övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Brukar ofta vara utanför stan och köra ibland 18mil på en och samma dag
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Kör reggad moped
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: övrigt

Inlägg av JanneL »

Måste ju säga att det är väldigt förvånande att vi inte kan ha en tråd med politik pga nåt jag inte förstår,
medans å andra sidan sånt här är ok?
Jag tycker politiktråden hölls på en mycket vuxen och saklig nivå med inlägg av olika åsikter som vanligt ?

Om det här är mer värt än politik (som man -om man är känslig- alltid kan avstå från att läsa) så är det konstigt.

Att vi inte kan ha en politiktråd med invändningen att det här är ett mopppeforum köper jag inte så länge vi har trådar som behandlar: katt, trädgård, bil, tradera, båtar, m.fl.
för min del kan vi ha trådar om allt, skulle jag mot förmodan känna att jag blir lite kränkt, kommer jag välja att inte läsa den tråden istället för att klaga på innehållet.

thankyou_blue
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

JanneL skrev:Måste ju säga att det är väldigt förvånande att vi inte kan ha en tråd med politik pga nåt jag inte förstår,
medans å andra sidan sånt här är ok?
Jag tycker politiktråden hölls på en mycket vuxen och saklig nivå med inlägg av olika åsikter som vanligt ?

Om det här är mer värt än politik (som man -om man är känslig- alltid kan avstå från att läsa) så är det konstigt.

Att vi inte kan ha en politiktråd med invändningen att det här är ett mopppeforum köper jag inte så länge vi har trådar som behandlar: katt, trädgård, bil, tradera, båtar, m.fl.
för min del kan vi ha trådar om allt, skulle jag mot förmodan känna att jag blir lite kränkt, kommer jag välja att inte läsa den tråden istället för att klaga på innehållet.

thankyou_blue
Jag vill gärna diskutera invandringen och alla *ismer som finns i en tråd, får man inte det? slider_anon.gif
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Har hört om en dt50 som rullat 20.000mil i stan.men.min egen har bara rullat 4.500mil än så länge
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: övrigt

Inlägg av Hynboholm »

Denna tråd kommer ju att tas bort och ts blir sannolikt även denna gång portad.

Fast mig gör det inget att den är kvar nån dag, det är samtidigt liksom lite fascinerande... cocos_acc.gif
Det är en orgie i oväntade reflektioner... :oops: :shock: :roll: :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

JanneL skrev:Måste ju säga att det är väldigt förvånande att vi inte kan ha en tråd med politik pga nåt jag inte förstår,
medans å andra sidan sånt här är ok?
Jag tycker politiktråden hölls på en mycket vuxen och saklig nivå med inlägg av olika åsikter som vanligt ?

Om det här är mer värt än politik (som man -om man är känslig- alltid kan avstå från att läsa) så är det konstigt.

Att vi inte kan ha en politiktråd med invändningen att det här är ett mopppeforum köper jag inte så länge vi har trådar som behandlar: katt, trädgård, bil, tradera, båtar, m.fl.
för min del kan vi ha trådar om allt, skulle jag mot förmodan känna att jag blir lite kränkt, kommer jag välja att inte läsa den tråden istället för att klaga på innehållet.

thankyou_blue
Okej Janne, jag ska försöka svara och bemöta dina funderingar du skrivit här och det du tog upp på mellsta.
Politikertråden togs bort eftersom de flesta inläggen till slut handlade om nästan enbart invandring och flyktingar i Sverige. Ämen som skapar osämja om alla skulle börja uttrycka sin åsikt och inte verkar välkomnande av alla folkslag till forumet. Hittills har katter, trädgårdsskötsel och dylikt inte skapat osämja eller en ovälkomnande känsla på forumet eller varit aktiva topptrådar under lång tid som gör att man kan ta detta för ett kattforum.
Eftersom du tog upp på mellsta att du ville 56:an skulle ha varit kvar och att du är mer liberal än jag så vill jag bara påminna om de hundratals spaminläggen om ryssland och putinpolitik som fanns på var och varannan tråd. Om 56:an är trevlig att möta öga mot öga hör inte till saken egentligen utan det handlar om att kunna hålla en god ton på forumet.
Och till sist marklundt har än inte skapat osämja eller är stötande mot någon individ.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

blyfot skrev: Jag vill gärna diskutera invandringen och alla *ismer som finns i en tråd, får man inte det? slider_anon.gif
Läs inlägget ovan jag skrev till Janne.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: övrigt

Inlägg av zappafan »

Kan inte "Tompa" få komma tillbax? staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: övrigt

Inlägg av JanneL »

Raketsport skrev: Okej Janne, jag ska försöka svara och bemöta dina funderingar du skrivit här och det du tog upp på mellsta.
Politikertråden togs bort eftersom de flesta inläggen till slut handlade om nästan enbart invandring och flyktingar i Sverige. Ämen som skapar osämja om alla skulle börja uttrycka sin åsikt och inte verkar välkomnande av alla folkslag till forumet. Hittills har katter, trädgårdsskötsel och dylikt inte skapat osämja eller en ovälkomnande känsla på forumet eller varit aktiva topptrådar under lång tid som gör att man kan ta detta för ett kattforum.
Eftersom du tog upp på mellsta att du ville 56:an skulle ha varit kvar och att du är mer liberal än jag så vill jag bara påminna om de hundratals spaminläggen om ryssland och putinpolitik som fanns på var och varannan tråd. Om 56:an är trevlig att möta öga mot öga hör inte till saken egentligen utan det handlar om att kunna hålla en god ton på forumet.
Och till sist marklundt har än inte skapat osämja eller är stötande mot någon individ.
Minns inte att vi diskuterat det alls faktiskt? vi träffades ju bara kort ett par ggr och sa hej?
vi kanske sa nåt om det men nån diskussion är inget jag minns.
Kan du ha blandat ihop mig med nån annan? eller var jag drogad :roll: Ibland är jag inte så pålitlig 8)
Att jag skulle sagt att jag ville ha 56:an kvar låter helt fel.
Jag känner inte 56:an alls och tycker inte att han platsar här med sina arga påhopp och ryss-tjat. men å andra sidan så är väl inte vi andra helt friska heller :mrgreen:
Vad det gäller politiktråden såg jag inget som var stötande mot någon annan än våra ärade folkvalda politiker och dom är det ju legitimt att häckla även offentligt.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: övrigt

Inlägg av JanneL »

zappafan skrev:Kan inte "Tompa" få komma tillbax? staff_shutup9ou.gif
:shock: :lol:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

JanneL skrev:
Raketsport skrev: Okej Janne, jag ska försöka svara och bemöta dina funderingar du skrivit här och det du tog upp på mellsta.
Politikertråden togs bort eftersom de flesta inläggen till slut handlade om nästan enbart invandring och flyktingar i Sverige. Ämen som skapar osämja om alla skulle börja uttrycka sin åsikt och inte verkar välkomnande av alla folkslag till forumet. Hittills har katter, trädgårdsskötsel och dylikt inte skapat osämja eller en ovälkomnande känsla på forumet eller varit aktiva topptrådar under lång tid som gör att man kan ta detta för ett kattforum.
Eftersom du tog upp på mellsta att du ville 56:an skulle ha varit kvar och att du är mer liberal än jag så vill jag bara påminna om de hundratals spaminläggen om ryssland och putinpolitik som fanns på var och varannan tråd. Om 56:an är trevlig att möta öga mot öga hör inte till saken egentligen utan det handlar om att kunna hålla en god ton på forumet.
Och till sist marklundt har än inte skapat osämja eller är stötande mot någon individ.
Minns inte att vi diskuterat det alls faktiskt? vi träffades ju bara kort ett par ggr och sa hej?
vi kanske sa nåt om det men nån diskussion är inget jag minns.
Kan du ha blandat ihop mig med nån annan? eller var jag drogad :roll: Ibland är jag inte så pålitlig 8)
Att jag skulle sagt att jag ville ha 56:an kvar låter helt fel.
Jag känner inte 56:an alls och tycker inte att han platsar här med sina arga påhopp och ryss-tjat. men å andra sidan så är väl inte vi andra helt friska heller :mrgreen:
Vad det gäller politiktråden såg jag inget som var stötande mot någon annan än våra ärade folkvalda politiker och dom är det ju legitimt att häckla även offentligt.
Nä det var du, inte helt nykter kanske... Du låg på soffan i stugan på torsdags kvällen (efter grillsmällen) och du började prata med mig om 56:an och tompa men vi blev avbrutna då Lasse kom för att hälsa på mig.
Diskutera är för mig ett vanligt samtal, ingen stor bebatt eller så. Många misstolkar mig när jag säger diskutera har jag märkt
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: övrigt

Inlägg av HSE »

För min del tycker jag att det är bäst att lämna politik borta från forumet :roll: Det räcker att diskutera hobbies och närbesläktat. Häckla politiker ser jag inte som något meningsfullt, det är ju vi som röstat fram dem och då räknar jag in även dem jag inte skulle drömma om att rösta på, de är ändå värda respekt. Lite tveksam är jag förstås till politiker som säger ofenligt att Stockholmare är smartare än lantisar. Men det är väl för att jag är Göteborgare :D
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

Raketsport skrev: Och till sist marklundt har än inte skapat osämja eller är stötande mot någon individ.
Att det inte är bättre sanering på sån här skitlöjligt beteende som marklundt står för är stötande för mig i alla fall. Det är osunt och bara en massa ordbajsande som saknar saklig substans. :roll:

När det gäller vad vi ska få diskutera så skapar man också allvarliga motsättningar och konflikter om man råkar nämna att man med en Puch råkat daskat en Sachs eller Zundapp rejält i rumpan så vi kanske bara ska få diskutera ETT märke för säkerhets skull :D för att inte skapa konflikter mellan forummedlemmarna... :lol:
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

HSE skrev:För min del tycker jag att det är bäst att lämna politik borta från forumet :roll: Det räcker att diskutera hobbies och närbesläktat. Häckla politiker ser jag inte som något meningsfullt, det är ju vi som röstat fram dem och då räknar jag in även dem jag inte skulle drömma om att rösta på, de är ändå värda respekt. Lite tveksam är jag förstås till politiker som säger ofenligt att Stockholmare är smartare än lantisar. Men det är väl för att jag är Göteborgare :D
Stockholmare brukar jag kalla för 99:or för dom är inte riktigt hundra :lol:
Skriv svar