Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

HSE skrev: Så att jag höll på att köra på grabben när han vek in framför mig berodde nog på att han körde mer i sidled än rakt fram...
Ja det tror jag också. Det märker man själv ibland när en bil svänger in framför, man får känslan att de har släppt på gasen så att det framkallar en liten svordom :) Det är inte ofta jag blir omkörd men det är ändå vanligt när någon idiot på vajerväg ska pressa sig in framför innan det blir 1-filigt. När det öppnar igen till två filer brukar jag blåsa om. Det är ju väldigt onödigt att trängas bara för att komma först med de risker det innebär. Visst är det roligt med kurvstrider men alla är inte lika glada i det och kan bli rädda om något oväntat dyker upp. Ett annat fenomen som jag retar mig lite på är hur ovilliga många är att lämna plats för andra och gärna gasar på för att blockera en utkörning.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Jag tror vi är överens :) Det jag inte förstod från börja var varför han vek in framför mig i första skedet, jag körde bara 70 och det låg en bil till före och ingen mötande trafik i sikte. Så jag skulle stannat i omkörningsläget och hängt på de andra 4-5 motorcyklisterna som redan kört om, fanns ingen orsak att skära kurvan i de 75-80 han höll :shock: Istället skar han in så han nästan snuddade min framskärm och samtidigt hade jag 7-8 grabbar till i en röra som också höll på att köra om. Kan bli lite rörigt på mopedrallyn ibland men det är inget mot ett gäng 16-17 åringar på crosscyklar...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Ja man får hoppas att sådan kör omkull och bara får en lite blåtira så att de förstår hur lätt det kan gå illa. Fast det är ju lätt att säga för man blir likadan i tävlingsmoden.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Såg en Varg i går, senare på kvällen hade den tagit ett Rådjur. Såg i morse att fler än jag sett den, en granne hade till och med filmat den. http://www.kungalvskuriren.se/varg-film ... v-i-morse/" onclick="window.open(this.href);return false; http://kungalvsposten.se/nyheter/tv-sag ... adsomrade/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Spännande. Varg har jag aldrig sett.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Dagens arbete får tas som en träning i stresstålighet och cylinderdistansen blev som jag ville ha den.
Bilagor
20170509_123333.jpg
20170509_141916.jpg
20170509_150818.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Snart helt klar nu.
Bilagor
20170511_141422_001.jpg
20170511_152407.jpg
Transmissionssida.jpg
Magnetsida.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av billykid »

Snyggt jobbat med cylinderdistansen, ganska tjock spacersplatta..... :wink:
mycket fräsa, fila och puts mm innan det blir klart.. slider_score.gif
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Coolvette »

Micke S skrev:Snart helt klar nu.

Stiligt jobbat!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Inte en vacker och välbevarad moped, men historiken är fantastisk. https://youtu.be/-Tap7djG8a4" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Inte en vacker och välbevarad moped, men historiken är fantastisk. https://youtu.be/-Tap7djG8a4" onclick="window.open(this.href);return false;
Den var snabbare än jag hade trott. Roligt att se där ni bor också.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev:
Raketsport skrev:Inte en vacker och välbevarad moped, men historiken är fantastisk. https://youtu.be/-Tap7djG8a4" onclick="window.open(this.href);return false;
Den var snabbare än jag hade trott. Roligt att se där ni bor också.
Finns mer att få ut när den blivit varm. Nymans fick en del klagomål från polisen pga denna moped så det var tvungen att strypa de senare motorerna.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av pnilz »

Har renoverat motorn på min Yamaha RD350 startade upp den idag tror ev jag använt lite mycket olja vid monteringen! Efter fix av en trilskande förgasare som ville flöda över så verkar den gå bara bra! Blir förhoppningsvis provkörning imorgon.
Rd350
Rd350
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

Eventuellt lite förmycket olja :lol:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av pnilz »

Lyfte toppen på Royal Enfield J2an idag har haft ett jäkla oljeläckage... konstigt på en Engelsk motorcykel... hmm nya vitron gummi tätningar på väg hem iallafall!
0,040störrekanna
0,040störrekanna
Skriv svar