Elmoped!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
jutte
Inlägg: 89
Blev medlem: 24 sep 2009, 23:00

Elmoped!

Inlägg av jutte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill varna andra för att som jag dricka pilsner och vara på Tradera.
Slutade så illa att jag nu tydligen är ägare av en stycken dansk postmoppe av fabrikat Peter Pan (elmoped med släpvagn).
Ta det lugnt med alkoholen.
Om någon har någon som helst info om dylik skapelse vore jag tacksam!
Hämtas på Tisdag kväll.


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->holy ****, har aldrig sett nåt liknande <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmmm ska tänka på de nästa gång jag tar ett glas staff_gemini-1.gif :drunken: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
ziddan
Inlägg: 74
Blev medlem: 17 okt 2008, 23:00
Ort: Stockholm / Värmdö

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dansk ser ut att vara ordet :P

Vet du mer än att den är elektrisk?

Voltantal, amperetimmar på batterier. reslängd på full laddning?

Har själv funderat på att ge mig in på att elektrifiera något billigt vrak nån gång. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan inte låta bli att gilla den! Har aldrig sett något liknande...å namnet! Njä, man lär väl knappast flyga fram.
Berätta gärna lite mer om den, då du fått hem pilsnermoppen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jasså du klippte den förlängda cykeln..oh så ful :oops:
Men hade det varit närmare nog fan hade man vart me i budgivningen.å då utan alkohol inblandat.. släpet är väl för att få med sig ett batteripkt som säkert är slut å kostar 10 papp. nä nu ska jag int va taskig är bara avundsjuk. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åja Doktorn - avunds vill ja lova, så till den milda grad att man kan
ju tro på fullaste allvar att du rentav själv kanske kommer dragandes
med nått i samma klass endera dagen.......Månne....hehe, kanske
jag kan lura på dig eller nån annan nåt objekt man har ståendes. <!-- </EdIndex> --></div>
jutte
Inlägg: 89
Blev medlem: 24 sep 2009, 23:00

Skönheten hemma!

Inlägg av jutte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hämtat "saken" men vet fortfarande inget mera, saknar tillverkarskylt och finns ingen märkning om hur många volt osv.
Finns plats för 2 stycken batterier.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusan vad :cool2: den är! Den där måste du ju få igång och ta ut på vägarna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä dra på trissor å kom tillbaks på jul :lol: Vilken skön fylleaffär du har gjort 8) Får nog dra några stenhårda järn innan ja budar på Tradera nästa gång 8) Grattis! <!-- </EdIndex> --></div>
Berglund
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 jun 2009, 23:00

Inlägg av Berglund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OjOjOjOj!!!!!!!!! Satan va ful den är!!!! :D :D :D :D :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vann Stora Designpriset 1978...? staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
ziddan
Inlägg: 74
Blev medlem: 17 okt 2008, 23:00
Ort: Stockholm / Värmdö

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kanske står något på elmotorn eller "gasreglaget" om voltantal?

Tanken som kommer upp direkt är 2x12volt då högre voltantal är lättare reglera. <!-- </EdIndex> --></div>
Amazon_jerka
Inlägg: 331
Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var sugen som fan på att köpa den när jag såg den på Tradyra.
Men tyvärr för långt bort.
Den är så :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1511
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en cool moppe
hur går det med få igång den? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar