Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av disktant »

Raketsport skrev:
Frolzon skrev:
56:an skrev:
Mellerud :shock:
Då kan väl Frolzon åka dit och fynda :idea: Yeah! :D
Hm, annonsen borttagen... :roll:

Vad var det för moppar? Han inte se annonsen.
Någon som fyllt år ?
annonsen länkade till websidor.mine.nu/veteranmopparorginal.htm
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketsport »

Har sett några annonser i Classic Motor sista tiden om moppesamling som säljs pga sjukdom.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketsport »

1247 objekt med kapat motorfäste för att passa sachs troligtvis. Helt okej pris, har den lite svåra sadeln kvar.
http://www.blocket.se/sodermanland/Comp ... m?ca=2&w=3

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Patrik »

Raketsport skrev:
Frolzon skrev:
56:an skrev:
Mellerud :shock:
Då kan väl Frolzon åka dit och fynda :idea: Yeah! :D
Hm, annonsen borttagen... :roll:

Vad var det för moppar? Han inte se annonsen.
Bild

Finns en del bilder i följande tråd på FB som en del här kan kika i iaf:
https://www.facebook.com/groups/3837462 ... 6518988997

Mvh Patrik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Lolalola »

Lolalola skrev:
Nedomansky skrev:Ovanlig modell till ett bra pris?

http://www.blocket.se/halland/Victoria_ ... 9.htm?aw=1
Jösses ett sånt klipp! Den är ju skitfin och till det priset. Sen så verkar ju säljaren dessutom sällsynt seriös och trevlig. Den blir nog såld innan kvällen. Bäst att passa på! :)
Jag hörde på omvägar idag att min annons på Victorian varit uppe till het diskussion i nån Facebook-grupp. Det skulle tydligen ha varit ett jävla liv om att det var nåt skumt och att telefonnumret gick till typ Rumänien. Har verkligen såpass många aldrig hört talas om/sett att det går att lägga till trettio spänn på Blocket för att få ett anonymt nummer?
Jag brukar välja det för att kunna be oseriösa/otrevliga att dra åt helvete riktigt ordentligt, utan att för den sakens skull riskera hotsamtal om nätterna, men även för att folk just inte skall kunna kolla upp var jag bor och mopederna finns. Jag har kompisar som blivit av med en del crosshojar och några veteraner den vägen så jag tycker att det är helt i sin ordning att ha ett hemligt nummer, och eftersom det tydligen varit en ganska stor samling människor som hade synpunkter efter att uppenbarligen just ha försökt kolla mina adress så känns det ju kanske angelägnare än någonsin att ha ett ospårbart nummer på Blocket.

Tänker jag fel här?
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

Nej, du har alldeles rätt. Finns folk ju som vill ha saker utan att betala för dem och kollar upp intressanta fordons hemvist för att sedan göra ett nattligt besök, det är tyvärr inte ovanligt. Så det gäller att skydda sig så gott det går. Ett annat vanligt trick är ju att en spekulant dyker upp i bil och vill provköra fordonet varvid han försvinner med ditt fordon. Den lämnade bilen visar sig då vara stulen :evil: Då har han inte stulit ditt fordon då du frivilligt lämnat det till honom för provkörningen, det handlar bara om olagligt förfogande och försäkringsbolaget vill inte betala...
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Lolalola »

Fast då har man ju åtminstone kommit såpass långt att man bestämt träff, och då skulle man ju kunna vara rökt ändå.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av 56:an »

GAMMAL SHELL BRÄNSLE BLANDARE I ZINK
Helfrän!!!! slider_score.gif

http://gamla.tradera.com/gammal-shell-b ... _224006985
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

Jo de där kommer jag ihåg. Användes för att blanda till oljeblandad bensin för hand på femtiotalet.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Patrik »

Lolalola skrev:. Har verkligen såpass många aldrig hört talas om/sett att det går att lägga till trettio spänn på Blocket för att få ett anonymt nummer?
Det har aldrig jag hört talas om.

Mvh Patrik
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneHagnell »

Patrik skrev:
Lolalola skrev:. Har verkligen såpass många aldrig hört talas om/sett att det går att lägga till trettio spänn på Blocket för att få ett anonymt nummer?
Det har aldrig jag hört talas om.

Mvh Patrik
Inte jag heller, bra att veta! slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketsport »

Lolalola skrev:
Jag hörde på omvägar idag att min annons på Victorian varit uppe till het diskussion i nån Facebook-grupp. Det skulle tydligen ha varit ett jävla liv om att det var nåt skumt och att telefonnumret gick till typ Rumänien. Har verkligen såpass många aldrig hört talas om/sett att det går att lägga till trettio spänn på Blocket för att få ett anonymt nummer?
Jag brukar välja det för att kunna be oseriösa/otrevliga att dra åt helvete riktigt ordentligt, utan att för den sakens skull riskera hotsamtal om nätterna, men även för att folk just inte skall kunna kolla upp var jag bor och mopederna finns. Jag har kompisar som blivit av med en del crosshojar och några veteraner den vägen så jag tycker att det är helt i sin ordning att ha ett hemligt nummer, och eftersom det tydligen varit en ganska stor samling människor som hade synpunkter efter att uppenbarligen just ha försökt kolla mina adress så känns det ju kanske angelägnare än någonsin att ha ett ospårbart nummer på Blocket.

Tänker jag fel här?
Absolut inte


Det är inte klokt vad folk kan hitta på saker. Rumänien?? Nån har ju fantiserat ihop en historia och de flesta tror på det som vanligt... cocos_acc.gif
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneHagnell »

Raketsport skrev:
Lolalola skrev:
Jag hörde på omvägar idag att min annons på Victorian varit uppe till het diskussion i nån Facebook-grupp. Det skulle tydligen ha varit ett jävla liv om att det var nåt skumt och att telefonnumret gick till typ Rumänien. Har verkligen såpass många aldrig hört talas om/sett att det går att lägga till trettio spänn på Blocket för att få ett anonymt nummer?
Jag brukar välja det för att kunna be oseriösa/otrevliga att dra åt helvete riktigt ordentligt, utan att för den sakens skull riskera hotsamtal om nätterna, men även för att folk just inte skall kunna kolla upp var jag bor och mopederna finns. Jag har kompisar som blivit av med en del crosshojar och några veteraner den vägen så jag tycker att det är helt i sin ordning att ha ett hemligt nummer, och eftersom det tydligen varit en ganska stor samling människor som hade synpunkter efter att uppenbarligen just ha försökt kolla mina adress så känns det ju kanske angelägnare än någonsin att ha ett ospårbart nummer på Blocket.

Tänker jag fel här?
Absolut inte


Det är inte klokt vad folk kan hitta på saker. Rumänien?? Nån har ju fantiserat ihop en historia och de flesta tror på det som vanligt... cocos_acc.gif
Naturligtvis! Står det på nätet är det ju sant! cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Lolalola »

*samlar in nick och uppgifter på folk i den här tråden och registrerar spambottar på Familjeliv*
andazon
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 jul 2013, 21:11
Ort: Gästrikland

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av andazon »

Ska du sälja mycket på blocket, så kan det kanske löna sig med ett oregistrerat kontantkort i en gammal avlagd mobiltelefon som ändå ligger och skräpar i någon låda...
Då vet du samtidigt direkt när någon ringer på din annons.

// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Skriv svar