Högtalare

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Högtalare

Inlägg av smalltown »

Jag är på jakt efter ett par Sonab OA12... Någon här som känner till några som ev är till salu? Det finns ju många här som uppskattar gamla vackra prylar:) Teak, jakaranda eller ek, ej svarta eller vita. (Den här posten kanske borde vara i "köpes", men jag tänkte att det kanske blir rörigt med annat än mopedprylar där. Säg till isf, så flyttar jag den!)
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Högtalare

Inlägg av Falkfish »

smalltown skrev:Jag är på jakt efter ett par Sonab OA12... Någon här som känner till några som ev är till salu? Det finns ju många här som uppskattar gamla vackra prylar:) Teak, jakaranda eller ek, ej svarta eller vita. (Den här posten kanske borde vara i "köpes", men jag tänkte att det kanske blir rörigt med annat än mopedprylar där. Säg till isf, så flyttar jag den!)

http://www.blocket.se/stockholm/Carlsso ... ?ca=18&w=3
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Högtalare

Inlägg av smalltown »

Jag har varit i kontakt med honom, men de är sålda. Den ena var dessutom skadad i träet. Det kom ut ett par jättefina häromdagen, men då var jag inte snabb nog:(
Windsor50
Inlägg: 228
Blev medlem: 14 dec 2010, 00:00
Ort: Hultsfred, Småland

Re: Högtalare

Inlägg av Windsor50 »

OA14 fanns fanns det gott om både på blocket och på hifitorget, skiljer inte så mycket i pris.
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Högtalare

Inlägg av smalltown »

Jag lånade ett par OA5 av en kompis, det var då jag fastnade för denna konstruktion. Men de var lite stora i mitt vardagsrum. Det är tolvornas mindre storlek jag är ute efter:)
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Re: Högtalare

Inlägg av Frolzon »

Jag har ett par OA-14 själv.
Det vanliga felet på dem brukar vara 6,5":s baselementen där kanten runt konen har havererat, då kan man ofta få dem billigt.
Det sitter f.ö. samma basar i OA-12.

Lyckligtvis så finns det nya basar här:
http://www.hifikit.se/hogtalarelement/h ... a-ii-8-ohm
:)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Högtalare

Inlägg av Raketaren »

smalltown skrev:Jag lånade ett par OA5 av en kompis, det var då jag fastnade för denna konstruktion. Men de var lite stora i mitt vardagsrum. Det är tolvornas mindre storlek jag är ute efter:)
har ju oa5 or i vardagsrummet 2 svarta och 2 teakfärgade..ett härligt ljud från dem är då visst å sant..men åker nog på att byta en bashögtalare nu.. :)
Skriv svar