Saknar 56:an....

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av TolvNollNio »

Hur många av er här har träffat han IRL som det så flott kallas nuförtiden?
Jag har.
Sisådär sammanlagt 2x5 minuter.
På veteranmarknad där vi båda mest ville jaga vidare efter fynd :D
En försynt herre som verkade vara väldigt omtyckt av sina kompisar som fanns med vid dessa tillfällen.

Mitt råd till han om vi springer på varandra igen kommer vara att han ska starta sin egen blogg med mektips och vardagsfunderingar m.m. där han kan skriva av sig lite, även om han skulle komma tillbaks. (Gärna för min del.)
Datakunskaper långt över min nivå har han så helt klart skulle han fixa sköta en blogg, om han vill förstås.

Men känner man en person så pass väl att man kan ge sådana råd efter denna blygsamma mängd umgänge?

Nåväl.
Hoppas träffa han igen på samma marknad som första gången vi sågs, och att vi då båda har en kvart över att sitta ner på läktaren för lite småprat.
Så 56:an, vi ses väl när mörkret och "vintern" är som värst?!! :wink:
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av Micke S »

Roligt att se att det skrivs något positivt om 56an för jag har alltid upplevt honom som en jysst, trevlig och hjälpsam person. Inte alls som den usla karaktär man får intryck av i motiven till avstängning. Vi är alla olika beroende på bakgrund, hur vi agerar och hur vi bemöts. Det är bara trevligt så länge det inte handlar om elakheter, översitteri och sabotage och det har jag aldrig sett att 56an har ägnat sig åt. Det vore trevligt om han kommer tillbaka men många har ju hyllat att han blev avstängd så lusten är säkert måttlig från hans sida.

För egen del tycker jag att det räcker om det sker ingripanden mot inlägg som uppmanar till kriminalitet, är rena förolämpningar, rasistiska eller sexistiska.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av alf-johan »

Grabbar , jag har inget emot 56an och vill gärna att han kommer tillbaks , men man behöver inte vara så stolt att man inte kan erkänna om man sagt något fel ( skriv gärna till mej ) som sagt kom igen din gamla ""smålänning" eller. mistick_yes.gif thumb_up
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av zappafan »

TolvNollNio skrev:.. han så helt klart skulle han fixa sköta en blogg, om han vill förstås.
Säkert trevlig blogg att läsa, speciellt om det helt plötsligt är bortediterat det han skrivit tidigare... slider_anon.gif staff_shutup9ou.gif :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av selma »

zappafan skrev:
TolvNollNio skrev:.. han så helt klart skulle han fixa sköta en blogg, om han vill förstås.
Säkert trevlig blogg att läsa, speciellt om det helt plötsligt är bortediterat det han skrivit tidigare... slider_anon.gif staff_shutup9ou.gif :wink:
:mrgreen:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av billykid »

Har inget emot 56:an....synd bara att han ej är med här.... :wink:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av tompas11 »

Jag hade inte tänkt skriva någon kommentar i denna tråd, men eftersom jag tror mig veta att 56:an följer denna, så dristar jag mig ändå att skriva några rader.

Jag har haft väldigt många diskussioner med 56:an, sedan i stora drag från 2012, på ett helt annat forum där han har ett helt annat nick. Vi har bland annat diskuterat religion, energipolitik såsom kärnkraft, vindkraft, kolkraft, solenergi m.m. även invandringspolitik och politik generellt samt säkert en massa annat som jag inte kommer ihåg precis nu. Min personliga uppfattning är att han är en ganska speciell person och vissa av hans åsikter kan kanske uppfattas som provocerande. Måhända anser han detsamma om mig och det har jag i och för sig inga problem med. Det jag ändå vill framhålla är att det varit både frustrerande och faktiskt ganska trevligt med dessa diskussioner så ingen skugga ska falla på 56:an från mig. Ha det gott 56:an och jag ser fram emot fler diskussioner. :D
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av HSE »

billykid skrev:Har inget emot 56:an....synd bara att han ej är med här.... :wink:
Instämmer :!:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av Raketsport »

Jag ställer mig lite frågande var alla ni var tidigare som nu vill att 56:an ska komma tillbaka till de roliga diskussionerna. Jag har faktiskt inte sett många av er svara på hans inlägg på den sista tiden.

56:an är välkommen tillbaka om han vill. Samma "regler" gäller för honom som för er alla.
Acceptera andras åsikter och skriv inläggen där de hör hemma.
Dessutom ändra inte inlägg så sammanhanget blir obegripligt.
Blir man arg på någon så är det bäst att ta en datorpaus.

Ni som fortfarande undrar om avstängning och varför kan t.ex läsa denna tråd ( det finns fler som denna vilka som var till grund till att jag beslutade för en månadsavstängning): http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... 3%A4ngtolk
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev:
För egen del tycker jag att det räcker om det sker ingripanden mot inlägg som är rena förolämpningar eller sexistiska.
Det har varit gott om sånna också.
Jag ber er att lita till mitt omdöme till varför jag stängde av honom på en månads tid. Och jag hoppas också att 56:an ändrar sin forumattityd till vad den varit då allt funkade fint.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av billykid »

Raketsport skrev:
Micke S skrev:
För egen del tycker jag att det räcker om det sker ingripanden mot inlägg som är rena förolämpningar eller sexistiska.
Det har varit gott om sånna också.
Jag ber er att lita till mitt omdöme till varför jag stängde av honom på en månads tid. Och jag hoppas också att 56:an ändrar sin forumattityd till vad den varit då allt funkade fint.
Har också uttryckt mig olämpligt, dumt mm & blivit varnad. Ser inget konstigt med det heller,
är bra att skärpa till sig...eller hur...ingen rök utan eld...***ler**.. .. :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av Raketsport »

billykid skrev:
Raketsport skrev:
Micke S skrev:
För egen del tycker jag att det räcker om det sker ingripanden mot inlägg som är rena förolämpningar eller sexistiska.
Det har varit gott om sånna också.
Jag ber er att lita till mitt omdöme till varför jag stängde av honom på en månads tid. Och jag hoppas också att 56:an ändrar sin forumattityd till vad den varit då allt funkade fint.
Har också uttryckt mig olämpligt, dumt mm & blivit varnad. Ser inget konstigt med det heller,
är bra att skärpa till sig...eller hur...ingen rök utan eld...***ler**.. .. :wink:
Har jag varnat dig med avstängning eller? Jag har kanske plockat bort några olämpliga inlägg för nått år sen. Kommer faktiskt inte ihåg om det var du eller andra som publicerat dom, men jag minns en period då jag fick rensa bort en del.

Men det är glömt nu :D
//Jossan
Josefine Andersson
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av frippegubben »

I ett annat forum finns en som lagt till följande tråd i sin profil:
Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".
Kanske inte är så dumt tänkt?
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av tompas11 »

tompas11 skrev: Min personliga uppfattning är att han är en ganska speciell person och vissa av hans åsikter kan kanske uppfattas som provocerande. Måhända anser han detsamma om mig och det har jag i och för sig inga problem med. Det jag ändå vill framhålla är att det varit både frustrerande och faktiskt ganska trevligt med dessa diskussioner så ingen skugga ska falla på 56:an från mig. Ha det gott 56:an och jag ser fram emot fler diskussioner. :D
Ett förtydligande är förmodligen på sin plats. Ovanstående syftar INTE på diskussionerna på detta forum utan ett helt annat forum.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Re: Saknar 56:an....

Inlägg av fatchance »

Nej, jag saknar honom inte!

Tycker rent ut att han var/är lite "puckad"! (och det är säkert ömsesidigt)

Blir man varnad ett flertal gånger av Site Admin och skiter i det - då anser jag att man är ...

Kanske upprörande för en del, men så tycker jag! :D
Skriv svar