Sachsmaster, läs här

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Sachsmaster, läs här

Inlägg av sachsmaster »

Red. DETTA ÄR INLÄGG SOM HAR FLYTTATS FRÅN : http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... =4&t=21822
Lyfter fram dessa i denna egna tråd på "Allmänt Snack" i hopp om svar från Sachsmaster//Admin Raketsport - Jossan


-------------------------------------------------Sachsmasters egentliga inlägg ---------------------------------------------------
Baronen skrev:Jag skulle säga mer värme och därefter kraftig nerkylning av axeln med kylspray eller quickleen som jag använder till allt. Upprepa detta så borde det släppa tillslut. Direkt efter avkylning så skulle jag duscha på någon penetrerande olja eller rostlösare. Det ska gå :)
Hos baronen kanske... men i verkligheten? :roll:

erlans tips är inte fel tycker jag om man är lite våghalsad och kan träffa rätt och lagom med slägghammare 8)

jag skulle nog gänga på muttern väldigt nära tandrullen för och minska risken att kröka den gängade änden.

När jag får svarven i ordning ska mitt första jobb bli och tillverka en tandrulleavdragare för JLO Piano thumb_up
  • Bild
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av pnilz »

sachsmaster skrev:
Hos baronen kanske... men i verkligheten? :roll:
Det var väl endå en onödig kommentar alla tips är ju bra tips eller?
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av sachsmaster »

Du är jävligt snabb och kritisera mig men det kanske finns andra kommentarer som är minst lika onödiga men då du tiger som muren?

Förresten är inte min kommentar onödig alls eftersom jag vill poängtera att stål ändrar form väldigt lite vid temperaturförändringar. Det måste till ganska rejäl värme för att få nån verkan och det kanske inte är så lämpligt alla gånger?

Och sen penetrerande vätskor i en sånt fastnat konförband tror jag inte mycket på, eller snarare inte alls.

Och sen till sist tror jag inte baronen tar åt sig för det här, men om du gör det förvånar mig mindre.

Hatar man någon, ja då gör man ju det i alla lägen....

HSE hann för mig med ett inlägg här men det gäller förstås inlägget ovan honom.
  • Bild
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av pnilz »

sachsmaster skrev:Du är jävligt snabb och kritisera mig men det kanske finns andra kommentarer som är minst lika onödiga men då du tiger som muren?

Förresten är inte min kommentar onödig alls eftersom jag vill poängtera att stål ändrar form väldigt lite vid temperaturförändringar. Det måste till ganska rejäl värme för att få nån verkan och det kanske inte är så lämpligt alla gånger?

Och sen penetrerande vätskor i en sånt fastnat konförband tror jag inte mycket på, eller snarare inte alls.

Och sen till sist tror jag inte baronen tar åt sig för det här, men om du gör det förvånar mig mindre.

Hatar man någon, ja då gör man ju det i alla lägen....

HSE hann för mig med ett inlägg här men det gäller förstås inlägget ovan honom.
Tycker attityden inte kändes helt rätt där kritisera får man annars kan vi ju inte lära av varann! Men komma med liknande inlägg skapar väl bara irritation som känns onödig!

Sen får jag väl be om ursäkt att jag inte hinner / är intresserad av att läsa och kommentera allt som skrivs här!

Varför skulle jag hata dig du är ju ny här tror det är första gången jag kommenterat nått du skrivit sen du blev medlem! Men jag kan minnas fel efter som jag tydligen hugger på dig väldigt ofta! Skicka gärna PM med exempel (så vi inte stör tråden mer än nödvändigt) så ska jag be om ursäkt om det känns som jag jagar just dig! :wink:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av pnilz »

Skulle se det som positivt om sachsmaster kunde återkomma i frågan så vi kan reda ut det hela?

För att anklaga mig för att hata en människa som gjort ett antal inlägg på ett forum under 5-6 månader tycker jag är lite hårt! Krävs mer än så för min del men hur är det för dig? du verkar ha vissa problem med att jag tycker saker!

Bra att det löste sig för dig Hansleopold thumb_up
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Sachsmaster - Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av pnilz »

Får jag inte nått svar Sachsmaster?

Har även skickat Pm så kanske jag får svar där!
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av pnilz »

Tydligen vill Sachsmaster inte kommentera detta mer mycket dåligt att kasta skit på folk och sen springa och gömma sig! Påminner om tidigare avstängda användare. Inget svar på pm heller så jag utgår från att Sachsmaster inte hade så mycket att komma med i frågan!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Trilskande tandrulle ILO G 50

Inlägg av Raketsport »

Sachsmaster jag ber dig svara på frågorna och visa en vilja att reda ut problemet. Det är en rejäl anklagelse att skriva att pnilz hatar dig och är ute efter att kritisera just dig. Förmodar att om du verkligen känner så också har en vilja att reda ut ett eventuellt missförstånd, om inte så vill du nog ha offerkoftan på dig och rida på det. För varför vill man inte reda ut en situation där man känner sig hatad och lite förföljd?
Jag bad dig 56:an om en attitydförändring om du ville komma tillbaka. Antar att valet av nytt alias visar på att man inte tänkt förbättra sin attityd.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Raketsport »

Läs och svara, tack!
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Raketsport »

Det går bra att logga in och svara på andra trådar ser jag.....
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Micke S »

sachsmaster skrev: När jag får svarven i ordning ska mitt första jobb bli och tillverka en tandrulleavdragare för JLO Piano thumb_up
Betyder det att du har börjat göra i ordning en svarv? Då kan du göra samma som du bad mig om, att göra en renoveringstråd, eller så kör du vidare med det i Munktelltråden.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av pnilz »

Användare Sachsmaster inaktiverad pga att han ignorerat admin trots flertalet påtryckningar!
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av billykid »

Suck.... :cry:

Är vi på vuxen dagis nu.....dom mobbade mig när jag var liten. Enkel av hjälpt man tar inte åt sig och håller med.. :shock:
Går inte att mobba nån som inte tar åt sig....allt rinner genast ut i sanden så att säja.... :wink:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av pnilz »

billykid skrev:Suck.... :cry:

Är vi på vuxen dagis nu.....dom mobbade mig när jag var liten. Enkel av hjälpt man tar inte åt sig och håller med.. :shock:
Går inte att mobba nån som inte tar åt sig....allt rinner genast ut i sanden så att säja.... :wink:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar! Var det fel att stänga av en medlem som fick möjlighet att förklara sitt beteende, men totalt ignorerade Admin trots påtryckningar och varningar?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Raketsport »

56:an blev avstängd förr och har nu blivit det igen som sachsmaster. Trotts att han kommit in undernytt alias så har tålamodet varit kortare pga av många tidigare händelser.

Jag har pm:at sachsmaster/56:an och bett han höra av sig, men han vill nog inte göra det eftersom jag inte fått svar. När det blivit en dispyt eller missförstånd som denna, då sachsmaster menar att han är hatad och lite förföljd av pnilz och sen inte vill reda upp det hela så kan vi tyvärr inte göra något åt det. Forumet klara sig bra utan vilda anklagelser och medlemmar som racka ner på andras kunskap och tips. Visst kan det bli dispyter men det viktigaste är att man sen vill reda ut det och gå vidare.

Det är aldrig roligt eller lätt att stänga av någon, utan förhoppningen har hela tiden varit vi ska kunna lösa problemet för allas trevnad.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar