Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av SS440-80 »

IRLÄNDSKA ASFALTLÄGGARE…?
Ja då var vi där med diskriminering igen, men det kan jag ta.
De där asfaltläggarna har icke Iriskt ursprung, tvivlar starkt på att de ens behärskar språket… De är mestadels Zigenare och pratar nog mest romani.

Men jag skulle inte heller anlita dem :mrgreen:
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

SS440-80 skrev:IRLÄNDSKA ASFALTLÄGGARE…?
Ja då var vi där med diskriminering igen, men det kan jag ta.
De där asfaltläggarna har icke Iriskt ursprung, tvivlar starkt på att de ens behärskar språket… De är mestadels Zigenare och pratar nog mest romani.

Men jag skulle inte heller anlita dem :mrgreen:
Tyvärr har jag personlig erfarenhet av dessa och det är inga direkt trevliga minnen kan jag säja. Två gånger och det första var för några år sedan då jag inte visste någonting om dem. Jag uppfattade dem som irländare eller kanske t.o.m. engelsmän eftersom de kom i engelskregistrerade bilar och pratade perfekt engelska så zigenare var nog bland det sista jag tänkte på då. Förmodligen har du ingen erfarenhet av det själv eftersom du talar på det sättet.

Nej, jag köpte ingenting. Jag har en ganska bestämd uppfattning till försäljare, krämarjävlar och tiggare överhuvudtaget...

Det obehagliga var att dessa upplevdes hotfulla och pockande och frågade inte ens om de fick komma in på min tomt.

Jag lägger dock ingen skuld på dem. Säkert behöver de pengarna. Skulden lägger jag på våra egna, ännu så länge oftast svenska politiker, som låter detta och mera ske som om det skulle vara en "utveckling" önskad av deras väljare.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av SS440-80 »

Jodå, jag har stött på patrasket...!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Jag hade också besök för ett par år sedan. Killen som ringde på var välklädd och belevad och pratade ungefär som de gör i Brittiska underhuset (när de inte skriker åt varandra...). Han frågade om jag behövde ha hjälp med något på tomten eller med huset. Ja du kan se till att hålla trappen ren från inkräktare och gärna börja med att avlägsna dig själv. Killen hade humor och brast ut i ett glatt leende och tackade artig och försvann. Så jag har personligen inga dåliga erfarenheter av dem.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

SS440-80 skrev:Jodå, jag har stött på patrasket...!
Dom svenska politikerna?
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av SS440-80 »

Pilot skrev:
SS440-80 skrev:Jodå, jag har stött på patrasket...!
Dom svenska politikerna?
Ha Ha Ha! Ja, välj själv :lol:
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

SS440-80 skrev:IRLÄNDSKA ASFALTLÄGGARE…?
Ja då var vi där med diskriminering igen, men det kan jag ta.
De där asfaltläggarna har icke Iriskt ursprung, tvivlar starkt på att de ens behärskar språket… De är mestadels Zigenare och pratar nog mest romani.

Men jag skulle inte heller anlita dem :mrgreen:
Jag har ju tidigare skrivit om dessa sk asfaltsläggare , de satte ju eld på en liten lastbil som gett upp för dem bara 500 meter från där jag bor. De tände väl på den för att elda upp alla spår och lämnade de brinnande på en busshållplats. Men för många hade ju sett dem så polisen förhörde dem men de är ju EU medborgare och det var omöjligt att bevisa något mot någon av dem så det rann ut i sanden som vanligt när de gav sig av igen efter ett par veckor. Och kommunen fick stå för notan när det fick städas upp efter dem. De dumpar alltid skräpet på första bästa ställe :twisted:
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

Ja det är ju en tur att det fortfarande finns en och annan skattebetalare så det går ihop sig något sånär :)
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Frankrike

”Det är vårt sätt att leva de vill tillintetgöra”

”Jag menar på allvar att det krig vi ser nu inte bara är ett krig mot Frankrike utan ett krig mot alla oss som kommit att älska det västerländska, demokratiska, fria och toleranta samhälle. Vi kan tycka vad vi vill om detta krig. Jag avskyr krig. Men det ÄR ett krig.”

http://www.svt.se/opinion/det-ar-vart-s ... lintetgora" onclick="window.open(this.href);return false;

"KRIGET KOMMER NÄRMARE"

”Decennier av ansvarslös invandringspolitik har skapat en fruktbar grogrund för jihadistisk ideologi och verksamhet. Det handlar inte om terrorgruppen Islamiska staten (IS) eller om Al-Qaida. Det handlar om islamismen, tron på en islamisk stat, som har fler anhängare än alla terrorgruppers medlemmar tillsammans. Det handlar om sharia, tron på en gudomlig lag som står över människans förnuft, som har fler anhängare än alla terrorgruppers medlemmar tillsammans. Och det handlar om tron på det heliga kriget, jihad, som har fler anhängare än alla terrorgruppers medlemmar tillsammans.”

”Jihad, det heliga kriget, är bara det mest akuta och extrema uttrycket för ett hat mot väst som omfattar betydligt fler muslimer än det fåtal som tar till vapen för att döda oss. Miljoner och åter miljoner muslimer hatar väst. Så ser verkligheten ut.”

https://detgodasamhallet.com/2016/07/15 ... #more-4681" onclick="window.open(this.href);return false;

”Do you think ISIS gives two pins for your pathetic hashtags, prayers and candles? Stop waiting to be slaughtered and demand our leaders DO something!“

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... thing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

Politiken i Sverige?

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den

:lol:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Visst kan man kanske skämta till det som sign Pilot gör, men läget är allvarligt, både i Europa och Sverige.
I Frankrike bor för närvarande 6 miljoner muslimer. Alla dessa muslimer är inte jihadister, men en undersökning jag läste för några år sedan fastslog att 52 procent av muslimerna anser det viktigare att följa de religiösa muslimska lagarna än det europeiska landets lagar.

https://www.wzb.eu/sites/default/files/ ... sch_ed.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terroristdådet i Frankrike var omöjligt att förhindra. Ju öppnare samhälle vi har desto mer frodas terrorismen. Om inte ens Frankrike med undantagstillstånd och över 10 000 specialdestinerade militärer för att skydda befolkningen inte klara detta. Hur ska då övriga europeiska länder klara detta..?
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av SS440-80 »

Ja hur gör vi för att guida muslimerna 800 år framåt i tiden?
För lite grann så är det... De rabiata fundamentalistiska islamisterna gör nu idag precis lika galna saker som de kristna gjorde för 800-500 år sedan, med korstågsriddare som i guds namn högg huvuden av arabiska fåraherdar och kyrkans heliga män som slaktade indianer i nord-mellan-syd-amerika. spanska inkvisitionen... häxbränning och tusen andra våldsdåd på oliktänkande civil befolkning som inte var i linje med påvens och den kristna kyrkans ideologi :shock:

Vi, de västerländska (kristna) har gjort samma idiotiska saker som de muslimska fundamentalisterna gör idag. Skillnaden är att då var vapnen inte så massdestruktiva och världen var inte så välupplyst av forskning, uppfinningar eller så medial som idag. Att det blir så mycket värre nu är för att galningarna nu mer än gärna utnyttjar västerländska uppfinningar såsom internet, mobiltelefoner, GPS, automatkarbiner, dynamit och mycket annat för att göra mest möjlig skada. Men fundamentalismen är lika enögd och stark som hos korsriddarna.

Problemet för islamisterna bara, är att stora delar av övriga världen utvecklats väldigt långt sedan korstågen på medeltiden, medans t.ex IS mer än gärna vill ha regler för mänskligheten som är just från medeltiden. Framtvingade med moderna vapen.
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

Det kristna eller sekulära väst kan inte förändra det islamska öst utan ett blodigt krig och hur önskvärt är det?
Det kommer heller inte ske därför USA som sedan efterkrigstiden dikterar utrikespolitiken i Europa själva är bundsförvant till det islamskt konservativa Saudi Arabien.

Det enda Europa kan göra är att återgå till nationalstaten så varje land får fri möjlighet att reglera sina gränser. Vi har redan sett exempel från England att folkets vilja inte överenstämmer med politikernas planer och visioner om ett Europa utan nationsgränser och utan kontroller över vem som kommer in och ut.

USA har redan en sån effektiv kontroll som även kommer utökas ända till Sverige så varför ska inte vi också ha den kontrollen? :)
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

Om vi startar med grundorsakerna för allt krigande och bråk så finns det ju två olika riktningar av Islam och de kommer inte överens vilket inte är något nytt, att korsriddarna kunde skapa sin stat och behålla den så länge berodde på att motståndet försvagades av inre stridigheter. Inte okänt inom kristenheten heller, se på 30 åriga kriget. Sedan har västländerna stort ansvar, de ockuperade största delen av dessa områdena och när de fick släppa taget efter VW 2 så bildades länder som inte alltid hade naturliga gränser och som hade inbördes konflikter ex Syrien och Israel. Ex Kurderna blev utan eget land. Var ju ett omöjligt jobb att göra alla nöjda men att låta Israel bildas och expandera via ständiga krig var verkligen att öppna Pandoras ask. Nästa misstag var att krossa Irak, det skakade om hela området och släppte loss vapen och skapade nya missnöjda grupper med stridsvana. Stödet för att krossa Khadaffi gjorde inte saken bättre, släppte loss flera krigsherrar, mera vapen och mer kaos. Så jag är pessimist, så länge väst och framförallt USA inte kan låta bli att blanda sig i och stödja än den ena än den andra gruppen i Mellanöstern så kommer Europa att svämmas över av flyktingar, många av dem med hat mot väst och USA klara sig bättre än Europa då de har hårdare inreseregler och hårdare grepp om radikala grupper efter 11 september.
Pilot
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 apr 2016, 12:04

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Pilot »

Jättebra skrivet HSE. Förmodligen har du gått mer än i grundskola :lol: Ett sånt bakgrundsinfo måste man ha för att någorlunda förstå den situation som råder. För mig är diktatur inte alltid en styggelse, den kan tvärtom vara nödvändig för att hålla lokala krigsherrar och klanledare i schack för att skapa fred och sammanhållning i länder med icke homogen och komplicerad uppbyggnad. Allt blir inte bättre genom att störta Assad eller skjuta ihjäl Ghaddaffi under en vägbro eller dödstraff för Saddam Hussein som västerlandet tycks tänka. Västvärlden har en benägenhet att försöka störta regeringar och ledare som dom inte gillar eller som inte passar in i deras mönster och Sverige har påfallande ofta numera blivit med där med diverse sidohandlingar som inte är direkt stridande men ändå en del i missionen. Jag anser det överdrivna flyktingmottagandet är en del av denna västliga "demokratimission" mot MENA länderna runt medelhavet.
Låst