övrigt
Re: övrigt
Se upp för skämt på onsdag i morgon
Re: övrigt
I morgon har Statoil Skellefteå premiär på försäljning av e10. De kommer att köra en Ockelbo 300 på e10 och skotern har fått en kilformad 600 huv för att inte slå runt så lätt p.g.a. vridmomentökningen.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: övrigt
Har dom kompenserat vevstakssträckningen genom att vända huvudmunstycket mot mekka?Micke S skrev:I morgon har Statoil Skellefteå premiär på försäljning av e10. De kommer att köra en Ockelbo 300 på e10 och skotern har fått en kilformad 600 huv för att inte slå runt så lätt p.g.a. vridmomentökningen.
Re: övrigt
Vet inte men de svarar på alla frågor på 0910-175 70 om man ringer och upprepar lösenordet "e10" varje gång de säger "vadå". Man kan få upprepa det ganska många gånger innan man är behörig.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: övrigt
Vadå? Du har ju pumpat in skämt sedan du kom hit till forumet.dt50r skrev:Se upp för skämt på onsdag i morgon
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: övrigt
Fick större motor av nål höjningen med cirka 20%. E10 kommer ej i år.jag halverar vikten genom att sitta så nära tanken jag kan på dt50r 45:an.
Re: övrigt
Att följa den här tråden (och den andra "övrigt") är som att titta på en dyngbagge som rullar omkring sin lilla bajsboll i Sahara. Fascinerande, på något konstigt sätt. Har aldrig sett något liknande!
Re: övrigt
Oljepumpen arbetar som en injecktionspruta på yamaha dt50r ,så jag har svårt att se den som en ventil när man sett den arbeta och byter man bricka så ger den mer eller mindre 2-taktsolja som resultat
Re: övrigt
Dra avgaspluggen räcker inte för att dt50r ska gå fortare,man måste växla upp den också för händer ingenting i teorin.
Re: övrigt
Det spelar ingen roll vad som händer i teorin, det är verkligheten som är intressant, du borde besöka den nån gång...dt50r skrev:Dra avgaspluggen räcker inte för att dt50r ska gå fortare,man måste växla upp den också för händer ingenting i teorin.
Re: övrigt
Calleberg skrev: Det spelar ingen roll vad som händer i teorin, det är verkligheten som är intressant, du borde besöka den nån gång...
Re: övrigt
Avgaspluggen är en myt, den finns inte på riktigt. Det var en kille som hittade på detta en gång och sedan dess så tror en del att den finns men det gör den inte. Det är 100% vrid i det uttalandet. Jag spelade saxofon en gång i tiden. Polisen gillar inte om man spelar 60% falskt. Då blir effekten uteblivande och ökar linjärt med hur fort ett hjul på farmors rullstol snurrar i en backe med 4% lutning. Dt50r är en slö eu-moppe som det är förbjudet att stalka med, men inte förr någon gång. Man kan få 6,3543% mer vrid när varvtalet är 6543,222333rpm. Då blir farten glidande om man gnuggar in baken med en burk vaselin.
Re: övrigt
Exakt som ovan förutom mitt dragspel går fortare i uppförsbacke med 10% etanol inblandning + att farmors syn återställs på vänster öra
Re: övrigt
fasen vad många Thordar vi fått nuförtiden
Re: övrigt
kopior mer eller mindre dåliga.... Originalet är alltid bäst