Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Sampee
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 jul 2009, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av Sampee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta styre är väl ändå inte helt original...
http://www.blocket.se/dalarna/Cresent_scooterett_23547977.htm?ca=23_10&w=3

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Melker
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 sep 2008, 23:00
Ort: Västsverige

Inlägg av Melker »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan nu meddela att Cresent 1237 HPD är såld, den hamnade i Trollhättan så man kan säkert få se den även i fortsättningen. Den var verkligen ett HPD-bygge som jag använde som badmoppe vid sommarstugan. <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
Ort: KÖPING

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Visst är det den här
http://www3.shellkonto.se/speed/phpBB2/viewtopic.php?t=4287

härligt klipp i den blåa
http://www.youtube.com/watch?v=mHg-qipDSDA

Kawazaki 80cc ? (tyckte det stod så på speedriders)
Vore sjutton om det inte klipper iväg med en KX80 med monark-skal... och ja den röda var snyggare på "speedriders" bilden än den är nu med massa dekaler o så. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja ja då. Får väl hålla med om att den var snyggare på Speedridersbilden :oops: men den är inte helt fel med väskorna heller, eller hur :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
CR1151
Inlägg: 85
Blev medlem: 21 jan 2008, 00:00
Ort: Sockna
Kontakt:

Inlägg av CR1151 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara att öppna plånboken och handla

http://www.blocket.se/ostergotland/MCB_1256_Champion_23826497.htm?ca=14&w=1 <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var fin , vet var det står en till lika fin
Men vad kan priset bli ? max 10-15.000 ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kedjeskydden är garanterat omlackade, men den såg fräsch ut. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är min Champion , budet är just nu uppe i 8500:-.
Köpte mopeden av första ägaren som fick den ny 1974 mopeden ställdes sen undan 1978 fram tills nu, jag har bytt framdäcket och bensinkranen och även fotgummina.
Troligtvis har förgasaren aldrig varit borta från mopeden för när jag tog bort den för rengöring hittade jag en vaxad lapp med kontrollantens nr och en MCB Stämpel tyvärr gick lappen sönder i molekyler när jag lyfte upp den.

Kedjeskydden var svartlackade när jag hämtade den. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du borde få mer för den. Synd att kontrollantlappen gick sönder, den hade jag gärna velat se.
Lycka till med försäljningen! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag la upp den under säljes här på Forumet också, det vore ju kul om den kom till någon som uppskattar en "riktig moppe" <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag håller ju oxå tummarna för dig, tycker ju att den borde komma upp över tiotusen för den är ju såpass ovanlig och fin dessutom... :)

betalade ju mer slantar för min :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopeden är nu såld till Uppsala <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nog är det kul med en speciell tråd med blocket annonser.. men raketsport. .Går det inte att vända så att senaste inläggen hamnar först? tycker ngn fler än jag att trådarna på div. forum är baklänges? Det är ju mkt lättare att se senaste inlägget om det hamnar först för då kommer det ju upp direkt man klickar. istället för att scrolla å bläddra till sista sidan inte för att det nu är så jäkla jobbigt men...
jag tror jag har sett den där tvåsitsiga röda grodan ett 50tal gånger nu.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klicka på senaste inlägget, längst till höger.... :Idea: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja ja är ju inte så rapp på min lilla laptop man får flytta sidan åt höger å vänster för att kunna se hela men var menar du..på tråden eller på forum indexet eller på kategorin..? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar