Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hynboholm »

Eftersom det skulle vara strålande sol idag så tog jag moppen till jobbet!
Det var faktiskt 8 grader imorse vid 06,30 när jag puttrade iväg. thumb_up
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hasse »

Hynboholm skrev:Eftersom det skulle vara strålande sol idag så tog jag moppen till jobbet!
Det var faktiskt 8 grader imorse vid 06,30 när jag puttrade iväg. thumb_up

Jag hade min första kontakt med frost denna höst :evil:

Vad valde du för åk, Tyskt eller Svenskt?
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hynboholm »

Hasse skrev:
Jag hade min första kontakt med frost denna höst :evil:

Vad valde du för åk, Tyskt eller Svenskt?
Jag skrapade rutan en morgon förra veckan, men det glömmer vi nu! :wink:

Svenskt!
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Hade is på bilrutorna två gånger förra veckan men sedan dess har det klarat sig. Eftersom jag håller på att byta tak och dessutom bygga ut en takkupa så har jag verkligen uppskattat att regnet hållit sig borta ett tag. Två dagar till så är allt vattentätt och klart förutom att det återstår jobb invändigt med takkupan men taket på den är klart :D Inget för höjdrädda att jobba med att byta tak och vindskivor. Jag passade på att bygga på takstolarna för att kunna öka isoleringen, hoppas det gör gott när vintern oundvikligen kommer :wink:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av pnilz »

Kom nyss hem -4 visade termometern börjar kännas friskt....
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

6,8 grader varmt och sol nu på morgonen, ser ut att bli en fin dag igen. Fast jag skall till tandläkaren i dag, tar tid från takjobbet men regnet ser ut att dröja några dagar till så det blir nog bra :)
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Strålande väder, solsken och ingen vind. Bara 8,6 grader varmt men i solen var det hyfsat varmt. Plockade några valnötter innan jag startade traktorn och kopplade plogen för att höstplöja potatislanden.
Valnötter 002 (640x480).jpg
Valnötter 002 (640x480).jpg (244.61 KiB) Visad 3165 gånger
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Micke S »

Sol ch 12 grader varmt. Det blev en tur med stora moppen.

https://www.youtube.com/watch?v=hMZ2HFeblFc
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Efter många veckor nästa helt utan regn så börjar regnovädren stå på kö nu, regnade i dag och mer på gång. Jag skall dock inte klaga jag har ju hunnit lägga om taket både på ett uthus och boningshuset nu :) Och är nästan klar med det utvändiga jobbet på en takkupa, hade varit klar om jag inte åk på en förkylning i måndags med feber, ont i halsen och huvudet samt hosta och snuva :evil: Inte kunnat sova ordentligt på tre nätter och traska runt på taket med feber är inte att tänka på. Men jag hoppas det vänder nu, mindre feber i kväll i alla fall...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:Sol ch 12 grader varmt. Det blev en tur med stora moppen.

https://www.youtube.com/watch?v=hMZ2HFeblFc
Låter gött den stora moppen.... slider_score.gif

Det har varit Sol och 12 grader varmt här med. :!: Men på natten så sjunker tempen... minus 5.
Elvärmen ej påslagen i garaget så......brrr. Men slår man på gasolkaminen så blir det snart ganska trevilgt.... :D
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Otroligt nog har vi inte haft riktig nattfrost här ännu :D Dahliorna och krassen blommar ännu mistick_yes.gif Så det har sparat värmepellets då jag inte behövt sätta på värmen i huset ännu, jag vill tro att den förbättrade/tjockare isoleringen av taket gör gott också. Var ju en hel del jobb att bygga på takstolarna för att kunna komma upp i modern standard på isoleringen, den gamla var ju från sextiotalet och oljan var billig då :lol:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hynboholm »

Igår kom första snön, och i morse var det minus 5 hos mig, så det vita får ligga kvar en stund till.
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Hos mig har blommorna klarat sig tills nu. Men det är bara +0,6 grader nu så det är nog kört för dem i natt :( Soligt och fint i dag men bara 3 grader som varmast så vintern börjar ta grepp här med. I alla fall ingen snö så här långt :D
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Kallt i natt, -6,3 grader och nu 4,8 grader kallt. Slut på moped säsongen för i år :( Får vara glad så länge snön håller sig borta och byta plats i garaget mellan åkgräsklipparen och snöslungan...
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av SS440-80 »

HSE skrev:Kallt i natt, -6,3 grader och nu 4,8 grader kallt. Får vara glad så länge snön håller sig borta...
VADDÅ!?? Nu börjar ju nästa 2-taktssäsong mistick_yes.gif mistick_yes.gif mistick_yes.gif
Vinterbild på 49Ranger.jpg

Och även här är det kul med veteran slider_score.gif
Premiärtur december 2013.jpg
IMG_1014.JPG
Skriv svar