Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketsport »

Jo, Volvo har lyckats bra med det. Misstänker att Janne tänkte på nått annat än polstjärnan och volvo.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Han letade nog bara efter en förevändning att slippa göra klart sina hobbyprojekt :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev:Han letade nog bara efter en förevändning att slippa göra klart sina hobbyprojekt :wink:
thumb_up
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Coolvette »

Micke S skrev:Det väcker lätt ont blod när någon skapar en påkostad samling men jag tycker också att det är trevligt att det finns personer som gör det och satsar.
Jo, men samtidigt trist för dom med hobbybudget som försöker hitta grejor att hålla sitt objekt rullande.
Dom har kanske inte en chans.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneL »

Jag säger som Ferry: livet är inte rättvist 8)
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneL »

Raketsport skrev:Jo, Volvo har lyckats bra med det. Misstänker att Janne tänkte på nått annat än polstjärnan och volvo.
:oops: :oops:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneL »

Micke S skrev:Han letade nog bara efter en förevändning att slippa göra klart sina hobbyprojekt :wink:
å fy fan, ett njurslag så här direkt på morgonen, objekt är väl bara till för att börjas på :D
Vi startade upp 2 dappeprojekt i höstas, så nu har vi två till på lager :mrgreen:

Jag fick äntligen tag på en -75:a ram men det är konstigt att man ska behöva vända sig ända till Grekland :roll:
Har blivit erbjuden några på Facebox men jag skulle kunna skriva ett helt reportage om mopedaffärer som aldrig går i lås pga säljare med div mentala handikapp 8) hate-wall.gif
Användarens profilbild
GhR08
Inlägg: 340
Blev medlem: 16 okt 2014, 08:16
Ort: Stockholm

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av GhR08 »

Coolvette skrev:
Micke S skrev:Det väcker lätt ont blod när någon skapar en påkostad samling men jag tycker också att det är trevligt att det finns personer som gör det och satsar.
Jo, men samtidigt trist för dom med hobbybudget som försöker hitta grejor att hålla sitt objekt rullande.
Dom har kanske inte en chans.

Inte bara budgeten är problemet.
Det driver upp priserna ytterligare när gubbarna ska ha sakerna på hyllorna bara för att...
Så för mig som inte har budgeten eller hållit på med den här hobbyn länge gapar hyllorna tomma och jag får spendera många timmer med att leta billiga delar över hela internet..
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Coolvette skrev: Jo, men samtidigt trist för dom med hobbybudget som försöker hitta grejor att hålla sitt objekt rullande.
Dom har kanske inte en chans.
Ja det har blivit dyrt på riktigt att fixa till en moppeklassiker. När jag började med moppar för några år sedan så kunde man köpa bra kompletta fungerande objekt för mellan 5 och 10 tusen och tyckte det var dyrt. Jag tror att den summan sedan har fördubblats på några år. Det tillsammans med allt smått och gott som behöver köpas om man vill fixa till dem i fint skick gör att det lätt drar iväg ytterligare 5-10 tusen och sedan 10-20 tusen till om man vill ha en hållbar motor med god fart i. Det gör att man hamnar på från 10 tusen för moppar som det är liten eller nästan ingen efterfrågan på upp till ca 50 tusen för de mest eftertraktade modellerna. :shock:

Det är delvis förklaringen till varför jag även har börjat med hojar och det mer eller mindre verkar vara stopp på nya Zundapp-projekt här. FZ750-hojen som jag gjorde iordning så att den är i utställningsskick kan man nog säga utan att överdriva landade på totalt 10.000 kr med inköp. Det värmer i själen. En helförsäkring kostar 680 kr per år och den går som ett skott med ganska låg vikt och 100+ hästar. Så den är på ett sätt en räddning för mitt hobbyutövande eftersom jag också gillar att köra hoj och gör det väldigt mycket. Det som gav blodad tand på det området var som du säkert minns SR400an som jag gjorde iordning och var en trevlig och mycket bra hoj. Du hade ju en likadan fast en Big Block SR500 förut minns jag.

Jag har ännu inte lyckats komma över den mentala spärren att köpa moppeobjekt för 20 tusen och sedan behöva göra en kostsam rotrenovering. Så risken finns att det inte blir fler moppar här och det är trist genom att det är så roligt att skapa något från en rishög till precis som man vill ha det.

Till för bara något år sedan var KS100 i bra skick billigare än moppar p.g.a. en mindre marknad. Men nu har intresset för dem vaknat hos fler och drivit upp priserna till det dubbla och gjort det svårt för löntagare med familj som är vid sina sinnes fulla bruk att genomföra ett sådant projekt.

Fan vad gnällig jag är i dag men det går över efter en kopp kaffe och fortsätta i garaget med det jag håller på med där. :)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

JanneL skrev: Har blivit erbjuden några på Facebox men jag skulle kunna skriva ett helt reportage om mopedaffärer som aldrig går i lås pga säljare med div mentala handikapp 8) hate-wall.gif
Gör det !

Jag vet att du som egen företagare inte har obegränsat med tid till hobbyprojekt. Men det gör ju inget att ha projekt stående för de blir inte billigare att köpa och så har du kul saker att göra när du får mer tid över för egen del.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av musköchrister »

Hasse skrev::thumb: Mycket bättre, han hade ju kunnat valt att supa upp pengarna också eller spela (troligtvis bort dom)
Köper han inga Crescenter?

han har i alla fall en tidig F50 med glasfiberskärmar + 2 st E-Type -75or
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hasse »

musköchrister skrev:

han har i alla fall en tidig F50 med glasfiberskärmar + 2 st E-Type -75or

Okej, lite allätare alltså :thumb:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

Hasse skrev:
Okej, lite allätare alltså :thumb:
Med hyfsad aptit, skulle man kunna säga... :mrgreen:
Användarens profilbild
GlobalNomad
Inlägg: 275
Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av GlobalNomad »

Polarn köpte en helt fungerande, komplett och frisk KS125 hoj från -76 för 19,000:-. Det var för 6 månader sen. Men jag tror inte dessa vansinnes priser kommer att hålla i sig framöver. Vem, som är vid sina sinnes fulla bruk, köper en 125 rova för 35,000:- till sin hobby hoj?? Dom motorerna som gått på Tradyra kommer att samla dam på nåns hylla och aldrig kunna säljas för dessa priser igen. Men va vet jag, jag kanske bara yrar :mrgreen:
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Såg att det gick ytterligare en 125-motor till Polarstar. Det leder tankarna till en annan trevlig kille som hade lärt sig att vinna precis varje gång och fortfarande är i god form https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingemar_Stenmark" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar