Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

HSE skrev:Växer fort de där :D
Ja, otroligt. Blir förvånad varje dag jag kikar i holken. :shock:

/ Patrik
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Mot invigning av nya väg 547 med Vännäs Motormuseum under allmänt pompa och ståt. Jodå, trumpetblåsare var på plats vid nya Vårdcentralen :shock:
Vi blev ett gäng veteranfordon som körde, mopeder, bilar, lastbil till brandbil.
Tempen: -5. Lite kylslaget och väldigt isig.
Om ni har facebook så finns fler bilder att se på Classic Motors facebooksida: https://www.facebook.com/classicmotor/" onclick="window.open(this.href);return false;

Många stannade och beundrade Crescent 2013, så det var ett lyckat val för de hundratal som besökte invigningen
mot invigningen3_640.jpg
mot invigningen3_640.jpg (228.29 KiB) Visad 3366 gånger
mot invigningen2_640.jpg
mot invigningen2_640.jpg (157.74 KiB) Visad 3366 gånger
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

I natt blev det tillökning. :)
WP_20161029_11_17_19_Pro (2).jpg
/ Patrik
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av zappafan »

Raketsport skrev:Många stannade och beundra Crescent 2013
:cool2: :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Det blev inte så varmt som utlovat. Dagens tur började kl 10 och då var det bara 1,5 plus. Men när jag kom hem för en timme sedan hade temperaturen gått upp till +8.
Det blev en hel del rolig körning i alla fall och den gamla FZan känns som en ny hoj i motor och chassi. Lunchen intogs på en Pizzeria i Smedjebacken. FZan är den snabbaste hojen i gänget men alla som var med kör mycket bra så man behöver inte stanna och vänta utan det är bara att slå av lite när man har stått på en bit så är de ifatt på en gång.

FZ 750 till vänster, sedan en VFR 750 och en GP Z750. Bakom står en Suzuki 1000 CC, minns ej modellbeteckning men det är den med kedjedrift och höj/sänkbar vindruta. Glidaren är troligen en Yamaha Vulcan 1100 eller möjligen lite mer CC ändå. Är inte så kunnig på dem.

Jag lät motorn på FZan vara igång när vi stannade så att jag kunde värma händerna på den. Rätt vad det var så började det pissa under motorn. Jag var rädd att ha blåst en packning eller något. Men det visade sig vara vatten p.g.a. att temperaturen steg och den evakuerade överskott av kylvatten. När jag bytte kylvatten fyllde jag till kylaren brädden och expansionskärlet till hälften. Men det reglerar sig själv sedan m.h.a. bimetallen i kylarlocket. Jag hörde inte att fläkten startade så den måste fixas. Troligen fel i kablage eller på termostaten men det visar sig och behöver fixas innan sommaren.

https://www.youtube.com/watch?v=stGuC5P ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
20161029_113429.jpg
20161029_113420.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av fatchance »

Testade ett annat "fabrikat" i dag.

Fina lågvarvs egenskaper och bra vridmoment, men det saknades lite på toppen. ;)


Bild
testo
Forumsponsor
Inlägg: 637
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Norrtälje

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av testo »

fatchance skrev:Testade ett annat "fabrikat" i dag.

Fina lågvarvs egenskaper och bra vridmoment, men det saknades lite på toppen. ;)


Bild
Äsch då! Du är bara ovan! :D
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av cobra karlsson »

Micke S skrev:Det blev inte så varmt som utlovat. Dagens tur började kl 10 och då var det bara 1,5 plus. Men när jag kom hem för en timme sedan hade temperaturen gått upp till +8.
Det blev en hel del rolig körning i alla fall och den gamla FZan känns som en ny hoj i motor och chassi. Lunchen intogs på en Pizzeria i Smedjebacken. FZan är den snabbaste hojen i gänget men alla som var med kör mycket bra så man behöver inte stanna och vänta utan det är bara att slå av lite när man har stått på en bit så är de ifatt på en gång.

FZ 750 till vänster, sedan en VFR 750 och en GP Z750. Bakom står en Suzuki 1000 CC, minns ej modellbeteckning men det är den med kedjedrift och höj/sänkbar vindruta. Glidaren är troligen en Yamaha Vulcan 1100 eller möjligen lite mer CC ändå. Är inte så kunnig på dem.

Jag lät motorn på FZan vara igång när vi stannade så att jag kunde värma händerna på den. Rätt vad det var så började det pissa under motorn. Jag var rädd att ha blåst en packning eller något. Men det visade sig vara vatten p.g.a. att temperaturen steg och den evakuerade överskott av kylvatten. När jag bytte kylvatten fyllde jag till kylaren brädden och expansionskärlet till hälften. Men det reglerar sig själv sedan m.h.a. bimetallen i kylarlocket. Jag hörde inte att fläkten startade så den måste fixas. Troligen fel i kablage eller på termostaten men det visar sig och behöver fixas innan sommaren.

https://www.youtube.com/watch?v=stGuC5P ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
att ni inte hälsade på då
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Det luktade varken mat eller kaffe utanför hos dig så vi brydde oss inte om att stanna :)

Men visst hälsar jag gärna på vid tillfälle. Om du PMar telefonnummer så slår jag en signal när jag är i området, vet inte vart du bor.

Jag har kört väldigt mycket hoj till och från Fagersta. En typisk slinga är V-ås, Skultuna, Norberg, Fagersta och ner via Kolswa på returen. Mellan Fagersta Olskroken och Kolswa 50-skylt brukade jag köra hoj och logga tiden. Rena dårskapen för försöker man jaga tid och vet hur hårt man måste köra tar man oförsvarbart stora risker på allmän väg. Och då menar jag inte Harry Haffa för det är inget problem alls jämfört med om man orsakar en olycka.
Senast redigerad av Micke S den 29 okt 2016, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketaren »

fatchance skrev:Testade ett annat "fabrikat" i dag.

Fina lågvarvs egenskaper och bra vridmoment, men det saknades lite på toppen. ;)


Bild
Det finns nog hopp om att det kan bli en riktig Karl av dig oxå till slut :mrgreen: :mrgreen:
andazon
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 jul 2013, 21:11
Ort: Gästrikland

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av andazon »

Går säkert att vässa den där också :lol:

// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av cobra karlsson »

Micke S skrev:Det luktade varken mat eller kaffe utanför hos dig så vi brydde oss inte om att stanna :)

Men visst hälsar jag gärna på vid tillfälle. Om du PMar telefonnummer så slår jag en signal när jag är i området, vet inte vart du bor.

Jag har kört väldigt mycket hoj till och från Fagersta. En typisk slinga är V-ås, Skultuna, Norberg, Fagersta och ner via Kolswa på returen. Mellan Fagersta Olskroken och Kolswa 50-skylt brukade jag köra hoj och logga tiden. Rena dårskapen för försöker man jaga tid och vet hur hårt man måste köra tar man oförsvarbart stora risker på allmän väg. Och då menar jag inte Harry Haffa för det är inget problem alls jämfört med om man orsakar en olycka.
Hej igen 3 km efter infarten till smedjebacken efter riksväg 66 mot ludvika stort ställverk på vänster sida mitt för det svänger du in höger bara vårat hus där .
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Hasse »

Patrik skrev:I natt blev det tillökning. :)


/ Patrik
Vad är det för ras ?
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

OK, då vet jag :)

https://www.google.se/maps/@60.1404112, ... 312!8i6656" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

Hasse skrev:
Patrik skrev:I natt blev det tillökning. :)


/ Patrik
Vad är det för ras ?
Papillon.

Här är mamman till valparna:
Bild

Inte några bjäbbiga hundar(med rätt uppfostran förstås).

/ P
Skriv svar