Inte ovanliga ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inte ovanliga ?

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eftersom ingen har bjudit
http://www.tradera.com/NOS-avgasror-Sachs-Med-kort-krok-Monarscoot-mfl-auktion_101682986 <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte också på det. Auktionen avslutades utan bud :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->monarscoot med sachsrova.. :roll:
Jag har sett dom med zundapp, puch, HVA flinta, samt ILO men sachs?? har jag missat nåt eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade detta i arkivet.

SKOTERMOPEDEN 1269 - MCB producerad "Monarscoot" med Sachs motor
Bild
1969-1971 1269 Skotermoped "monarscoot" 2-växlad Sachs med handväxel och kick. Teleskopfjädring fram. Bromsljus och hastighetsmätare. Denna modell fanns som Crescent, Monark och Husqvarna.
Lack: Polisvit nr:35- metallblå nr:22. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->å fan :shock:
En sån har jag men det sitter hva flinta på den å inte är den ombyggd. Men det verkar ju ha varit en riktig sallad gällandes motoralternativen <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var in å smygkikade jag oxå å det verkar som att den sista modellen hade sachs man lär sig ngt nytt varje dag.. :D
Men den verkar vara ganska ovanlig har aldrig sett ngn vare sig å annons eller på nån träff är det ngn här som har en.? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Monarscooter med ilomotor

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den modellen som konsum sålde med ilomotor,,,,mums vilka minnen..
Man skulle ha behållit den - man hade ju blitt spänstig på kuppen för
den motorn spann fint......iaf några hundra meter å sen fick man rulla
den hem med benens hjälp, konstant stock i förgasaren pga microhål
till munstycket.
Naturligtvis fanns alla tillgängliga skydd mot skit men det behövdes bara
att nån viskade - va bra den går - så stannade skiten....bhuäää. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill ha en Crescent Monarscoot med Sachs snurra. Har sett några under åren men det är inte många.
Tyvärr gick jag förbi en som såldes på marknad i Umeå utan att ens kolla om det var Sachsmotor på den cocos_acc.gif. Snacka om att jag ångade mig sen då jag fick veta och den var såld.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även hjulen verkar vara annorlunda.. den där har såna där tidiga compact hjul men med lackade/eloxerade fälgbanor.
Ja marknader är till för dom som inte tvekar..man måste alltid klippa till när man står där sen är det försent. Fördelen med veteranprylers är ju att man kan sälja om man råkar ångra sig i efterhand. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar alltid ett köp i efterhand - tur att det finns en köpare kvar därute i mörkret så man blir av med ångerköpet man fick ångest över. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Vill ha en Crescent Monarscoot med Sachs snurra. Har sett några under åren men det är inte många.
Tyvärr gick jag förbi en som såldes på marknad i Umeå utan att ens kolla om det var Sachsmotor på den cocos_acc.gif. Snacka om att jag ångade mig sen då jag fick veta och den var såld.
Precis en sån har jag (den färgkombinationen, med sachs), ute i förrådet. Fick den av en polare, som plockade ner den för 20 år sen, men sen blev den liggande... Jag är tredje ägaren efter polaren och hans farfar. (Den ligger fortfarande isärplockad, i väntan på att friggeboden/verkstan ska bli klar...)

/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är nog rätt sugen på en fin sådan med Sachsmotor :D

Men när allrummet skulle bli iordning så tömdes moppekontot på merparten tack vare en 42" LCD-TV :cry: :D

Så nu är man "tillbaka till gå" igen..... :oops: Men vadå, de växer ju inte på trän så man kanske är ikapp igen när tillfället kommer :D Man får se det positivt :lol:
Dessutom har jag ju lite annat som går med snigelfart så det är väl mening med det mesta.

Annars kan jag berätta om min bror som har en granne som har hållit på med en carport under många år. Där satte man upp en "byggmästarskylt"


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar