Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan ju alltid välja den sista sidan
ex. Gå till sida Föregående 1, 2, 3, 4


i det här fallet klicka på 4:an <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är så jag gör nu, såg jag att det även finns i övre hörnet då slipper ja scrolla men det hade ju varit enklare om det bara kom upp :whistel:
(man e ju otroligt slö va..glöm att jag frågade så slipper det bli en ny tråd om detta..he.he) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annat alt. köp en större laptop... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äkta 1252 2!! mistick_badwords
http://www.blocket.se/boden/Crescent_Compakt_1252_som_ny_23860473.htm?ca=6&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klicka på senaste sidan direkt och sedan på tangenten "end", vips så hamnar du längst ner. Vill du längst upp på sidan så klicka på "home" så vips är du högst upp på den aktuella sidan. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vill ni alla här på forumet förklara för en gammal Zundappist vad det är
för speciellt med compakter, dom verkar ju vara mycket populära.
Jag kan då absolut inte bli sugen på en sån. Nu lär jag väl få en massa
bannor förstås, :hide: men jag vill gärna höra era lovord över dom.
Kanske att man missat nåt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För min del är det för att det var min första moped...Men när jag "tvingats" sälja så har det blivit compakten som åkt i första hand.I en jämförelse så tycker jag det är bra mkt mer moped i t.ex Mustang Mamba...Fast Compakten har ändå nå´n slags charm som inte riktigt går att förklara :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det måste vara den veka gaffeln eller kanske ramen som spricker å börjar läcka soppa eller kanske det är svingen som blir sne vid minsta motortrimning? skojade bara.. nog kanske mustangen är rejälare med bättre gaffel mm. men den är som en karikatyr av en kompakt (typ ful)har själv 3 kompakter å jag tror att det är för att det är en liten lätt smidig moppe med bra köregenskaper. Bara motor, ram å hjul.. inget lull.. den är som compact på alla sätt. riktigt myysig att puttra fram med i stan med en matkasse på den breda pakethållaren. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
Vill ni alla här på forumet förklara för en gammal Zundappist vad det är
för speciellt med compakter, dom verkar ju vara mycket populära.
Jag kan då absolut inte bli sugen på en sån. Nu lär jag väl få en massa
bannor förstås, :hide: men jag vill gärna höra era lovord över dom.
Kanske att man missat nåt. :D
Det riktigt stora kan väl vara att dom är gjorda i Sverige , och inte som det märke du nämde (Polen ?) :lol: :lol:

När man ändå nämner svenska !! klubben skratt <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig är en Compact mer "moped" än tex en Zündapp K50.
Att vingla fram på en Compact på ett rally känns mer rätt än att åka på en strypt motorcykel...

...men allt är ju en smaksak och inget illa om Zündapp men för mig känns del som lite fusk. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:För mig är en Compact mer "moped" än tex en Zündapp K50.
Att vingla fram på en Compact på ett rally känns mer rätt än att åka på en strypt motorcykel...

...men allt är ju en smaksak och inget illa om Zündapp men för mig känns del som lite fusk.
Håller med thumb_up ,& en mamba ser ju ut som en mindre våldtäkt på en compakt=opropotioneligt.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
P-plats.se skrev:För mig är en Compact mer "moped" än tex en Zündapp K50.
Att vingla fram på en Compact på ett rally känns mer rätt än att åka på en strypt motorcykel...

...men allt är ju en smaksak och inget illa om Zündapp men för mig känns del som lite fusk.
Håller med thumb_up ,& en mamba ser ju ut som en mindre våldtäkt på en compakt=opropotioneligt.. :cry:
Mustang Mamba är ju ingen KS 50 (K50 är Suzuki)Personligen tycker jag Mamban är rätt grym evildevil med sin litenhet & den stora Zundappmotorn.Jag avgudar Crescentmopeder :worship: men uppskattar även andra märken staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ja det måste vara den veka gaffeln eller kanske ramen som spricker å börjar läcka soppa eller kanske det är svingen som blir sne vid minsta motortrimning? skojade bara.. nog kanske mustangen är rejälare med bättre gaffel mm. men den är som en karikatyr av en kompakt (typ ful)har själv 3 kompakter å jag tror att det är för att det är en liten lätt smidig moppe med bra köregenskaper. Bara motor, ram å hjul.. inget lull.. den är som compact på alla sätt. riktigt myysig att puttra fram med i stan med en matkasse på den breda pakethållaren.
Hur många mambor har du doktorn?Kanske vill byta en av Compakterna mot en mamba staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är inge roligt längre snyft.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu e ni att elaka mot doktorn tycker ja. hehe. inga som helst fel på en compact. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar