Åland

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Åland

Inlägg av smalltown »

Efter många somrar på Gotland funderar vi på att lägga årets moppesemester på något annat ställe. Någon som varit och kört på Åland och vet om det skulle passa bra? Tänker på om det är lätt att hitta ställen att vildcampa på, eller om det finns restriktioner och den mesta marken är privat osv. Gotland är ju perfekt i det avseendet, det finns bra ställen vid vattnet överallt där man kan slå upp tältet, knäcka en öl och dra igång brasan.

Mvh K
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Åland

Inlägg av Micke S »

Det är inte lika fritt att naturcampa som i Sverige. Så vill man inte bli väckt av en ilsken markägare med mynningsladdare så behöver man ha tillstånd. Det är inte säkert man får om man kommer ett gäng med moppar om ryker och väsnas som för övrigt inte får köras vart som helst. Det finns ju gott om campingplatser så det är inga problem.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Re: Åland

Inlägg av bryggaren »

Jag har kört mc flera år på Åland. Moped måste vara perfekt, har jag tänkt, för det är ganska korta avstånd och bra vägar. Varför inte ta in på något billigt boende i Mariehamn så kan ni "göra stan" på kvällen? Vi har bott på Esplanad, enkelt boende med frukost mitt i Mariehamn. http://www.cikada.aland.fi/espen_ny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
smalltown
Inlägg: 377
Blev medlem: 12 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Åland

Inlägg av smalltown »

Det kunde vara trevligt en av kvällarna! Men annars är det nog att sitta och ljuga runt en brasa med polarna efter en dags körning jag gillar mest med mopedsemestrarna:)
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Re: Åland

Inlägg av henrik123 »

Hej jag har spenderat de sendast 10 somrarna på en ö som heter vårdö. Ca 50 min från mariehamn, fina vägar, fin natur och en hel del ställen att stanna och fika samt mycket att se. Gott om campingar, dock är det svårt att tälta var man vill men folk är trevliga och fråga är ju gratis.
Skriv svar