övrigt
Re: övrigt
Jo, men det är ju en dt50r som ägs av dt50r!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
Ja ,jag kör en dt50r med reggnr lfk 386, lennart,fredrik,kalle 386,det är 15 grader kallt här
Re: övrigt
Nej, bara viktkompenserat.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
Motorn är orörd,så hur skulle jag kunna köra trimmat och moppen väger som en tung motorcykel med mej i lång sadeln (225)kg och dt50r är för tung för att lätta på framhjulet och har ett vikt/effektförhållande på 100kg per hkr.så jag använder am-6 växelådan när jag ska upp i 45km/h och snabbare. Pluggarna fungerar som extra ljudämpning och motorskydd numer på dt50r.det är kul se andras min när dom upptäcker att jag kör bakom dom utan att dom märkt det.
Re: övrigt
Jo, det brukar ju vara en viss fördel att moppen står stilla när det skall tankas...dt50r skrev:"...så nu kan jag köra över 13mil utan att tanka i 45km/h."
Re: övrigt
Är det inte svårt att se deras miner när du åker bakom dom?dt50r skrev:... Pluggarna fungerar som extra ljudämpning och motorskydd numer på dt50r.det är kul se andras min när dom upptäcker att jag kör bakom dom utan att dom märkt det.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: övrigt
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: övrigt
Ja.det är en dt50r jag kör.men,den kör ni ifrån lättare än ni tror,speciellt i backe och vind
Re: övrigt
Även jag kan köra på e20.men,bara om det är ett motorbrännsle?
Re: övrigt
Nackdelen med etanol i bensinen är att man måste skruva upp tomgången,för annars börjar dt50r märka ut revir varje gång den stannar på tomgången och då jag stänger av tändningen i form av bensin.nu står dt50r p.g av dåligt väglag.
Re: övrigt
Mina första mopeder hade kondensator och brytare.men,sedan årsmodell 1986 och frammåt har det varit brytarlöst och elektroniskt hela tiden
Re: övrigt
Bensinbrytare ja Nu är jag så nyfiken din DT50R,släng upp lite bilder så får vi se underverketdt50r skrev:Nackdelen med etanol i bensinen är att man måste skruva upp tomgången,för annars börjar dt50r märka ut revir varje gång den stannar på tomgången och då jag stänger av tändningen i form av bensin.nu står dt50r p.g av dåligt väglag.
Re: övrigt
Får mig att tänka på Börjes flakmoped i serien, snacka om alternativa bränslen
Re: övrigt
Har vuxit ifrån trimning mest troligtvis. Ids inte trimma,för lat för att trimma eller man behöver inte trimma en yamaha dt50r eu-moped som går 60km/h original+man vill ju inte stå med soppatorsk nånstans med 112kg dt50r. På 98oktan spritfri bensin är den ttörstig.