Operation....

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Operation....

Inlägg av 56:an »

Nu känner inte vi varandra mer än här så jag måste säja att jag tillhör dom som glappar väldigt lite om det inte är vissa sakfrågor förstås.
Skulle vi mötas är det förmodligen du som *glappar* mest :D

Svårt och äta och tugga men ibland bättre och ibland sämre. Ibland molande värk, som nu, men får ha det här under koll. Förmodligen inge bra som HSE säjer men jag är rätt snabb och gå till doktorn om det är nåt. Allt hänger på livet så är det bara..
För övrigt tack för omtanke slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Operation....

Inlägg av alf-johan »

56an, Ja när jag fryser så skallrar lösgaddarna, så du har rätt jag glappar nog mest ha ha , självklart ska du krya på dej , hoppas att det inte är kroniskt , en gubbe sa till mej när jag var hos tandläkaren, så länge man kan tugga välling så går allt bra :sol:
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Operation....

Inlägg av HSE »

Mot artros är glukosamin bra, finns utan recept på Apoteket. Huruvida det hjälper mot käkbesvären vet jag inte men det är väl värt en dryg hundring för att testa. Hjälper mot min slitna rygg även om det är till för dåliga knän. Man får dock inte vara allergisk mot skaldjur då det framställa från räkskal :wink:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Operation....

Inlägg av 56:an »

Tack för tips, jag ska kolla upp det :)

Doktorn pratade om Cortisonspruta men det måste jag fundera på.

Jag är inte allergisk mot skaldjur mer än att jag petar bort sånt från maten, gillar inte räkor, krabfish m.m. men vitfisk, strömming m.m. älskar jag bara...

Doktorn sa också att värken kommer och går och så verkar det vara också. Just nu är det uthärdligt så jag ska laga lite mat :wink:

Jag har varit ute och cyklat en sväng nu, bl.a. hämtat ett paket. Annars har det varit en kall och blöt vår så jag har mest tagit bilen men nu kändes det skönt och ta sig fram på tvåhjulingen igen och det är inte helt omöjligt att det snart blir en tvåhjuling med motor på, i vart fall till sommaren :P
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Operation....

Inlägg av 56:an »

alf-johan skrev:56an, Ja när jag fryser så skallrar lösgaddarna, så du har rätt jag glappar nog mest ha ha , självklart ska du krya på dej , hoppas att det inte är kroniskt , en gubbe sa till mej när jag var hos tandläkaren, så länge man kan tugga välling så går allt bra :sol:
Hej Alf-Johan och välkommen tebaks :)

Du har en poäng där... För kanske det är så att livet både börjar och slutar med just välling :roll:

Men på det hela taget har jag ingen lust och sluta än, det är alltför mycket som är ogjort inte minst på mopedsidan :D

Så här när du dök upp så fick jag en idé om en seniortråd, ja lite som en hörna eller ljugarbänk där vi kan prata om vad som helst.

Poängen är att tråden inte ska vara ämnesbunden utan snarare medlemskategoribunden fast alla är förstås välkomna om dom trivs i gänget.

Inga ämnen är för heta men tonen bör vara sansad och avtaggad annars går folket därifrån och ljugarbänken blir tom.

Hänger du med på det? :)
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Operation....

Inlägg av alf-johan »

Ja gärna, bra ide 56an mistick_yes.gif
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar