dt50r körning på vintern

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: dubbar

Inlägg av blyfot »

erlan skrev:Jag gissar att personen i fråga är dyslektiker.
får även intryck av att modersmålet kommer österifrån.

erlan
Om man startar 12 nya trådar på några dagar å bara skriver en massa strunt och dessutom bara ett enda inlägg i varje tråd så tror jag mer på en spammare än på dyslektiker...
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: slaskväder

Inlägg av blyfot »

Här kan du se hur rent det kan bli i slaskväder i alla fall.
http://youtu.be/W4NmRgPfbb8
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: råd

Inlägg av pangerva »

tordm skrev:Kör på delsyntetisk 2-taktsolja om du vill vara på den säkra sida när det gäller 95oktan?
Tror att alla här på forumet kör på Aspen så vi har inga problem :mrgreen:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skunkworkz
Inlägg: 664
Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
Ort: Lindome

Re: råd

Inlägg av Skunkworkz »

Men jag kör ju på E85, vad ska jag åka på då?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: råd

Inlägg av erlan »

Skunkworkz skrev:Men jag kör ju på E85, vad ska jag åka på då?
veganolja, castrol r40 så klart.

erlan
Skunkworkz
Inlägg: 664
Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
Ort: Lindome

Re: råd

Inlägg av Skunkworkz »

Hehe, jo jag vet tänkte bara höra vad tordm tyckte om saken. Kör på Maxima Castor 927, är mycket nöjd med den oljan
har kört 1600 mil efter om nikasilning och ser inget slitaget i cyllen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: regg-skylt

Inlägg av alf-johan »

:mutt:
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: dubbar

Inlägg av alf-johan »

Kanske spammare eller dyslektiker eller ..... :UH: staff_shutup9ou.gif
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: dubbar

Inlägg av JanneL »

blyfot skrev:Ja har hört att man sa ha isdubbar med sig ut på isen.
Jag har undrat länge hur man fryser såna till en dt50r med blå regnr.
Måste vara svårt när det bli töväder dock, dem smälter kanske kolsyreis som är jättekall fungerar.
Borra hål i däcken och sätt i glasspinnar och doppa i vatten sen klart, värsta bonnmecket men greppar bra.
Ett annat bra sätt att få grepp är att parkera i en vattenpöl över natten, på morgon är greppet oslagbart om det varit minusgrader på natten.

har du också käkat svamp :shock:
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: dubbar

Inlägg av blyfot »

kejsaren skrev:

har du också käkat svamp :shock:

Mmmm....gottigott :D
tordm

övrigt

Inlägg av tordm »

Eu-moped scootrar har ingen motorbroms,släpper man rullgasen frikopplar motorn.dt50r har motorbroms,släpper man rullgasen börjar motorn motorbromsa.bra i backar med 90 graders kurva längs ner i backen. Ju mer etanol dom blandar i bensinen destå mer extra ljudämpare blir avgaspluggen på dt50r eu 45,an. Etanolet förminskar slagvolymen,det kompenseras med nål höjning i förgasaren. Det är registret i kombination med däcksmönstret som gör att jag kan köra på is utan dubb om en 1/5 kör dubbat.på vintern gasar man långsamt och bromsar tidigt samt kör inte road racing med eu-moppen i trafiken. Dubbdäck är dyra .men,monteringen är dyrare.
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Re: övrigt

Inlägg av jorhul »

slider_score.gif slider_thankyou.gif =))
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Skunkworkz
Inlägg: 664
Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
Ort: Lindome

Re: övrigt

Inlägg av Skunkworkz »

tordm skrev:Eu-moped scootrar har ingen motorbroms,släpper man rullgasen frikopplar motorn.dt50r har motorbroms,släpper man rullgasen börjar motorn motorbromsa.bra i backar med 90 graders kurva längs ner i backen. Ju mer etanol dom blandar i bensinen destå mer extra ljudämpare blir avgaspluggen på dt50r eu 45,an. Etanolet förminskar slagvolymen,det kompenseras med nål höjning i förgasaren. Det är registret i kombination med däcksmönstret som gör att jag kan köra på is utan dubb om en 1/5 kör dubbat.på vintern gasar man långsamt och bromsar tidigt samt kör inte road racing med eu-moppen i trafiken. Dubbdäck är dyra .men,monteringen är dyrare.
Fast det är ju inte sant, kopplingen släpper inte förrän varvet sjunkit till inkopplings varvtalet. Om du skall skriva massa skit på detta forum kan du väl åtminstone hålla dig till sanningen. Det här med etanol som du är så fascinerad av, det är inte så att du dricker det innan du skriver här?
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: övrigt

Inlägg av pangerva »

Men för fan!
Det kan inte vara annat än SPAM!!!!!!!
Rensa bort!
:furious:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Rexxy »

Etanolet förminskar slagvolymen....? Slagvolymen är väl detsamma oavsett bränsle...
Skriv svar