Kostar att ligga på topp

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Kostar att ligga på topp

Inlägg av S_Compakt »

tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur brukar du göra med betalningar på E bay? är det paypal som gäller då eller ? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tillhör väl den tokiga sorten som betalar in direkt på folks konton
gått bra än så länge :close_call: , köpte en gång 2 EKF motorer "utanför" Ebay för 6000kr , då var det en lååång vecka innan dom dök upp

Det tråkiga nu är att det blivit så höga avgifter på konto överföring , så man kan ju knappt köpa billiga saker längre <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är väl ytterligare en anledning till att använda paypal + att man har en liten säkerhet med det betalningssättet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr är inte paypal så vanligt bland tyskarna!!! 200 spänn kostar en överföring till konto i Tyskland. Det har funkat problemfritt så det går att lita på de men jag köper bara av sådana som har gjort många affärer och har bra omdöme.

Kolla in denna!! Aldrig sett!!! Svincool MEN dyr!!!

http://cgi.ebay.de/Sachs-Motor-50-ccm-2-Gang-mit-ueber-5-PS-Bing-Vergaser_W0QQitemZ250513858007QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3a53ca1dd7 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peezee skrev:Tyvärr är inte paypal så vanligt bland tyskarna!!! 200 spänn kostar en överföring till konto i Tyskland.
200:- ?

Hmm.... Vad betalar du igenom för bank?

10:- kostar det för mig.



Bild


Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min bank tar 60:- medans de Tyska :evil: bankerna har tagit 140:- för att sätta in pengarna. Det är ju bara till att gratulera dig :D att du kommer billigt undan!!! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kostar mig ungefär 50kr + 75kr mottagarbanken (Swedbank) <!-- </EdIndex> --></div>
Mattis
Forumsponsor
Inlägg: 180
Blev medlem: 25 jun 2008, 23:00
Ort: Backen / Åsensbruk

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag betalar inte en krona vid överföringar till eu-land. (Eu-betalning)
Och jag har inte hört att mottagarna behöver betala avgifter för att få ut pengarna.
Om de inte bakar in avgiften i växlingskuren förstås.
Fyller bara i antalet Eurosar och den växlar om det till dagskursen och drar från mitt konto. Skulle jag däremot ha knappat in fel siffror så det inte går igenom så tar de 500 kr :(
Konstigt att det skiljer så? Handelsbanken är väl inte kända för att vara billiga. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma här, en "eu-betalning", kostar mig veterligen inget. Trodde det var nåt slags eu-lag att banköverföringar inte får kosta nåt... Men det är klart, nånstans tar de ju ut pengarna... Har också handelsbanken.

/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm , kostar att ligga på topp var det...

När man börjar att montera ihop så ser man vad OTROLIGT mycket pengar det går åt

Ska sätta i nosmätaren (1200kr) i ett kromat lyckthus (600kr) som mumer det sitter en nos framlampa + insats (800kr) i, som i sin tur ska sitta på ett kromat lyktfäste (500kr) och vips så är man klar med lampan på compakten för bara 3100kr :shocked: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å 1987 köpte man en compakt för 300:- staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Mange
Inlägg: 578
Blev medlem: 24 feb 2009, 00:00
Ort: Smebacken
Kontakt:

Inlägg av Mange »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Hmm , kostar att ligga på topp var det...

När man börjar att montera ihop så ser man vad OTROLIGT mycket pengar det går åt

Ska sätta i nosmätaren (1200kr) i ett kromat lyckthus (600kr) som mumer det sitter en nos framlampa + insats (800kr) i, som i sin tur ska sitta på ett kromat lyktfäste (500kr) och vips så är man klar med lampan på compakten för bara 3100kr :shocked:
Skojar du eller?? Ja ja compacter kanske är ovanliga?? slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej ,inte alls , men vissa delar är väldigt dyra , passar för övrigt på många mcb modeller


Men det är ju tur att man inte behöver en viss puch del :lol:
http://www.tradera.com/Puch-Dakota-bakskarm-till-fender-1966-69-i-mycket-bra-skick-auktion_100292088 <!-- </EdIndex> --></div>
Gruff
Inlägg: 41
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00

Inlägg av Gruff »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Nej ,inte alls , men vissa delar är väldigt dyra , passar för övrigt på många mcb modeller


Men det är ju tur att man inte behöver en viss puch del :lol:
http://www.tradera.com/Puch-Dakota-bakskarm-till-fender-1966-69-i-mycket-bra-skick-auktion_100292088
Slösa inte bort pengarna på capput delar......
skänk dom till barnen i Afrika,dom har säkert mer kul för pengarna än vad det är att åka capput... 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar