Mopedbutiker
Re: Mopedbutiker
Vet ej, dock har jag aldrig haft problem, mer än stavningen på det här inlägget...
Re: Mopedbutiker
Har man inget annat att tillägga än att stavningggrem skulle var a fel på, så tycker jag att vederbörande ska hitta ett annat forum, typ Wikipedia eller svenska akademiens ordbok.PM650 skrev:Vet ej, dock har jag aldrig haft problem, mer än stavningen på det här inlägget...
Vi som skruvar skiter i sådant, för vi förstår varandra i alla fall , det är budskapet som är av vikt, inte någon jävla sta(f)ning ....
Stefan
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: Mopedbutiker
kejsaren skrev:Håller med till 100%Falkfish skrev: MEN HUR I HELVETE SKA MAN KUNNA FÅ SVAR OM MAN RINGER, NÄSTAN INGEN BUTIK SVARAR I TELEFON NÄR MAN SKA STÄLLA EN FRÅGA OM MAN ÄR OSÄKER INNAN BESTÄLLNING AV EN VARA......
Har provat ringa några butiker men man får nästan aldrig svar. Men Puchlasses mopedrenovering.se kan man alltid lita på
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: Mopedbutiker
Beställde också ifrån trimbutiken för några månader sen, köpte ett HPI 2-ten system. Snabb leverans, hämtade paketet, öppnade. Döm av min förvåning låg det ett vanlig HPI rotorsystem i kartongen.
Mailade trimbutiken direkt om fel-leveransen. Fick svar lite senare där dom bad om ursäkt, mänskliga faktorn m.m. Vilket jag har full förståelse för. Fick retusedel bifogat, så jag skickade tillbaka systemet.
Några dagar senare fick jag ett paket på nytt, med rätt system levererat. Plus en hundralapp!
Så bra agerande efter ett misstag tycker jag.
Mailade trimbutiken direkt om fel-leveransen. Fick svar lite senare där dom bad om ursäkt, mänskliga faktorn m.m. Vilket jag har full förståelse för. Fick retusedel bifogat, så jag skickade tillbaka systemet.
Några dagar senare fick jag ett paket på nytt, med rätt system levererat. Plus en hundralapp!
Så bra agerande efter ett misstag tycker jag.
Re: Mopedbutiker
Ja, trimbutiken är seriösa!
Re: Mopedbutiker
men svarar inte i telefonen
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: Mopedbutiker
Jag ställde en fråga via hemsidan och blev uppringd tämligen snabbt.kejsaren skrev:men svarar inte i telefonen
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: Mopedbutiker
Han har nummerpresentatörkejsaren skrev:men svarar inte i telefonen
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: Mopedbutiker
selma skrev:Han har nummerpresentatörkejsaren skrev:men svarar inte i telefonen
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: Mopedbutiker
Kom å tänka på denna tråden när jag läste det här: http://www.byggahus.se/bloggar/marlen+e ... hotar.html
/ P
/ P
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
Re: Mopedbutiker
Precis min tankeRaketsport skrev:selma skrev:Han har nummerpresentatörkejsaren skrev:men svarar inte i telefonen
Re: Mopedbutiker
Gör som jag när han tjafsade om returfrakten på en del för hundringen skicka tillbaka i ofrankerat kuvert hörde aldrig ett ord mer sedanHakan skrev:Tja jag har en segdragen historia med 1ans som tar upp en hel sida att plita ner så det tänker jag inte göra.
Men jag fick en sista detalj 4v efter den blev beställd, och då har jag ändå avbeställt bla denna del via mail 3ggr, ändå skickas den till mig.
Inflikas kan att han svarat på dessa mail, både med svärord och lögner.
Det märkliga är att jag bockade i att jag INTE ville ha delleverans, vilket var helt meningslöst , i 3 delleveranser skickades varorna.
Då har jag ändå avbeställt de sista detaljerna med klara besked att jag inte vill ha resterande delar då han inte kunnat leva upp till orderbekräftelsen.
Så nu sitter jag med en detalj jag inte vill ha, jag får stå för ruturportot som han iofs påstår jag får tbx när han "fått" delen.
Känns sådär ok med detta, i synnerhet när man läser att andra INTE fått ersättning för varken porto eller vara vid returer.
Kanske bättre att lägga detaljen på hyllan , betala och få nånting för pengarna.
Att skicka tillbaka med vanlig postgång till 1ans känns som att det kan sluta med minus på mitt konto.
Förstår inte hur man vill bedriva en vinstgivande verksamhet på detta vis ?
Trots allt så berättar en missnöjd kund om dåliga erfarenheter för betydligt fler personer än vad en nöjd gör, det borde 1ans tänka på.
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: Mopedbutiker
Det här gäller inte en mopedbutik utan en motorbutik i Umeå.
Jag la beställning på skoterbyxor i måndagskväll via webbshopen på motorbolags butiken. Valde upphämtning av vara och skickade beställning. Orderbekräftelse kom och uppgifter om när varan kunde hämtas.
Mona åker in 09 morgonen därefter för att hämta byxan. Nä, det fanns inga kvar, sa kvinnan. De hade de sålt till annan kund, men de säljer in ett par betydligt dyrare byxor till Mona utan att ge rabatt för besväret.
När Mona kommer hem och berättar vad som inträffat så tänder "den lilla terriern" till inom mig. Jag ringde flertalet gånger till butiken, men telefonen gick hela tiden till telesvar så jag sänder iväg ett mail där jag ifrågasätter hur man kan sälja byxan till annan då jag fått orderbekräftelse och hur saldot i butiken fortfarande visar att byxorna finns inne och går att beställa.
Kort därefter får jag svar där historien ändras (till det värre) och vi får inte ens en ursäkt:
"Hej Hej
Ja detta blev ju tokigt. Till och börja med hade vi endast ett par (enligt saldo) och saldot måste man synkronisera manuellt med vårt affärssystem. Helt otroligt så beställs samma byxa av Er samt en annan kvinna någon dag tidigare. Jag har letat och inventerat hela vårt lager och till slut fick jag ringa den andra kvinnan och beklaga att vi inte hade dessa byxor och sätta tillbaka pengarna på hennes konto (hade betalat via nätet). Så här blev det nog ett missförstånd. Vi har alltså inte sålt till någon annan. Jag såg Er beställning sent på kvällen när jag hade lagt mig och skrev ut den direkt morgonen därpå och skrev Ring!! På den för att inte Ni skulle hinna hit… Men det misslyckades . Tyckte ändå att vi förstod varandra och hittade ett alternativ. Hoppas de passade
Jag är glad för påminnelsen om saldot… Kom på att jag rättat saldot i vårt affärssystem men inte synkroniserat men nu är det gjort "
KNAPPAST ett seriöst svar eller en seriös butik då man redan dagar innan vet att saldot i butiken misstämmer och man väljer att inte ändra på det. Istället väljer hon att tacka mig för att jag påminner dom att uppdatera saldot på varan. Helt otroligt!
Mona som nyligen varit dit och lämnat igen byxa 2 som inte passade blir bemött av samma kvinna med följande kommentar: -"Din sambo är då inge vidare förstående"
De berättar också att detta hänt tidigare med skoteraffärer.
Jag blir chockad!!!
Jag la beställning på skoterbyxor i måndagskväll via webbshopen på motorbolags butiken. Valde upphämtning av vara och skickade beställning. Orderbekräftelse kom och uppgifter om när varan kunde hämtas.
Mona åker in 09 morgonen därefter för att hämta byxan. Nä, det fanns inga kvar, sa kvinnan. De hade de sålt till annan kund, men de säljer in ett par betydligt dyrare byxor till Mona utan att ge rabatt för besväret.
När Mona kommer hem och berättar vad som inträffat så tänder "den lilla terriern" till inom mig. Jag ringde flertalet gånger till butiken, men telefonen gick hela tiden till telesvar så jag sänder iväg ett mail där jag ifrågasätter hur man kan sälja byxan till annan då jag fått orderbekräftelse och hur saldot i butiken fortfarande visar att byxorna finns inne och går att beställa.
Kort därefter får jag svar där historien ändras (till det värre) och vi får inte ens en ursäkt:
"Hej Hej
Ja detta blev ju tokigt. Till och börja med hade vi endast ett par (enligt saldo) och saldot måste man synkronisera manuellt med vårt affärssystem. Helt otroligt så beställs samma byxa av Er samt en annan kvinna någon dag tidigare. Jag har letat och inventerat hela vårt lager och till slut fick jag ringa den andra kvinnan och beklaga att vi inte hade dessa byxor och sätta tillbaka pengarna på hennes konto (hade betalat via nätet). Så här blev det nog ett missförstånd. Vi har alltså inte sålt till någon annan. Jag såg Er beställning sent på kvällen när jag hade lagt mig och skrev ut den direkt morgonen därpå och skrev Ring!! På den för att inte Ni skulle hinna hit… Men det misslyckades . Tyckte ändå att vi förstod varandra och hittade ett alternativ. Hoppas de passade
Jag är glad för påminnelsen om saldot… Kom på att jag rättat saldot i vårt affärssystem men inte synkroniserat men nu är det gjort "
KNAPPAST ett seriöst svar eller en seriös butik då man redan dagar innan vet att saldot i butiken misstämmer och man väljer att inte ändra på det. Istället väljer hon att tacka mig för att jag påminner dom att uppdatera saldot på varan. Helt otroligt!
Mona som nyligen varit dit och lämnat igen byxa 2 som inte passade blir bemött av samma kvinna med följande kommentar: -"Din sambo är då inge vidare förstående"
De berättar också att detta hänt tidigare med skoteraffärer.
Jag blir chockad!!!
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson