Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av TolvNollNio »

Raketsport skrev: 01 okt 2020, 11:22 Det är inte ofta (läs aldrig) man ser Compacten här i Vännäs så döm om min förvåning när jag ska parkera vid hälsocentralen och där står en superfin Monark 1252 i originalutförande.
Kan tänka mig ägaren av den andra Compacten i sin tur blev förvånad av att se din stå bredvid! 😁
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Lolalola »

Jag var iväg söderut och hjälpte en kompis att få hem den här. Fast det var egentligen igår. Han ser väldigt nöjd ut bakom maskeringen. :) Bild
Bilagor
thumbnail_IMG_4360444 - Copy.jpg
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Mina trakter ser jag. Känner jag kanske ägaren, kände en kille med sådan bil för länge sedan, han hade en flyttfirma.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Lolalola »

HSE skrev: 02 okt 2020, 15:06 Mina trakter ser jag. Känner jag kanske ägaren, kände en kille med sådan bil för länge sedan, han hade en flyttfirma.
Det var i höjd med Halmstad tror jag, men ägaren bodde i Bjuv eller nåt.
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av TolvNollNio »

Har för mig gamla biografen i Bjuv numera är bilfabrik, där gör dom såndärninga AC Cobra replikor.
Så det är tätt mellan bilfabrikerna i Skåne, äggafabriken i Ängelholm är bara några mil bort från Bjuv.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Det är inte bara kanelbullens dag, det är även stora garagestädningsdagen i Pengfors.
IMG_20201004_144356.jpg
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Lolalola »

TolvNollNio skrev: 02 okt 2020, 17:52 Har för mig gamla biografen i Bjuv numera är bilfabrik, där gör dom såndärninga AC Cobra replikor.
Så det är tätt mellan bilfabrikerna i Skåne, äggafabriken i Ängelholm är bara några mil bort från Bjuv.
Det stämmer det, men den här är ett gammalt bygge med Jagga-axlar och goa grejor. Han i Bjuv kör med Corvette. :)
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Lolalola »

Raketsport skrev: 04 okt 2020, 13:44 Det är inte bara kanelbullens dag, det är även stora garagestädningsdagen i Pengfors.
Bild

Ja man måste städa ibland. Jag körde en likadan brödback till tippen för ett tag sen. Fast det var förstås mest Zündapp i den.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av billykid »

Citat = Fast det var förstås mest Zündapp i den.... Då var det inge större skada eller förlust__ Hehehe.... staff_gemini-1.gif
umekille
Inlägg: 1513
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av umekille »

skruvat postcyklar i 2-dar så nu e dem hela men...
fast det skillde flera hundra mellan de jag skicka efter 24x2
så var det samma fabrikat på däcken och mopedrenovering.se
får mina 5 plus...de hade också med vit sidan om man ville ha.
kolla deras dekalsortiment https://www.mopedrenovering.se/sok/dekal
Bild
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Lolalola »

Jag ville ha en tvättmaskin på jobbet, en som inte skar sig mot omgivningarna. Nu har jag det. Den förvandlades till en Electrolux Predator!

Bild
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HVA59 »

Har haft en stationärmotor som jag hållit på med ett tag nu, den är från 1926 och nog inte byggd i många ex så inte lätt att veta hur den allt ska funka i den, men fick igång den i kväll i alla fall! Riktigt kul! Skulle lagt upp en video om jag hade kunnat. Dock inte utan att först ha fått en baksmäll så kraftig att veven kröktes och gick sönder, hade inte tändningen rätt... Får gjöra en ny, ett under att jag inte bröt handleden eller nåt :shock:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Ja, det fanns människor som dog i bilens bardom när de fick backslag när de skulle starta bilmotorn. Självstarten uppfanns just av en man efter att en vän till honom strukit med så han insåg behovet av en säker startmetod. Traktorerna med vev hade oftast ett reglage för att sänka tändläget innan man började veva, gällde att inte glömma det och att ställa sig så man inte träffades på något känsligt ställe av veven om den skulle sparka bakåt...
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HVA59 »

Jo jag vet, jag försöker alltid vara försiktig, men jag har haft tändmagneten på renovering och behövde ställa in tändningen igen, inte lätt med en sidventilare där man inte kan se in i vilket läge kolven är... Inga märken på svänghjulet heller... Ställde så gott jag kunde men hamnade tydligen lite tidigt, flyttade det ca 10 grader efter det och då gick det :)
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av erlan »

prova en visselpipa i tändstiftshålet. ett tips jag fått för länge sen, inte testat själv.

erlan
Skriv svar