Sida 226 av 397

Re: övrigt

Postat: 11 jun 2018, 16:02
av marklundt
Drac 50 rmt är här och klar

Re: övrigt

Postat: 11 jun 2018, 19:22
av Micke S
Har du fått den än eller ska de gå igenom den först?

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 05:45
av marklundt
Micke S skrev:Har du fått den än eller ska de gå igenom den först?
Ska få den i dag

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 05:46
av marklundt
Hämtar ut den i dag

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 08:55
av marklundt
......

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 09:58
av Micke S
Det låter trevligt, Känns den bra att köra?

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 11:08
av marklundt
Micke S skrev:Det låter trevligt, Känns den bra att köra?
Ja.men.lite ovan än.dracen är ännu tunnare än dt50r och lättare 85kg mot tidigare 104kg samt att den har inget batteri

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 13:17
av Micke S
OK, då kommer den att kännas mycket smidigare att köra med så stor minskning av vikten.

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 16:07
av marklundt
Micke S skrev:OK, då kommer den att kännas mycket smidigare att köra med så stor minskning av vikten.
......

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 17:55
av marklundt
marklundt skrev:
Micke S skrev:OK, då kommer den att kännas mycket smidigare att köra med så stor minskning av vikten.
Den nya har värmenypt 3 gånger på raken och går än,den toppar 51km\h
Bensinen är utspädd,därför måste jag köra in den nya på choken eller ta mej fram på annat sätt?

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 18:30
av marklundt
staff_shutup9ou.gif En eu moped ska nog köras som en mc och inte som en 30 moped annars blir det att ta sig fram på annat sätt ? Inget full gas på en eu moped vid inkörning.jag kunde ha fått gå från medle om jag kört full gas på eu mopeden och på onsdag ska jag köra 16 mil ?

Re: övrigt

Postat: 12 jun 2018, 19:25
av Micke S
marklundt skrev:
Micke S skrev:OK, då kommer den att kännas mycket smidigare att köra med så stor minskning av vikten.
Den nya har värmenypt 3 gånger på raken och går än,den toppar 51km\h
Om den har värmenypit på riktigt 3 gånger så att motorn har gått tungt då så är det inte så bra för kolv och cylinderväggar. Det kan räcka med ett enda rejält värmenyp för att haverera både kolv och cylinder. Så tänk på att inte ligga på fullt innan den är ordentligt inkörd och se till att det får tillräckligt med olja.

Om du märker att den känns lättare än normalt på kicken och blir mer svårstartad så är det ofta resultatet av ett värmenyp.

Så jag hoppas att vi menar olika saker med värmenyp så att det inte har inträffat i sin allvarliga form.

Re: övrigt

Postat: 13 jun 2018, 04:48
av marklundt
Har hält lite 2-taktsolja i bensinen för som hjälp och tänker ej köra med full gas mer under inkörningen

Re: övrigt

Postat: 13 jun 2018, 04:50
av marklundt
Micke S skrev:
marklundt skrev:
Micke S skrev:OK, då kommer den att kännas mycket smidigare att köra med så stor minskning av vikten.
Den nya har värmenypt 3 gånger på raken och går än,den toppar 51km\h
Om den har värmenypit på riktigt 3 gånger så att motorn har gått tungt då så är det inte så bra för kolv och cylinderväggar. Det kan räcka med ett enda rejält värmenyp för att haverera både kolv och cylinder. Så tänk på att inte ligga på fullt innan den är ordentligt inkörd och se till att det får tillräckligt med olja.

Om du märker att den känns lättare än normalt på kicken och blir mer svårstartad så är det ofta resultatet av ett värmenyp.

Så jag hoppas att vi menar olika saker med värmenyp så att det inte har inträffat i sin allvarliga form.
Det gör vi

Re: övrigt

Postat: 13 jun 2018, 10:10
av Micke S
marklundt skrev:Har hält lite 2-taktsolja i bensinen för som hjälp och tänker ej köra med full gas mer under inkörningen
Jättebra !

Ha inte för mycket extra olja bara. Någon deciliter per 10 liter kan räcka. Annars finns risk att den går för magert genom att oljan tar plats i bensinen och gör att den rinner trögare.
Själv kör jag alltid 4%, d.v.s. 4 dl på 10 liter. Men jag har ställt in förgasaren för det och har ingen separatsmörjning.