Windows 10.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor
Inlägg: 226
Blev medlem: 07 okt 2008, 23:00
Ort: ALUNDA.UPPLAND.

Windows 10.

Inlägg av ollaolle »

Man kan ju undra varför dom pressar på så hårt med uppgraderingen? Personligen tror jag att dom helt enkelt vill tjäna pengar på att sälja appar.. :?

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.658946 ... %3A43%3A53
Bilagor
Fulknep.jpg
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Re: Windows 10.

Inlägg av disktant »

Ok, där har vi anledningen till varför en maskin på jobbet efter helgen hade win 10 hate-wall.gif
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Windows 10.

Inlägg av Raketaren »

ja där är nog anledningen att man har windovs 10 nu, som man inte ville ha... :evil:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Windows 10.

Inlägg av Raketsport »

Riktigt dåligt av dom
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Windows 10.

Inlägg av Micke S »

Jag använder Win10 i alla mina datorer och är jättenöjd. Win7 var också ett bra operativsystem men före det var det mest skräp efter XP.
Övervakningen av det man gör i datorn är enormt stor. När Snowden rapporterade att US har koll i detalj på de flesta människor i världen så sker det till stor del via personers datorer och mobiltelefoner. Ett tips kan vara att tejpa för webkameran, om du inte vill bli filmad just nu :) Virusskydd är förstås ett måste i både datorer och telefoner med de skyddar inte mot alla former av övervakning. Men om man vet att all trafik via dator och mobiltelefon är att betrakta som helt öppen information som kan ses och avlyssnas av många andra är det kanske inget jätteproblem för vanligt folk så länge man är medveten om det.

Antalet bedrägerier som sker via datorer med ID-kapningar, kontokortsbedrägerier m.m. är dock ett stort problem som drabbar många hela tiden.

Håller defintivt med om att det är trist att bli påtvingad ett system även fast det är bra som Win10. Systemet är dock snabbt och stabilt och vill man ha datorn riktigt snabb och slippa långa starttider m.m. fungerar det väldigt bra att inte ha en mekanisk hårddisk utan istället en Solid State Drive istället (s.k. SSD).

Dags att fika och njuta av ytterligare en arbetsfri dag :P Jag tycker verkligen synd om de som måste jobba och inte har haft en djäkla tur att hitta något som är roligt och trevligt på riktigt. Men det går ju inte att komma undan innan man blir pensionär för då skulle hela samhället krackelera. Det gör det sakta men säkert i alla fall och med den upplåning som sker för konsumtion och lyxboenden m.m. kommer många att hamna i samma situation som Greker och Islänningar m.m. när räntorna går upp. :shock:
Bilagor
Namnlös.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Windows 10.

Inlägg av HSE »

Jag uppdaterade W8 datorn till W10 men gillar fortfarande inte de nya operativsystemen även om tian är mycket bättre än åttan :twisted: Kör på Windows 7 på en dator och det systemet gillar jag. Men gått över till OS vid köpet av senaste datorn och det passar mig perfekt :D
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor
Inlägg: 226
Blev medlem: 07 okt 2008, 23:00
Ort: ALUNDA.UPPLAND.

Re: Windows 10.

Inlägg av ollaolle »

Jag är nästan säker på att jag skulle gilla Windows 10 jag med... Det är deras metoder att prångla ut skiten som är lite tveksamma..
Martin Appels krönika träffar ganska rätt. "Det finns inte heller några säkerhetsmässiga skäl att tvinga användarna att uppdatera. Det enda skälet handlar om Microsofts vinst"

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.659134 ... %3A37%3A08
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: Windows 10.

Inlägg av Tomas »

ollaolle skrev:Jag är nästan säker på att jag skulle gilla Windows 10 jag med... Det är deras metoder att prångla ut skiten som är lite tveksamma..
Martin Appels krönika träffar ganska rätt. "Det finns inte heller några säkerhetsmässiga skäl att tvinga användarna att uppdatera. Det enda skälet handlar om Microsofts vinst"
Jag håller med om metoderna men vaddå, "vinst"? Det kostar ju inget att uppgradera (en stund till).
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Re: Windows 10.

Inlägg av Amarace »

Tyvärr går ju inte alla uppgraderingar vägen. Av dom som går åt skogen brukar det vara problem att Win10 aldrig startar upp, och det innebär att der är kört att gå tillbaka eller köra recovery i win 7(nuförtiden måste man boota in i win7 felsökningsläge för att komma åt Recovery).

Andra är dom som kört win 8 och haft inloggning via microsoft konto, och nu glömt lösen.
Skriv svar