Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

1140 Sport 1960 på blocket. Bra renoveringsobjekt och relativ ovanlig moped som bara fanns ett år.
https://www.blocket.se/orebro/Crescent_ ... 4.htm?aw=1
Bild


Skönt patienterad raket... :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HVA59 »

https://www.tradera.com/item/100701/368 ... d-jb-motor
Det finns tydligen fler :shock: :wink:
Jag har försökt att skriva upp alla jag hittat eller känner till, och jag har hittills hittat 8 Vimplar, 4 Monark VP41, och 1 Pilot. Alla samma moped med olika dekaler. Det finns även en osäker Vimpel, + eventuellt en till som jag inte vet namnet på. Detta blir den 9:de Vimplen i "registret" :)
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av smalltown »

Jag hade ögonen på dessa, men det gick undan på slutet... :shock:

https://www.tradera.com/item/369637767? ... aign=share
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

En komplett 1138 från 1960 med startbud 4500:-. Har ingen aning om vad säljaren har för bud idag
https://www.blocket.se/annons/uppsala/c ... _/87306628
Screenshot_2019-11-19 Crescent Raketarsle säljes i Uppsala - Blocket.png
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HVA59 »

Såg denna på Tradera, tänkte direkt att det kanske hade varit nåt för Jossan?? :)
Går dock ut snart...
https://www.tradera.com/item/344393/373 ... rktygslada
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

På tal om Tradera så sålde jag en mopedgrej där för ett tag sen. En grej som jag (om köparen inte ballat ur alltså) skulle ha skickat med Schenker. Snabbt, smidigt och framförallt spårbart. Här är konversationen som följde efter att köparen mailat mig ett par minuter efter avslutad auktion. :)

Bild

Han fick förstås ingen mopedgrej. Särskilt inte skickat till sig med PostNord. Jag däremot fick vackert finna mig i att få alla staplarna neddragna i botten och ett rött negativt omdöme där det stod att jag lurades med frakten och hotade köpare.
Senast redigerad av Lolalola den 27 nov 2019, 14:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

Alltså vad är det för fel på folk. Att börja bråka och hota om rättegång samt traderaavstängning för 18 kr dyrare frakt än han räknat med är ju helt galet. :shock:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

Lolalola skrev: 27 nov 2019, 14:05 På tal om Tradera så sålde jag en grej där för ett tag sen. En grej som jag (om köparen inte ballat ur alltså) skulle ha skickat med Schenker. Här är konversationen som följde efter att köparen mailat mig ett par minuter efter avslutad auktion. :)

Bild
.
.
Men herregud vilken klippare alltså....STOR SUCK.. :(

Jag råkar ofta ut för många som bjuder på mina saker på Tradera....Och betalar ej eller ångrar sig...

Nu sist klart & tydligt. ..Endast Bet. via Swish. Om annan Bet. önskas fråga före budgivningen.
Dom lägger bud iaf utan att fråga om annan betalning....då frågar jag varför de/dom inte fråga före budet =
= då blir dom surak på mig...SUCK... hate-wall.gif
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Raketsport skrev: 27 nov 2019, 14:18 Alltså vad är det för fel på folk. Att börja bråka och hota om rättegång samt traderaavstängning för 18 kr dyrare frakt än han räknat med är ju helt galet. :shock:
Ja det var en riktig vettvilling som jag senare sett är portad i några märkesgrupper på FB. Hos mig är han blockad... om man säger så, och nej han håller inte på med MCB. Såg f.ö att jag dubbelpostat. Kan du ta bort det översta inlägget. :)
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

billykid skrev: Men herregud vilken klippare alltså....STOR SUCK.. :(

Jag råkar ofta ut för många som bjuder på mina saker på Tradera....Och betalar ej eller ångrar sig...

Nu sist klart & tydligt. ..Endast Bet. via Swish. Om annan Bet. önskas fråga före budgivningen.
Dom lägger bud iaf utan att fråga om annan betalning....då frågar jag varför de/dom inte fråga före budet =
= då blir dom surak på mig...SUCK... hate-wall.gif
Jag brukar ta med "banköverföring" bara för att slippa hamna i den situationen. Banköverföring är ju kass!
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HSE »

Hm, jag varken har eller tänker skaffa swish så det är bra att få reda på innan man lägger ett bud :?
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

HSE skrev: 27 nov 2019, 15:08 Hm, jag varken har eller tänker skaffa swish så det är bra att få reda på innan man lägger ett bud :?
.
.
Hmmm och varför inte då HSE..:?: Tänkte precis som du HSE, man behöver ej Swish... :D

Men gud så enkelt och bra att betala med Swish i affärer, jobb, åt vänner och köp mm...
finns inget lättare och bättre betalningssystem än Swish,
ett pling så har man betalat eller fått betalt...på nån sekund.. slider_score.gif
Slå det du HSE....med nåt annat system...***ler*** :)
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HVA59 »

Vilket folk det finns ja, som ska hålla på och bråka om en sån grej, har sett exempel,på liknande många gånger och man undrar varje gång hur dumma folk kan va... tråkigt att du råkat ut för det Lolalola.

Vad det gäller swish, så har jag precis son HSE inte det, främst egentligen för att jag inte har en telefon som det går att använda swish på. Så jag brukar fråga om banköverföring innan budgivning. Händer att jag glömmer det eller inte tänker på det men det brukar lösa sig ändå
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HSE »

Har inte heller någon telefon som fungerar för det. Eller jag har en i en låda men tröttnade på de giriga bolagen som pungslog mig varje månad på hundralapp eller mer så jag gick tillbaka till den gamla mobilen som kostar mig ett par tior i månaden. Är ju pensionär då får man dra ned på utgifterna!
Skriv svar