övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

marklundt skrev:
marklundt skrev:Med 10hkr har du ju ingen livslängd på femtio cubikaren
Med 10hkr har du tagit ut 100% ur 49,9c.c.m ?
+ett väldigt smalt och spetsigt motor register &en långsamt aceleration ,
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Typ van ven kraidler 50 =36hkr och 136km/h i topp
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Körde ytterligare 17mil i lördags nu har drac 50 rmt rullat 384mil på okq8:s 13% utspädda bensin och inga överraskningar annat än 13%mindre utsläpp +att den går bättre än på ren bensin
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Jag kör en omväg på tillbakavägen från Norsjö tätort på +en mil ,men en så mycket roligare väg tillbaka till Skellefteå
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Fler och fler gör som jag ,kör EU moped på vintern ,men.man måste välja rätt EU mopedmodell
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Instrumenteringen går att byta ut på Yamahas dt50r och x därför kan matar ställningen missstämma ,min tidigare Yamaha dt50r hade rullat 5.600mil minns jag ,den jag kör nu har nu rullat lite mer än 388mil
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Så se upp med manipulerade mopedmätare
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Hur man backar annarloga moped mätare?jo.man tar loss mätaren och använder en liten el motor och ett batteri och backar matar ställningen till halva miltalet på mätaren
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

Här är en design som ger låg bränsleförbrukning och utmärkt vindskydd. Frisk luft tas in genom de stora näsborrarna. De finns även i Cargo-utförande med öppningsbar nos för att kunna ta med ombyten m.m. på långresor. :P
Bilagor
ZweiRadMuseumNSU_NSU-SportMax_1955.JPG
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Höjer man trottelnålen ett steg så får motorn 10 promille mer soppa därmed en något fetare blandning
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Micke S skrev:Här är en design som ger låg bränsleförbrukning och utmärkt vindskydd. Frisk luft tas in genom de stora näsborrarna. De finns även i Cargo-utförande med öppningsbar nos för att kunna ta med ombyten m.m. på långresor. :P
Behöver ej det där
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Har SMHI istället på mobilen
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

+får ej bygga om EU mopeden,det är sant att drac 50 rmt bara drar 1,7dl/mil
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Drac 50 rmt p.g av högre utväxling 1,7dl/ mil 13x52kugg Yamaha dt50r hade 11x62 i utväxling och vägde mer
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Dt50r var 13kg tyngre än drac 50rmts 99kg,s vikt körklar
Skriv svar