Mopedbutiker

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
igasen
Inlägg: 238
Blev medlem: 27 apr 2009, 23:00
Ort: STHLM / Södermanland numer

Mopedbutiker

Inlägg av igasen »

Jag är väldigt besviken på Ettans kundkonakt. Svarar inte på mail och man måste ringa typ 15 ggr. för att få kontakt. När man får kontakt per tel och har en reklamation säger han att han ska fixa det omgående. veckorna går och inget händer. Jag skriver, inget svar och ingen åtgärd av mitt förslag att lösa problemet. Inte första gången detta inträffar. Jag kan inte förstå hur han
kan driva ett företag. Han skryter också i sin reklam med att han är en av de marknadsledande aktörerna på området.
Det här var sista gången jag beställer från Ettan Mopeder :-(.
Finns det någon som har liknande erfarenhet ?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

brukar finnas så stor iritation mot den firman att trådar urartar på sånt sätt att Jossan brukar tvingas radera trådar om ???tans mopeder.
dock kan det iblan dyka upp nån nöjd kund

erlan
igasen
Inlägg: 238
Blev medlem: 27 apr 2009, 23:00
Ort: STHLM / Södermanland numer

Inlägg av igasen »

erlan skrev:brukar finnas så stor iritation mot den firman att trådar urartar på sånt sätt att Jossan brukar tvingas radera trådar om ???tans mopeder.
dock kan det iblan dyka upp nån nöjd kund

erlan
Tack Erlan ! Ville bara veta att jag inte var ensam.
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: Ettans mopeder

Inlägg av blyfot »

igasen skrev:Jag är väldigt besviken på deras kundkonakt. Svarar inte på mail och man måste ringa typ 15 ggr. för att få kontakt. När man får kontakt per tel och har en reklamation säger han att han ska fixa det omgående. veckorna går och inget händer. Jag skriver, inget svar och ingen åtgärd av mitt förslag att lösa problemet. Inte första gången detta inträffar. Jag kan inte förstå hur han
kan driva ett företag. Han skryter också i sin reklam med att han är en av de marknadsledande aktörerna på området.
Det här var sista gången jag beställer från Ettan Mopeder :-(.
Finns det någon som har liknande erfarenhet ?
Varit ute för liknande, men tog bilen och åkte och stövlade in i butiken.
Detta gjorde susen, fick rabatt också av killen med den något flackande blicken :wink:
agneskajsa
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Hofors

Re: Ettans mopeder

Inlägg av agneskajsa »

igasen skrev:Jag är väldigt besviken på deras kundkonakt. Svarar inte på mail och man måste ringa typ 15 ggr. för att få kontakt. När man får kontakt per tel och har en reklamation säger han att han ska fixa det omgående. veckorna går och inget händer. Jag skriver, inget svar och ingen åtgärd av mitt förslag att lösa problemet. Inte första gången detta inträffar. Jag kan inte förstå hur han
kan driva ett företag. Han skryter också i sin reklam med att han är en av de marknadsledande aktörerna på området.
Det här var sista gången jag beställer från Ettan Mopeder :-(.
Finns det någon som har liknande erfarenhet ?
Du är absolut inte ensam, tyvärr. Jag handlar aldrig med därifrån, det finns så många andra som säljer samma saker till samma pris MEN med bättre service.
Svartsjö
Forumsponsor
Inlägg: 422
Blev medlem: 11 mar 2011, 00:00

Inlägg av Svartsjö »

Jag har beställt delar ett par gånger från Ettans och det har fungerat hyffsat förutom ett luftfilter som blev fellevererat...
igasen
Inlägg: 238
Blev medlem: 27 apr 2009, 23:00
Ort: STHLM / Södermanland numer

Re: Ettans mopeder

Inlägg av igasen »

blyfot skrev:
igasen skrev:Jag är väldigt besviken på deras kundkonakt. Svarar inte på mail och man måste ringa typ 15 ggr. för att få kontakt. När man får kontakt per tel och har en reklamation säger han att han ska fixa det omgående. veckorna går och inget händer. Jag skriver, inget svar och ingen åtgärd av mitt förslag att lösa problemet. Inte första gången detta inträffar. Jag kan inte förstå hur han
kan driva ett företag. Han skryter också i sin reklam med att han är en av de marknadsledande aktörerna på området.
Det här var sista gången jag beställer från Ettan Mopeder :-(.
Finns det någon som har liknande erfarenhet ?
Varit ute för liknande, men tog bilen och åkte och stövlade in i butiken.
Detta gjorde susen, fick rabatt också av killen med den något flackande blicken :wink:
Skulle gjort detsamma för länge sedan om det inte var 40 mil dit.
Ett otrevligt problem med den anonyma e-handeln, sticka huvudet i sanden. Tack och lov är de flesta som driver e-handel väldigt seriösa.
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Det var Ettans som jag köpte två satser ekrar från. Jag kunde inte begripa varför jag inte fick det att stämma när jag började sträcka upp ena hjulet. Grubblade och mätte tills jag upptäckte att ena ekersatsen var 5 mm för kort, Den andra var rätt längd på och enligt följesedeln och ettiketten skulle det vara rätt längd. Tog mig flera timmar att extrajobb men jag orkade inte reklamera.
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

Vad har vi för bra alternativ till ettans om vi vill handla Sachsdelar? :)
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

ughla skrev:Vad har vi för bra alternativ till ettans om vi vill handla Sachsdelar? :)
Då blir det Tyskland: http://sachs-oldtimer-ersatzteile.de/sh ... id%3D22%26
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

ughla skrev:Vad har vi för bra alternativ till ettans om vi vill handla Sachsdelar? :)
Eller detta:
http://www.mopedparts.de/index.php/cat/ ... e017c6b9f6
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
igasen
Inlägg: 238
Blev medlem: 27 apr 2009, 23:00
Ort: STHLM / Södermanland numer

Inlägg av igasen »

ughla skrev:Vad har vi för bra alternativ till ettans om vi vill handla Sachsdelar? :)
Fler förslag ? Gärna med större utbud.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Inlägg av Hynboholm »

Perfekt! Här finns ju svaren på min fråga i "priskillnader"-tråden...
Hynboholm skrev: Har Sachs någon liknande shop i Tyskland?
Någon som har handlat och kan rekommendera?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

för oss/mig som bor i norra västmanland så har vi leif smeds motor i avesta eller waldens motor i hallstahammar.

mopedfantasterna.se har en massa grejor på sin hemsida. men jag har aldrig handlat av dom. så kan inte ge nåt omdöme.

mpeddelar.se sålde mycket delar under namnet pata invest på tradera. då var det klockrent att handla av honom.

erlan
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

erlan skrev:mopeddelar.se sålde mycket delar under namnet pata invest på tradera. då var det klockrent att handla av honom.

erlan
Honom har jag köpt av. Han är jättebra thumb_up
Skriv svar