Vinyl

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vinyl

Inlägg av billykid »

Hmmm...Sterion i vardagsrummet lätt dåligt....ingen diskant kvar alls. Då har jag nog spelat sönder de högtalar elementen.. :!:
Konstigt att högtalarna pajar hela tiden, då Pioneer SA610 Sterion ger ca. RMS 60W i 8.Ohm tror jag, ett större nätaggergat
monterat i den & högtalarna på max 140W.

Måste undersökas....jodå bägge diskanterna paj.. :(....mellanregister högtalarna är hela fast låter inte alls....tittar inne i lådan
vad är det här för skräp som ligger där då....jo materialet efter kondensatorena för mellanregister har verkligen bakstavligen
spränings i bitar och svarta brända motstånd...:shock:
pooff.jpg
Fixat kondingarna + byte diskanterna som var paj....måå nog kolla efter starkare högtalare..... 8)
brant.jpg
Blev en 2st silver diskant så länge... :wink:
Bilagor
silverdiskant.jpg
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vinyl

Inlägg av T M »

:twisted:
Har ett par Proson event 655 stående: http://www.proson.se/index.php?pageid=189" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorgligt nog har en föregående ägare pajat delnings filtret i den ena Bild
Bild

Är nog lite overkill till min 80 tals pioneer
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vinyl

Inlägg av billykid »

Hmm TM det väldigt intressanta högtalare Proson event 655, sälja?? pris??. Inget man skickar hur som helst 18 kg/st + 1,1m höga.. :!:

Fixa till mina Pioneer SX-430 Max 140W. Med liknaden Dome Tweeter speakers som satt där tidigare....klar å vass diskant blev det iaf..
Bilagor
Front.jpg
Skriv svar