nytt fynd

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

nytt fynd

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi va ett gäng som drog till örebro marknaden idag, hittade en pryl som jag letat i flera år efter funniesteveraward bilder kommen när dom är framkallade :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasen också, har inget kort på den prylen som ligger kvar i kompisens bil, men jag har han´s godispåse :D

här är några andra bilder därifrån.
Bild

Bild

Den här bilden tog jag och visade Thomas Sjölund Classic Motors redaktör, eftersom han är Svalan tokig :D
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag träffade en hungrig man i sina bästa år eller hur Tompa :P <!-- </EdIndex> --></div>
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Var också där.

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kul å höra att ni gjorde det stora fyndet.

Blev mest småprylar och ett jäkla rotande bland alla lådor med drev.
Att det ska vara så svårt hitta till scoteretten och 2000.
Fyndade i allafall i 2 st nya lister (som sitter nere på utsidan av fotstegen) på Scoteretten. De hade 3 st till. Lite smårepiga men. Å andra sidan är det kanske sällan de saknas. Jag tog telnumret ifall någon är sugen.
Såg tråden om navborstar och köpte ett par "riktiga" med 3 färger. Dyra och begagnade. Tittar på dem nu men tycker de verkar as-stora i diameter. Men det kanske de var...Å varför köpte jag dem (skulle ha dem på 2000:n men det slog mig precis att baknavet ju inte syns...
Får väl köpa en till moppe så jag kan ha dem på... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för märke på cyklarna?
Ska bli spännande att se vad du har fyndat. Grattis i alla fall! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Cyklar.

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig det stod Winston på dem.
Det var i allafall inget "svenskt".
/Robban <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer några bilder på dom roliga fynden....

Nya gummin till sachsmotorn tändkabelgummin för 75;- st av cykelkraft.
Bild

Original hastighetsmätare till Rex:en med fäste. Ifall jag ska originalrenovera min nån gång.

Bild

Och sist men bäst av dom alla, bakljuspotta till SM 50:in, bara att byta fäste, det finns säkert någon med 50 ss som söker ett fäste, men framförallt. nu kan jag göra egna pottor, när jag vet var lampflänsen ska sitta.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara å gratulera till fynden Tompa..alltid lika kul att komma hem från en marknad när man haft lite tur å hitta pryttlar man behöver.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyktpottan måste ju ha känts rätt bra att hitta :D Kul att man kan hitta de saker man behöver på marknad.
Vi brukar oftast komma hem med allt annat än de vi behöver. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju inte heller så fel jossan..alltid går det att byta prylar sedan..alltid nåt nån annan behöver :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Marknader är toppen - synd bara att det är så få häruppe där jag bor.
Det finns ju några mopedantusiaster här där jag bor - kanske dom kan anordna någon form av loppis för dom har säkert en hel del "skrot" liggandes som dom vill bli av med..... :o <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske går å ha en hos doktorn han vill säkert bli av med lite prylar staff_gemini-1.gif :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka öppettider har den där doktorn på sin mottagning?
Alltid jouröppet eller? :accident:

Kanske kan man få grejor utskrivna som går att ta på högkostnadsskyddet staff_gemini-1.gif För det är ju oftast rätt dyra de där läkemedlen som behövs :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här finns inga läkemedel till grossistpriser som ngn underleverantör kan köpa. För att sedan tjäna stora pengar på.

Nä eftersom jag bedriver egen klinik har jag minsann fått köpa alla mina artiklar till fullpris av diverse kvacksalvare som blivit rika på min bekostnad :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Här finns inga läkemedel till grossistpriser som ngn underleverantör kan köpa. För att sedan tjäna stora pengar på.

Nä eftersom jag bedriver egen klinik har jag minsann fått köpa alla mina artiklar till fullpris av diverse kvacksalvare som blivit rika på min bekostnad :wink:
Tanken var väl inte att doktorn skulle stå för högkostnadsskyddet. Det måste ju vara varje enskild patients angelägenhet dvs om patienten kan få FK att betala :lol: Frågan är ju fri men om patienten lyckas är ju en annan fråga, eller hur? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar