Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Lolalola »

Nedomansky skrev:Ovanlig modell till ett bra pris?

http://www.blocket.se/halland/Victoria_ ... 9.htm?aw=1
Jösses ett sånt klipp! Den är ju skitfin och till det priset. Sen så verkar ju säljaren dessutom sällsynt seriös och trevlig. Den blir nog såld innan kvällen. Bäst att passa på! :)
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

Oj, och inte så långt från mig :shock: Tyvärr har jag lagt så mycket pengar på att renovera min mors hus inför försäljningen att det inte är läge att handla moped just nu. Huset blir klart denna vecka,hoppas jag och sedan gäller det att det säljs fort så jag kan fylla på bankkontot igen :D Lagt mattor på övervåningen idag, lite lister kvar.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneHagnell »

HSE skrev:Oj, och inte så långt från mig :shock: Tyvärr har jag lagt så mycket pengar på att renovera min mors hus inför försäljningen att det inte är läge att handla moped just nu. Huset blir klart denna vecka,hoppas jag och sedan gäller det att det säljs fort så jag kan fylla på bankkontot igen :D Lagt mattor på övervåningen idag, lite lister kvar.
Ja, köpepenningen för ett hus torde ju räcka till en och annan moppe... :roll:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av zappafan »

Va less man blir det där snacket att man inte har råd. en vuxen människa som jobbat större delen av livet borde inte ha nå större problem att skaka fram 10.000:- på en svinblink, resten är ointresse... :roll:
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av BjörnK »

Mustang Cross B-typ i nässjö, 5000 riksdaler
http://www.blocket.se/jonkoping/Veteran ... ?ca=17&w=3
Bild
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

zappafan skrev:Va less man blir det där snacket att man inte har råd. en vuxen människa som jobbat större delen av livet borde inte ha nå större problem att skaka fram 10.000:- på en svinblink, resten är ointresse... :roll:
Klart att jag kan skaka fram 10 tusen men jag och frugan delar allt så det är våra gemensamma sparpengar det handlar om. Och efter plockat 110 tusen till renoveringen av ett hus som min mor fortfarande äger så känner inte jag för att säga till min kära hustru att jag köper en moped till för 8 tusen i morgon :roll: En annan femma när huset är sålt och pengarna är åter på kontot med ränta. Min mor är ju 91 och en fattig pensionär men inte senil så hon har koll men inga pengar. Därför lånar vi ut det som behövs för att rusta upp huset och jag och min fru har lagt många timmar på renoveringen men det lönar sig i långa loppet :wink:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av 56:an »

BjörnK skrev:Mustang Cross B-typ i nässjö, 5000 riksdaler
http://www.blocket.se/jonkoping/Veteran ... ?ca=17&w=3
Bild
Läckert tungt stuk på den mopeden måste jag säja... staff_36-1 där får man inte ändra nånting aja baja... 8)
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Lolalola »

Nedomansky skrev:Ovanlig modell till ett bra pris?

http://www.blocket.se/halland/Victoria_ ... 9.htm?aw=1
Det sägs att den är såld nu... :whistle2:
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneHagnell »

zappafan skrev:Va less man blir det där snacket att man inte har råd. en vuxen människa som jobbat större delen av livet borde inte ha nå större problem att skaka fram 10.000:- på en svinblink, resten är ointresse... :roll:
Det där var ungefär lika dumt som när Ann Wibble tyckte att alla människor skulle ha en årslön på banken. Det är VERKLIGEN INTE alla som får ekonomin att gå ihop även om de jobbar heltid och mer därtill, och det har VERKLIGEN INTE med ointresse att göra! :evil:
stockis
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 sep 2012, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av stockis »

56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av 56:an »

Väldigt snygg Puch faktiskt. Extra + för designen på övergången mellan tank och sadel. Även sidokåpor, baklyse och delarna där har fabriken verkligen lyckats med tycker jag.

Jag som fyllde moppe 1971 är mer nörd på de fläktkylda motorerna med den lilla cyllen som jag minns. Moppar med dom stora cylindrarna kom senare så det är ingen nostalgi för mej, men visst dom kyler ju bra :D
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

Jag ha alltid gillat fläktkylda mopedrar. Puch MS 50 var när den kom på femtiotalet väldigt mer avancerad än övriga mopedrar jag sett. Den fläktkylda inkapslade motor såg väldigt avancerad ut :D Jag blev faktiskt lite besviken när så småningom skruvade med min egna och upptäckte att det mest var en påskruvat fläkt och att cylindern såg pytteliten ut utan fläktkåpan :shock:
JohanK
Inlägg: 207
Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JohanK »

stockis skrev:Sveriges snyggaste Puch Nevada.
http://www.blocket.se/orebro/Puch_Nevad ... w=1&last=1

Visst är den fin men priset är rent löjeväckande.
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Raketaren »

JohanK skrev:
stockis skrev:Sveriges snyggaste Puch Nevada.
http://www.blocket.se/orebro/Puch_Nevad ... w=1&last=1

Visst är den fin men priset är rent löjeväckande.

nja...folk betalar ju dom pengarna för zündappar som är långt ifrån lika fint renoverade som pelles fina puch...så inte ser jag nåt löjeväckande i det priset :wink:
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

De nyare Push modellerna ligger underlig nog lägre i pris än gamlingarna. Därför såg jag inte att det lönade sig att renovera vraket jag köpte för 400, renoveringen med nya delar mm hade kostat mer än jag lagt ut och jag vill gärna få igen pengarna om jag skall sälja en moped. Jobbet är en sak men utlagda tusenlappar är en annan sak :wink:
Skriv svar