Ja, otroligt. Blir förvånad varje dag jag kikar i holken.HSE skrev:Växer fort de där
/ Patrik
Ja, otroligt. Blir förvånad varje dag jag kikar i holken.HSE skrev:Växer fort de där
Raketsport skrev:Många stannade och beundra Crescent 2013
Äsch då! Du är bara ovan!fatchance skrev:Testade ett annat "fabrikat" i dag.
Fina lågvarvs egenskaper och bra vridmoment, men det saknades lite på toppen. ;)
att ni inte hälsade på dåMicke S skrev:Det blev inte så varmt som utlovat. Dagens tur började kl 10 och då var det bara 1,5 plus. Men när jag kom hem för en timme sedan hade temperaturen gått upp till +8.
Det blev en hel del rolig körning i alla fall och den gamla FZan känns som en ny hoj i motor och chassi. Lunchen intogs på en Pizzeria i Smedjebacken. FZan är den snabbaste hojen i gänget men alla som var med kör mycket bra så man behöver inte stanna och vänta utan det är bara att slå av lite när man har stått på en bit så är de ifatt på en gång.
FZ 750 till vänster, sedan en VFR 750 och en GP Z750. Bakom står en Suzuki 1000 CC, minns ej modellbeteckning men det är den med kedjedrift och höj/sänkbar vindruta. Glidaren är troligen en Yamaha Vulcan 1100 eller möjligen lite mer CC ändå. Är inte så kunnig på dem.
Jag lät motorn på FZan vara igång när vi stannade så att jag kunde värma händerna på den. Rätt vad det var så började det pissa under motorn. Jag var rädd att ha blåst en packning eller något. Men det visade sig vara vatten p.g.a. att temperaturen steg och den evakuerade överskott av kylvatten. När jag bytte kylvatten fyllde jag till kylaren brädden och expansionskärlet till hälften. Men det reglerar sig själv sedan m.h.a. bimetallen i kylarlocket. Jag hörde inte att fläkten startade så den måste fixas. Troligen fel i kablage eller på termostaten men det visar sig och behöver fixas innan sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=stGuC5P ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns nog hopp om att det kan bli en riktig Karl av dig oxå till slutfatchance skrev:Testade ett annat "fabrikat" i dag.
Fina lågvarvs egenskaper och bra vridmoment, men det saknades lite på toppen. ;)
Hej igen 3 km efter infarten till smedjebacken efter riksväg 66 mot ludvika stort ställverk på vänster sida mitt för det svänger du in höger bara vårat hus där .Micke S skrev:Det luktade varken mat eller kaffe utanför hos dig så vi brydde oss inte om att stanna
Men visst hälsar jag gärna på vid tillfälle. Om du PMar telefonnummer så slår jag en signal när jag är i området, vet inte vart du bor.
Jag har kört väldigt mycket hoj till och från Fagersta. En typisk slinga är V-ås, Skultuna, Norberg, Fagersta och ner via Kolswa på returen. Mellan Fagersta Olskroken och Kolswa 50-skylt brukade jag köra hoj och logga tiden. Rena dårskapen för försöker man jaga tid och vet hur hårt man måste köra tar man oförsvarbart stora risker på allmän väg. Och då menar jag inte Harry Haffa för det är inget problem alls jämfört med om man orsakar en olycka.
Vad är det för ras ?Patrik skrev:I natt blev det tillökning.
/ Patrik
Papillon.Hasse skrev:Vad är det för ras ?Patrik skrev:I natt blev det tillökning.
/ Patrik