Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
testo
Forumsponsor
Inlägg: 637
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Norrtälje

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av testo »

Patrik skrev:
56:an skrev:Har varit samma hos mej i flera dar nu men ikväll kom lite moln och även av den mörkare sorten, trodde det skulle börja regna men det gjorde det inte.

Såg lite luriga moln i kväll också men de körde jag ifrån:
Bild

:)


Mvh Patrik
Härlig förarmiljö! Påminner mig om min första bil. :D
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Just nu känner jag bara på mig att den här kvällen är den sista riktigt sommarvarma kvällen för i år.

Nu 22.30 är det faktiskt hela 20 grader varmt ute och då är det precis i slutet av augusti. Inte så illa minsann 8)
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Hos mig blev det åska och regn redan igår :( Regnar för fullt i dag också. Så solskenet är borta för den här gången...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Ja, och det var regn i Skåne igår också såg jag. Här är det dock fortfarande full högsommar 23 grader ute nu men ganska mulet.
Natten var som förtrollad, ljummet ute hela natten, ingen nattfukt, knappt en människa ute inte ens på stan. Först tog jag mopeden en kort runda men det dånet passade inte alls så jag vände och tog cykeln istället och vevade sen runt tyst som en indian :D
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Regnat något bedrövligt idag, störtskurar som gav problem med mitt hustak. Jag skall ju byta den halva av hustaket som jag inte bytte för några år sedan då underlagspappen är torr och dålig. Nu tog jag och fixade ett uthus först när det var fint väder... Ville inte lämna uthuset halvfärdigt utan gjorde det färdigt in och utvändigt när jag höll på. Nu sitter jag där med bara regn i sikte och högernäven i paket efter att blivit biten av en vildkatt som jag avhyste från min inhägnade trädgård, den hade tagit sig in från utsidan och kom inte ut igen :roll: Så jag lyckades grabba den i nackskinnet och avhyste den men den lyckades bita mig i handen under resan så nu går jag på penicillin och är totalt handikappad men det går över. Fått en massa skäll av frugan för att tagit onödig risk igen :D
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Huajaj... Det var en envis katt :?

Det är väder här också men inget regn än så länge. Regnet verkar hålla sig på västra sidan av Sverige den här sommaren :roll:
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Jätteproblem med allt vatten här i Västsverige, se ex: http://www.gp.se/ny heter/vastsverige/bohuslan/1.2814547-hela-biblioteket-fullt-av-vatten
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Det har regnat här också igår och inatt men inga jättemängder, max 15mm skulle jag tro...

Natten som gick var det mycket åska här men ändå lite på avstånd såg jag på blixtkartan. Stora åskområden söder och öster om sydliga Sverige och ett mindre men intensivt åskväder strax söder om Öland. På blixtkartan gav där utslag hela tiden, en blixt så där var 10:e sekund och när jag gick ut så kunde jag se blixtarna både som ljus och blixt beroende på molnen. Men bara en dov åskknall hörde jag. Kändes lite konstigt när det bara blixtrade hela tiden och inget ljud...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

HSE skrev:Mer regn nu och mer på gång: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21339613.ab
Ser att det regnat hos dig idag men inte så jättemycket väl?
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Inga jättemängder som väl var. Men de tycks varit väder nära dig med? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21342061.ab
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Ojdå... Halltorp ja, det är på möreslätten söder som Kalmar. Gammalt och väldigt bördigt jordbruksområde vilket man kan se genom att kyrkorna ligger lika tätt som på Öland. Det fanns alltså både pengar och resurser eller rika bönder som kunde lägga pengar till kyrkbyggen om man nu hellre vill säja så.

Jag hörde det var ett väldigt kraftigt åskväder tidigt på morgonen så det var nog det som hagelskuren kom från men här vart det mer som regn annars hade jag vaknat av dånet :roll:
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Om vädret idag kan man säga: Bäst som det regnar kommer det en skur :?
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Patrik »

Blött men uppehåll i morse vid 05:30:
Bild


Nu däremot skiner solen så jag skall ut å kika på pallarna med pellets som kom i em.


/ P
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Omväxlande solsken och regnskurar i dag. Allmänna intrycket är blött :cry:
Skriv svar