Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

OutbackJack skrev: Nä nu brister det snart här..
:lol: :lol:
håller med
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

OutbackJack skrev: Dagens politiker är en skit, jag har ingen som helst respekt för dem..
(.. sen har vi ju Mona förstås slider_anon.gif )
Nä nu brister det snart här..
Kan tyvärr bara instämma. En positiv grej med att ha kommit till en sådan insikt är att man inte behöver bli besviken på dem för man vet vad som är att vänta och om något vettigt görs tar man det som en positiv överraskning :D Förmodligen görs det också trots allt bra saker som man inte känner till.

Men de växande klasskillanderna och ökande orättvisorna är förbaskat störande. Det skapar många onödiga problem som ohälsa, utslagning, drogmissbruk och kriminalitet bara för att ta några konkreta exempel.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

Varför inte rösta på SD eller kanske FI ?
Inget fördomsfullt snack om nassar och rödstrumpor nu gott folk.
Jag menar inte prata om det man tycker och tror om vissa partier, utan det dom faktiskt gör nu och det dom uttrycker i resp. partiprogram.
annars blir det svårt, eftersom alla partier har tusen lik i garderoben, och de fel de gjort kan ha varit rätt på 30-talet o.s.v.

Jag kan börja med att säga att SD:s homofobi verkar väldigt föråldrad och underlig.
deras skolpolitik och satsningar på landsbygden låter fint.
för min egen del uppskattar jag också att något parti tar det enorma problemen med invandringspolitiken på allvar.

FI:s partiprogram är för mig lite av en gåta till stora delar men jag hittade en rolig ide som gör att jag misstänker att dom rökt på när dom skrev. "Kvinnor ska få lättare att beviljas banklån för dåliga affärsidéer (s. 12)r" :roll:
Två andra förslag låter å andra sidan som helt nyktert. "Undervisning i klimatkunskap införs i förskolan (s. 16)" och "Förskolan ska bli avgiftsfri (s. 16)"
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av erlan »

"Kvinnor ska få lättare att beviljas banklån för dåliga affärsidéer (s. 12)r"

dom tycker naturligtvis det är synd att gubbarna i vattenfall och telia har ensamrätt på dåliga affärsideer.

erlan
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av pangerva »

Nästan allt är OK att rösta på förutom att rösta på F! eller Miljöpartiet. Totala katastrofer.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Jag tycker att det är jättetråkigt för invandrare som mobbas precis som det är tråkigt när de skapar problem internt och för andra. Alla i samhället borde lägga lite energi på att ta hänsyn oavsett om man är Svensk eller invandrare och de allra flesta gör också det.

Men den massiva invandringen som åtminstone initialt har skett helt utan kontroll borde aldrig ha fått förekomma. Så det är glädjande att förhoppningsvis få se ett slut på eländet och de problem som skapas med fri och okontrollerad invandring.

En fjäder i hatten till alla som har varit med om att driva igenom förslaget. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23044985.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

Micke S skrev:Jag tycker att det är jättetråkigt för invandrare som mobbas precis som det är tråkigt när de skapar problem internt och för andra. Alla i samhället borde lägga lite energi på att ta hänsyn oavsett om man är Svensk eller invandrare och de allra flesta gör också det.

Men den massiva invandringen som åtminstone initialt har skett helt utan kontroll borde aldrig ha fått förekomma. Så det är glädjande att förhoppningsvis få se ett slut på eländet och de problem som skapas med fri och okontrollerad invandring.

En fjäder i hatten till alla som har varit med om att driva igenom förslaget. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23044985.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var väl 5 av alla de kvinnor som tröttnat på allt från tafsande till gruppvåldtäkter, inte en dag försent.
Fjäder i hatten är dom INTE värda, tänker mer att: det är väl själva fan att det ska vara så svårt att fatta att vi skulle gjort detta för flera år sedan.
Jag såg på ett program på tv häromveckan om olika länders tullar. jäklar om vi hade Kanadas tull och Migrationsverk. staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Hynboholm »

JanneL skrev: jäklar om vi hade Kanadas tull och Migrationsverk. staff_shutup9ou.gif
thumb_up
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Märk väl att KD och L avstod att rösta på regeringens motion, undantaget Birgitta Ohlsson (L) som röstade nej. Varför avstod KD och L?
Även fyra ledamöter i MP röstade nej och dessa var Jabar Amin, Valter Mutt, Carl Schlyter och Annika Lillemets.
Föga förvånande kan man tycka.
Dessutom så röstade som väntat V och C nej. Vad vill då dessa nejröstare? Jo de vill tillbaka till samma invandring som vi hade i höstas.
Alltså totalt öppna gränser. Hur dum är det tillåtet att vara?

Konsensus av detta är att SD haft rätt hela tiden och hela tiden innebär för en himla massa år sedan.
Har vi nu löst problematiken eller på nysvenska utmaningen? Nix. Det kommer att bli än värre i Svearnas rike.
Efter två år så upphör statens allmosor att tillfalla kommunerna. Och vad händer då? Höjd kommunalskatt är det visst någon som viskar. Jo, jo det lär nog stämma. Högre skatt och försämrad välfärd är det som står för dörren. Är det någon som vill satsa en slant på att utvandringen av svenskar kommer att accelerera? Kunde just tro det.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

Jag som läser fejsbox nån gång i veckan såg förra veckan ett inlägg där det stod:

Ni som tror att SD är Nassar i kostym och tror att Hitler uppenbarar sig snart. kan väl i alla fall rösta på SD en enda gång t.ex i nästa val så får vi iallafall lite ordning på invandringen som för tillfället slukar mest pengar av alla det problem vi har. sen kan ni gå tillbaka och rösta på sossarna igen :lol: :lol:

tyckte det var en kul vinkling
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

Invandringen är ju för tillfället under kontroll, grundproblemen med krig och fattigdom är inte lösta... EUs fria rörlighet är nog inte heller en så god ide, det är ju den som gett oss alla tiggare i varenda gathörn. Vad betalar vi en massa pengar till i medlemsavgift om inte EU kan få sina medlemsländer att ta hand om sina egna fattiga :!:
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av OutbackJack »

JanneL skrev:Jag som läser fejsbox nån gång i veckan såg förra veckan ett inlägg där det stod:

Ni som tror att SD är Nassar i kostym och tror att Hitler uppenbarar sig snart.. sen kan ni gå tillbaka och rösta på sossarna igen :lol: :lol:

tyckte det var en kul vinkling
Det är den vinkeln (om sd) Aftonblaskan ger sina läsare och som de tror blint på...

Blev för nån månad sen utskälld av ett fruntimmer som bestämt hävdade att ALLA ensamkommande "barn" (ja alla!) var 8-13 år för hade hon läst i tidningen. Troligen i AB..
Allt annat var bara nazistiska fantasier från sd, så det så!

"Att tycka" är väldigt enkelt, man behöver inte ens ha någon bakomliggande kunskap man kan bara rapa upp vadsomhelst.
Men när man kommer med ovedersägliga fakta, typ det har anlänt 163 000 asylsökande (INTE flyktingar, asylsökande!) till Sverige 2015 som ska försörjas med mat/boende,och då får en avhyvling för att man påpekat förekomsten av de 163 000 då blir jag riktigt irriterad!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Intressant att Britterna valde att besluta lämna EU. Det behövs att någon rör om i grytan. Möjligheten för Trumph att vinna ökar också med detta. Det kanske inte är lika trevligt men allt sammantaget visar det att vanligt folk som inte sitter på makten eller har en tjock plånbok eller spekulerar i aktier och valutor är missnöjda, med all rätt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

Hoppas nu bara att fransmännen avslutar medlemskapet också så kanske den här stora dyra maktkolossen självdör och allt blir bra igen. slider_anon.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Det är svårt att säga vad som händer. Eftersom BREXIT-förespråkare på samma sätt som SD vänder sig med enkla budskap till alla de som är missnöjda så är min gissning att de som skulle behöva få det bättre inte kommer att få det. Innan Storbritannien var med i EU var det ett feodalsamhälle i ännu högre grad än nu. De som sitter på kapital och därmed även makten kommer i vanlig ordning inte att dela med sig av något på frivillig väg och det kanske inte heller vore optimal. Det jag hoppas är att EU-maffian är lite skakad och kanske börjar tänka på medborgarna i sina hemländer.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Låst