Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re:

Inlägg av Micke S »

Hasse skrev:<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, dappar nyare än -75 får vara för min del. <!-- </EdIndex> --></div>
Det är ju mycket bra moppar på alla sätt. Kanske de bästa dapparna. Men jag håller med och trots att min 529 är superfin och går som en raket så blir det den gamla jag använder.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Raketsport »

GhR08 skrev:Underbart gräslig sak!

https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 8-187-3660" onclick="window.open(this.href);return false;
Frän! Vid snabb anblick kan man tro att ramen krökt sig vid krock eller nått sånt :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Re:

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:
Hasse skrev:<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, dappar nyare än -75 får vara för min del. <!-- </EdIndex> --></div>
Det är ju mycket bra moppar på alla sätt. Kanske de bästa dapparna. Men jag håller med och trots att min 529 är superfin och går som en raket så blir det den gamla jag använder.

Har ju numera också en 529, en -82a. Men den gjorde jag om lite för jag gillar inte riktigt utseendet på dom original. Men körmässigt så är dom ju bra.
Nu har jag fjantat nog med mopparna ett tag så nu till hösten(som tidig pensionär) så ska jag ta itu med NV 36:an, nåt missljud i motorn, troligen från växellådan, så det blir att riva isär och se om jag hittar vad som knasar. Finns ju lite DKW-delar att köpa från Dojtsland. Har inte sett nått ställe här i
Sverige där det säljs delar till den motorn. Är det nån som vet av nån så skriv "hjärna" det här i tråden. :wink:

Börjar med att beställa en avdragare för primärdrevet, hoppas att det är det enda i verktygsväg som behövs som jag inte redan har.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av SS440-80 »

Det är en guuube i Borlänge som är duktig på DKW-motorer och har en hel del prylar. Grabben min har köpt lite delar av honom till sin 125:a (NV11)
Ska kolla med pôjken va' karln hette, så återkommer jag i ärendet :arrow:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Hasse »

SS440-80 skrev:Det är en guuube i Borlänge som är duktig på DKW-motorer och har en hel del prylar. Grabben min har köpt lite delar av honom till sin 125:a (NV11)
Ska kolla med pôjken va' karln hette, så återkommer jag i ärendet :arrow:

Är det CG Jansson? Blev inte direkt imponerad av honom på Bergsåkers marknad... :|
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av SS440-80 »

Ingen aning om vad han heter.
Ska som sagt kolla med grabben.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Raketsport »

Ja, det måste vara C-G.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Micke S »

Såg att det finns en Sparta Sport moped på Blocket för begärt pris 12000 kr. Jag hade inte hört talas om modellen och hittade den här fina bilden när jag Googlade (inte den på Blocket).

https://www.blocket.se/dalarna/Sparta_S ... 4.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite information om Sparta som byggdes i Holland. https://en.wikipedia.org/wiki/Sparta_B.V" onclick="window.open(this.href);return false;.
Bilagor
Sparta Sport.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av HVA59 »

Såg annonsen igår, ingen vanlig modell, men har hört talas om dem innan... Motorn är inte helt vanlige heller... JLO G49
ilo-g-49.jpg
ilo-g-49.jpg (44.24 KiB) Visad 7793 gånger
:)
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av HSE »

Ser ju ut som en Flinta :shock:
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av HVA59 »

Ja, är till utseendet rätt lik, den kantiga formen går ju inte att ta miste på. G49 fanns både som 2 och 3 växlad, dessutom med både fläkt och fartvindskylning.
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Lolalola »

Jag orkar inte åka 60 mil, men någon annan kanske? Steget till en musklig E-type är ju inte långt.

https://www.blocket.se/varmland/Monark_ ... ?ca=15&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Patrik »

Den här stod i Mellerud härom dagen, hade jag inte haft massa annat å pyssla med så hade jag köpt den å förädlat den med en 337-50 motor. :)
wp_ss_20180720_0001 (2).png
/ P
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av Micke S »

Ett förmodligen bra objekt som ser ut att vara i fint bruksskick.

https://www.blocket.se/uppsala/MCB_1273 ... 4.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
4922176867.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och

Inlägg av HVA59 »

https://www.tradera.com/item/100707/318 ... -50i-talet" onclick="window.open(this.href);return false;
La Strada dubbel-pipa? Tycker det liknar en sån i alla fall... Skitsnygga!
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Skriv svar