Försvunna Lisa.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Försvunna Lisa.

Inlägg av HSE »

Läst med stigande oro om den försvunna 17 åringen på Kinnekulle. Träffade nog henne för några veckor sedan när frugan och jag var in på Caféet på väg till vårt sommarställe. Hoppas detta inte slutar illa men det ser inte bra ut.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av HSE »

Blev uppringd från Kinnekulle i dag. Tydligen kollar de alla tomma hus på kullen så de hade varit runt vårt idag. Jag kunde meddela att vi har tjuvlarm sedan ett inbrott för ett drygt år sedan och allt var ok där. Vårt ställe ligger en 5 km år andra hållet från området där det hittats tillhörigheter från flickan så sökningen tycks vara grundlig. Men hoppet för en lycklig upplösning sjunker för varje dag.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av Raketsport »

Otäckt. Det är riktigt tragiskt.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av alf-johan »

Skönt att veta att Missing people är där och hjälper till
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av Hynboholm »

Imponerande och se alla som ställer upp och hjälper till!
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av HSE »

Ja, jag tror att alla trakten är chockade av försvinnandet, jag är det i alla fall. Frugan pratar om att sälja sommartorpet, vi har ändå inte varit där så mycket sedan en granne vi umgicks mycket med dog i lungcancer för en tre år sedan. Efter det tappade vi lite lusten och det här är nog droppen ihop med inbrottet vi hade för en 18 månader sedan. Läger nu i söken. Fredag 12 juni

Förmiddag
Sökområdet kring Blomberg på Kinnekulle har utökats och omfattar nu en radie som sträcker sig fem kilometer från kaféet där flickan arbetar.

Minst 100 personer har nu hörts av polis. Det uppger Lars Johansson, chef för Skövdepolisens grova brottsavdelning till SVT Nyheter.

– Nu har vi börjat gå igenom vartenda hus mellan Källby och Husaby, säger han till SVT. Enligt polisen är 17-åringen totalt kartlagd. Det gör att de utesluter att det finns en hotbild mot henne.

Samtidigt använder polisen nya metoder för att utesluta spår i vattendrag och sjöar. Dessutom ska kustbevakningen söka i Vänern.
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av TolvNollNio »

Blå/vit Monark 1209
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av HSE »

Fruktade att det skulle sluta så, för bedrövligt :cry:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av 56:an »

Mycket tråkigt :cry: Några gärningsmän funna?
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av Hynboholm »

56:an skrev:Mycket tråkigt :cry: Några gärningsmän funna?
Ja, från öst... :evil:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av 56:an »

Jaha, öst... Gotland, Japan, eller...kan ju vara mycket. öst säjer inte så mycket menar jag :roll:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av Hynboholm »

56:an skrev:Jaha, öst... Gotland, Japan, eller...kan ju vara mycket. öst säjer inte så mycket menar jag :roll:
Hur kan du ha missat ? :shock:
Har Husqvarnan tagit allt ditt fokus ?
Tre Litauiska medborgare sitter anhållna.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av 56:an »

Har ingen tv, radio finns men den har jag inte haft igång på flera år. Jag har blivit vän med tystnaden :)

Jaså från Litauen?

Sveriges officiella vänland...

Balternas sak har blivit vår cocos_acc.gif


Jag kände en som var med i sån vänförening och pratade vitt och brett om resorna och kontakterna där. I samma veva köpte killen ny båt med miljövänlig utombordsmotor och en morgon när han kom ner till bryggan och skulle ut då var motorn borta trots den varit fastlåst med godkända lås. Efteråt gick det vilda rykten bland småbåtsägarna om en liga som varit i farten och förmodligen försvunnit med grejerna i en fullastad skåpbil över Östersjön. Sen dess har det varit tyst om dom där balterna och jag är osäker på om han ens är med i den där föreningen längre :lol:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av 56:an »

Hynboholm skrev:Har Husqvarnan tagit allt ditt fokus ?
Nöjd. Väldigt praktiskt moppe som också är skön och köra. Ser nog ut att bli den mopeden jag kommer att använda.
Lite lustigt att först träffar rätt....

Kan nog blir roligt med andra moppar också som söndagsåkning eller kolla av midsommarfirandet runt om stan :lol:
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Försvunna Lisa.

Inlägg av erlan »

enligt vad jag läste när jag tog en runtur på internets mörkare gator så beskylldes dom för att vara ryssar. ett krav som dom baltiska staterna tvingades acceptera för att få bli fria från sovjet var att ryssar som bodde i dessa länder skulle få bo kvar och kunna bli medborgare i dessa länder. ryssland hade nämligen inget intresse av att dom skulle flytta hem
men dom är ju fortfarande illa sedda som ockupanter och även om dom har medborgarskap så har dom ju ofta svårt att få jobb, får dom sämsta jobben osv
visst det finns naturligtvis rötägg bland dom som kallar sig äkta ester letter och litauer.
men ni som blir skeptiska när det talas om svenskar som krigar i syrien,
ni bör även vara skeptiska när ni hör talas om estniska lettiska eller litauiska medborgare.
dessutom var även kvinnan lituisk medborgare? det sas väl i början att bara två av dom var litauer.

erlan

PS.
om sidans moderatorer tycker att detta inlägg är gränsfall på vad som bör skrivas på denna sida, så ta bort det. jag kommer inte alls att ta illa upp.
Skriv svar