Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Windsor50
Inlägg: 228
Blev medlem: 14 dec 2010, 00:00
Ort: Hultsfred, Småland

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Windsor50 »

56:an skrev:
Hasse skrev:
56:an skrev:
Hur har ni det däroppe egentligen, jag fattar bara inte att ni står ut när det är mörkt nästan hela dygnet :shock:

Jo tack, vi har det bra trots den vita jävulen. Vi tar igen dagsljuset över "sommar" månaderna.
Då är det ljust dygnet runt ett tag. Ändå bor jag ju bara ungefär mitt i vårt avlånga land. Dom
i norrbotten har ju sol dygnet runt ett bra tag.
Ja, Sverige är verkligen avlångt. Tycker jag bor i söder men det är en dagsresa för mig ner till Malmö cocos_acc.gif
Har bara varit där hastigt och lustigt en gång och det var för länge sedan när en kompis skulle hämta en bil där...
Vilken väg tar du då cocos_acc.gif ? Med tåget tar det tre timmar.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketaren »

ja då har den vite jävulen härjat i natt då....bara å vänta tills vägen är upplogad innan det är ens lönt att försöka ta sig ner till E4 an å köra till jobbet..

Bild


nåja man hinner nog fika innan traktorägaren i granngårn har vaknat... :roll:


Bild

Bild
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hynboholm »

Raketaren skrev:ja då har den vite jävulen härjat i natt då...
Härligt! mistick_yes.gif
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Baronen »

Åh, somliga ska då ha det så jäkla förspänt! Här är det blötväder! :freakin mad:
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
HSE
Inlägg: 5534
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Här är grönt och fint och 3,4 grader varmt, blåsten har till och med lugnats sig :D
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Samma i Kalmar skulle jag vilja säja... Inte så tokigt väder alls med tanke på årstiden :D

Men syrénbusken tycks tro det är vår, knopparna brister och bladen börjar komma. Hur ska det gå? cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketaren »

Hynboholm skrev:
Raketaren skrev:ja då har den vite jävulen härjat i natt då...
Härligt! mistick_yes.gif

asolut om man har nån rygg kvar så man kan skotta bort skiten.. :? å jag har inte det tyvärr.. :(

tog mig dock ner till vägen..men det var på gränsen..inget såg man framåt eftersom all vit jävul åkte över vindrutan på bilen då.. :?
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Lasse väss »

Va f:n va Hasse har blitt långhårig ??

http://www.youtube.com/watch?v=hGFZXAmqZgE
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av pnilz »

Lasse väss skrev:Va f:n va Hasse har blitt långhårig ??

http://www.youtube.com/watch?v=hGFZXAmqZgE
:lol: slider_score.gif de va likt!
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Lasse väss »

pnilz skrev:
Lasse väss skrev:Va f:n va Hasse har blitt långhårig ??

http://www.youtube.com/watch?v=hGFZXAmqZgE
:lol: slider_score.gif de va likt!
Jo, jag kan se honom springa ut å spy på skiten :lol:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hasse »

:mrgreen:
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Lasse väss »

Ja.... Här har det kommit ca 60cm snö i två omgångar på tre dygn, skulle bada i går var det tänkt, skottade av allt då, men ?? började snöa igen så sket i det ! du är det så här igen :cry:

Bild
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Windsor50 skrev:
56:an skrev:
Hasse skrev:
56:an skrev:
Hur har ni det däroppe egentligen, jag fattar bara inte att ni står ut när det är mörkt nästan hela dygnet :shock:

Jo tack, vi har det bra trots den vita jävulen. Vi tar igen dagsljuset över "sommar" månaderna.
Då är det ljust dygnet runt ett tag. Ändå bor jag ju bara ungefär mitt i vårt avlånga land. Dom
i norrbotten har ju sol dygnet runt ett bra tag.
Ja, Sverige är verkligen avlångt. Tycker jag bor i söder men det är en dagsresa för mig ner till Malmö cocos_acc.gif
Har bara varit där hastigt och lustigt en gång och det var för länge sedan när en kompis skulle hämta en bil där...
Vilken väg tar du då cocos_acc.gif ? Med tåget tar det tre timmar.
Jamen vi skulle ju hem också på samma dag... :roll:

Det här var på senhösten 1975 och jag följde med en jobbarkompis som skulle hämta en jänkare i Malmö som han köpt på annons.
Vi jobbade på samma bilverkstad då. E66:an fanns inte då och inte blocket heller så dom som ville ha jänkare kollade i dom stora dagstidningarnas bilannonser och bilfirmor som sålde eller hade inbytesbilar. Den här bilen vill jag minnas var en privatannons och priset för bilen vill jag minnas var så där fyra-fem tusen kronor.

Vad var det då för bil han ville ha?

Jo, det var en 1965 års Chevrolet Chevelle tvådörrars med nedvevbara sidofönster så det kunde bli helt öppet på sidan utan mittstolpe.
Dom här bilarna fanns också som SS (Super Sport?) men det här var ingen sån utan mer standard, sexcylindrig motor och PowerGlide automatlåda. Jag fick det höga nöjet och köra nyförvärvet hem 8)

Jag var jobbarkompis med killen som köpt bilen och hemma hade han en V8 motor som det stod Turbo Fire på luftrenaren.
En helg lånade killen bilverkstan vi jobbade på och jag assisterade när han bytte motor och den gamla sexan fick jag 8)
En stor grej var och svetsa avgassystem för nu skulle det bli dubbla rör och han hade köpt nya ljuddämpare på postorder från Hansen Racing som var blåa och var en hackspett på :mrgreen:

Nåt halvår senare tog han ur motor igen och trimmade den och kostade säkert på den många pengar men då vart jag aldrig med.
En gång fick jag i alla fall provköra bilen efter den vart trimmad och den där V8an varvade ur nånting grymt på 1:an lågväxel, långt över hundra, kanske 140 till och med och sen kunde man peta i driven så bar det iväg utav bara fanken men när det vart sån fart så släppte jag gärna redan då när jag var 20 nånting, har alltid varit räddhågsen av mig även om jag svävat i utkanterna nån enstaka gång.

En sak som förvånade mig var att generatorn kunde tåla så höga varv, för det var ju en väldig uppväxling mellan den stora remskivan på vevaxelns svängningsdämpare och den pyttelilla remskivan på generatorn. Skulle inte förvåna mig om den där V8:an varvade uppåt 7000 r/m och hur fort snurrade då inte generatorn :shock:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av pangerva »

:?:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Windsor50
Inlägg: 228
Blev medlem: 14 dec 2010, 00:00
Ort: Hultsfred, Småland

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Windsor50 »

56:an skrev:
Windsor50 skrev:
56:an skrev:
Ja, Sverige är verkligen avlångt. Tycker jag bor i söder men det är en dagsresa för mig ner till Malmö cocos_acc.gif
Har bara varit där hastigt och lustigt en gång och det var för länge sedan när en kompis skulle hämta en bil där...
Vilken väg tar du då cocos_acc.gif ? Med tåget tar det tre timmar.
Jamen vi skulle ju hem också på samma dag... :roll:

Det här var på senhösten 1975 och jag följde med en jobbarkompis som skulle hämta en jänkare i Malmö som han köpt på annons.
Vi jobbade på samma bilverkstad då. E66:an fanns inte då och inte blocket heller så dom som ville ha jänkare kollade i dom stora dagstidningarnas bilannonser och bilfirmor som sålde eller hade inbytesbilar. Den här bilen vill jag minnas var en privatannons och priset för bilen vill jag minnas var så där fyra-fem tusen kronor.

Vad var det då för bil han ville ha?

Jo, det var en 1965 års Chevrolet Chevelle tvådörrars med nedvevbara sidofönster så det kunde bli helt öppet på sidan utan mittstolpe.
Dom här bilarna fanns också som SS (Super Sport?) men det här var ingen sån utan mer standard, sexcylindrig motor och PowerGlide automatlåda. Jag fick det höga nöjet och köra nyförvärvet hem 8)

Jag var jobbarkompis med killen som köpt bilen och hemma hade han en V8 motor som det stod Turbo Fire på luftrenaren.
En helg lånade killen bilverkstan vi jobbade på och jag assisterade när han bytte motor och den gamla sexan fick jag 8)
En stor grej var och svetsa avgassystem för nu skulle det bli dubbla rör och han hade köpt nya ljuddämpare på postorder från Hansen Racing som var blåa och var en hackspett på :mrgreen:

Nåt halvår senare tog han ur motor igen och trimmade den och kostade säkert på den många pengar men då vart jag aldrig med.
En gång fick jag i alla fall provköra bilen efter den vart trimmad och den där V8an varvade ur nånting grymt på 1:an lågväxel, långt över hundra, kanske 140 till och med och sen kunde man peta i driven så bar det iväg utav bara fanken men när det vart sån fart så släppte jag gärna redan då när jag var 20 nånting, har alltid varit räddhågsen av mig även om jag svävat i utkanterna nån enstaka gång.

En sak som förvånade mig var att generatorn kunde tåla så höga varv, för det var ju en väldig uppväxling mellan den stora remskivan på vevaxelns svängningsdämpare och den pyttelilla remskivan på generatorn. Skulle inte förvåna mig om den där V8:an varvade uppåt 7000 r/m och hur fort snurrade då inte generatorn :shock:
Vad hade ni för väder?
Skriv svar