Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

HSE skrev: 28,5 grader varmt idag :D
Sitt nu inte inne och häng vid datorn utan gå ut och njut :)
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Var faktiskt på familjens begäran till Ullared i dag. Roligare än jag räknat med som utflykt, tar ju bara 1,5 timmar dit från mig .
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Som min resa i lördags då.... Fast där har man ju högre krav 8)
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Regnade hela natten men hyfsat väder idag, ganska soligt och 19 grader varmt. Fast nästan 10 grader mindre än igår, riktigt svår för sommarvärmen i år...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Här känns det mera högsommar, 25 grader och sol :D

Det vart nåt oväder inatt men det kom aldrig hit mer än att det började blåsa häftigt under nån timme. Nån pratade om åska i kväll men jag tror inte så mycket på det :)
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Blev stabilt högtryck till slut :D Jag passade på och fixade andra sidan av uthustaket också, det var ju bara de nedersta 8 brädorna som var dåliga så jag räknade inte med så mycket jobb. Men var svårjobbar, jag fick bygga en ställning för att komma åt. Läge att börja med hustaket nu fast i morgon fyller jag ju 70 så då blir det nog inte tid för takjobb :lol:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Jaha, ha det så bra på 70-årsdagen då :D
Kanonväder här med men jag är lite halvkrasslig tyvärr... Hade också velat hålla på med tak i lugnt tempo efter vad jag orkar men måste istället hålla på med mopedjevveljobb som jag lovat. Blir väl färdigt lagom till höstregnen kommer cocos_acc.gif
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Omväxlande väder idag, soligt och fint på fm sedan mulnade det på och det nådde 29 grader medans åskan mullrade på håll. Som väl var ingen åska direkt över oss men sedan kom regnet.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketsport »

Vilken värme! Bonnbrännan kom sent i år :wink:
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Var en riktigt var dag i går, sov dåligt för natten var också varm. 17 grader på natten är vi inte bortskämda med här... Ser ut att bli lika varmt i dag, blå himmel och 15,6 grader nu på morgonen.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Ja, nu har det skjutit upp en högtrycksrygg här som vi upplever som sommarväder. Blåser gör det men så är det också i gränsområdena det blir som oroligast. Jag har tröttnat lite på motorer och mopeder nu och gått över till och cykla istället. Måste säja det var en skön återbekantskap :D

Sommar, och upp till en mil är cykel otvivelaktigt bäst om det är bra väder. Likaså en kvällscruising, man både kommer nånstans och är nära samt tar sig fram nästan ljudlöst :)

Det har varit ironman här i helgen. Jag har aldrig varit nån sportmänniska men det har blivit så stort så det inte går och ignorera längre. Som folkhändelse har det blivit minst i klass med både midsommar och valdagen. Hela stan är bara ironman och båda mina grannar var med och tävlade. På onsdagen går "lilla" ironman och kanske jag skulle fixa åtminstone cyklingen där :roll:

Ironman är:

3,8 km simning

Cykla 18 mil

Springa 4 mil

Försök och gör det :lol:
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Patrik »

Inte ett moln.

Bild

/ P
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Har varit samma hos mej i flera dar nu men ikväll kom lite moln och även av den mörkare sorten, trodde det skulle börja regna men det gjorde det inte. Mopedmeket ligger nere just nu, är inte riktigt i form för det. Stockholmaren med den fyrpetade Sachsmotorn strular lite för mig, och jag tycker jag hållt på med den i en evighet nu så jag är less på det så nu ska jag avsluta lovade mopedjobb och sen får det vara nog. Jag provkörde den i lördags mitt under ironman och när jag var som längst bort och stannade för och fotografera den så ville inte f-skapet starta när jag skulle hem och det slutade med att jag fick gå och le den hem 3 km i träskor och utan strumpor och det kändes i fötterna när jag kom hem :x

Lite snopet och komma och le den också för det var fullt med folk på grönytorna och hejade fram cyklisterna och där kom jag och gick med den där, inte på vägen men väl på cykelbanan bredvid :oops:

När jag lirat en stund hemma med annat tändstift så startade den så sakteliga totalt nersurad. Det hela påminner om min Monark Ekonom i början då jag hade ett ställbart munstycke som var lite krökt och inte fungerade för motorn surade på låga varv. Nu ska jag byta munstycket för det var av kinatyp och sen ska jag även för säkerhets skull byta kondensatorn för även den var utbytt till kinatyp. Tändspolen är också kina men dom litar jag på.

Men nu måste det inte vara kinamunstycket det är fel på, det kan också vara skadat säte i förgasarhuset längst in där munstycket tätar mot :o
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Har varit samma hos mej i flera dar nu men ikväll kom lite moln och även av den mörkare sorten, trodde det skulle börja regna men det gjorde det inte.

Såg lite luriga moln i kväll också men de körde jag ifrån:
Bild

:)


Mvh Patrik
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Inte väder men nostalgibil :thumb:
Skriv svar