloggar/marlen+e ... hotar.html


/ P
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Re: Mopedbutiker

Inlägg av SachsMekarn »

Raketsport skrev:
selma skrev:
kejsaren skrev:men svarar inte i telefonen staff_shutup9ou.gif
Han har nummerpresentatör :mrgreen:
:lol:
Precis min tanke :lol:
tommyå
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 maj 2010, 23:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av tommyå »

Hakan skrev:Tja jag har en segdragen historia med 1ans som tar upp en hel sida att plita ner så det tänker jag inte göra.
Men jag fick en sista detalj 4v efter den blev beställd, och då har jag ändå avbeställt bla denna del via mail 3ggr, ändå skickas den till mig.
Inflikas kan att han svarat på dessa mail, både med svärord och lögner.
Det märkliga är att jag bockade i att jag INTE ville ha delleverans, vilket var helt meningslöst , i 3 delleveranser skickades varorna.
Då har jag ändå avbeställt de sista detaljerna med klara besked att jag inte vill ha resterande delar då han inte kunnat leva upp till orderbekräftelsen.
Så nu sitter jag med en detalj jag inte vill ha, jag får stå för ruturportot som han iofs påstår jag får tbx när han "fått" delen.
Känns sådär ok med detta, i synnerhet när man läser att andra INTE fått ersättning för varken porto eller vara vid returer.
Kanske bättre att lägga detaljen på hyllan , betala och få nånting för pengarna.
Att skicka tillbaka med vanlig postgång till 1ans känns som att det kan sluta med minus på mitt konto.

Förstår inte hur man vill bedriva en vinstgivande verksamhet på detta vis ? cocos_acc.gif
Trots allt så berättar en missnöjd kund om dåliga erfarenheter för betydligt fler personer än vad en nöjd gör, det borde 1ans tänka på.
Gör som jag när han tjafsade om returfrakten på en del för hundringen skicka tillbaka i ofrankerat kuvert hörde aldrig ett ord mer sedan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Raketsport »

Det här gäller inte en mopedbutik utan en motorbutik i Umeå.
Jag la beställning på skoterbyxor i måndagskväll via webbshopen på motorbolags butiken. Valde upphämtning av vara och skickade beställning. Orderbekräftelse kom och uppgifter om när varan kunde hämtas.

Mona åker in 09 morgonen därefter för att hämta byxan. Nä, det fanns inga kvar, sa kvinnan. De hade de sålt till annan kund, men de säljer in ett par betydligt dyrare byxor till Mona utan att ge rabatt för besväret.

När Mona kommer hem och berättar vad som inträffat så tänder "den lilla terriern" till inom mig. Jag ringde flertalet gånger till butiken, men telefonen gick hela tiden till telesvar så jag sänder iväg ett mail där jag ifrågasätter hur man kan sälja byxan till annan då jag fått orderbekräftelse och hur saldot i butiken fortfarande visar att byxorna finns inne och går att beställa.
Kort därefter får jag svar där historien ändras (till det värre) och vi får inte ens en ursäkt:

"Hej Hej :D
Ja detta blev ju tokigt. Till och börja med hade vi endast ett par (enligt saldo) och saldot måste man synkronisera manuellt med vårt affärssystem. Helt otroligt så beställs samma byxa av Er samt en annan kvinna någon dag tidigare. Jag har letat och inventerat hela vårt lager och till slut fick jag ringa den andra kvinnan och beklaga att vi inte hade dessa byxor och sätta tillbaka pengarna på hennes konto (hade betalat via nätet). Så här blev det nog ett missförstånd. Vi har alltså inte sålt till någon annan. Jag såg Er beställning sent på kvällen när jag hade lagt mig och skrev ut den direkt morgonen därpå och skrev Ring!! På den för att inte Ni skulle hinna hit… Men det misslyckades :D. Tyckte ändå att vi förstod varandra och hittade ett alternativ. Hoppas de passade :D

Jag är glad för påminnelsen om saldot… Kom på att jag rättat saldot i vårt affärssystem men inte synkroniserat men nu är det gjort :D
"

KNAPPAST ett seriöst svar eller en seriös butik då man redan dagar innan vet att saldot i butiken misstämmer och man väljer att inte ändra på det. Istället väljer hon att tacka mig för att jag påminner dom att uppdatera saldot på varan. Helt otroligt!

Mona som nyligen varit dit och lämnat igen byxa 2 som inte passade blir bemött av samma kvinna med följande kommentar: -"Din sambo är då inge vidare förstående"

De berättar också att detta hänt tidigare med skoteraffärer.


Jag blir chockad!!!
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar