Kassa lager

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 691
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Kassa lager

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej !
God service att ersätta en felaktig vara ?
Det är väl knappast fråga om god service att man får en felaktig vara ersatt? Det är fullständigt självklart att man ska få en felfri vara!

Var går gränsen för att uppmärksamma dåliga produkter ? Kullager är inte ok? Att hänga ut en tillverkare av värdelösa däck är ok?

Givetvis vill väl ingen ha ett forum med en massa skvaller och inlägg från "rättshaverister" som ser fel i allt .
Men att vara förhindrad att berätta var dåliga produkter finns känns inte bra.

Då jag inte har rättsläget klart för mig så försöker jag hålla en låg profil i ämnet. Efterlyser dock fakta i ämnet .

Till sist är det dock forumsägarens beslut.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kassa lager

Inlägg av Raketsport »

ZVEZDA M50 skrev:Hej !
God service att ersätta en felaktig vara ?
Det är väl knappast fråga om god service att man får en felaktig vara ersatt? Det är fullständigt självklart att man ska få en felfri vara!

Var går gränsen för att uppmärksamma dåliga produkter ? Kullager är inte ok? Att hänga ut en tillverkare av värdelösa däck är ok?

Givetvis vill väl ingen ha ett forum med en massa skvaller och inlägg från "rättshaverister" som ser fel i allt .
Men att vara förhindrad att berätta var dåliga produkter finns känns inte bra.

Då jag inte har rättsläget klart för mig så försöker jag hålla en låg profil i ämnet. Efterlyser dock fakta i ämnet .

Till sist är det dock forumsägarens beslut.
Jag har aldrig sagt att ni inte får ange tillverkaren av ett kullager. Jag har talat om återförsäljare och att återförsäljaren gjort sin del dvs ersatt för förlusten. Nämn gärna den återförsäljare som inte har en enda skitvara i sitt lager? I så fall kan vi börja kasta skit på varenda mopeddelsåterförsäljare och rättfärdiga det med att de säljer en eller flera produkter med exempelvis dålig passform.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 691
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Kassa lager

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Jag kan moppebranchen för dålig för att kunna svara på frågan. Andra branscher jag kommit i kontakt med överlever man inte om man inte levererar schyssta bananer.
Är det en omöjlighet att marknaden för moped kan vara schysst? Jag menar att en sund kritisk granskning och tydlig feedback är ett verktyg mot en sund marknad med bra prylar.
Så länge som tillverkare kan tillverka undermåliga produkter som återförsäljare köper o kunder i sin tur blir blåsta så kommer detta att pågå. Ska det vara förbjudet att recensera allt utom positiva saker blir det lite knepigt?
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Kassa lager

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev: Jag bär det yttersta ansvaret för alla inlägg.

zappafan skrev:
Raketsport skrev: Eller en idiot :wink:
Följde Hasse med? :D



Vad säger lagen om personliga kränkningar?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kassa lager

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:
Raketsport skrev: Jag bär det yttersta ansvaret för alla inlägg.

zappafan skrev:
Raketsport skrev: Eller en idiot :wink:
Följde Hasse med? :D



Vad säger lagen om personliga kränkningar?
Det vet du väl att det är mitt fel det också :wink: kan även vara lite ansvarig om micromaten inte blev så varm som du tänkt dig :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Kassa lager

Inlägg av Micke S »

Ja det kan få tråkiga konsekvenser om en firma svärtas ner. Det är ju inte bara innehavaren som får problem utan t.ex. hela hans familj. Jag har ju precis som många andra skrivit av mig ilskan på Ettans. Men det var länge sedan och därefter har det fungerat mycket bra med dem vilket jag också har redogjort för. De var de enda som kunde få fram en Polini80 när det var bristvara och jag trodde inte att det skulle komma någon på länge. Men det tog bara ett par dagar.

En annan episod som jag har nämnt gällde VRM och en grunka till HDn som blev lite fel. Men den stridsyxan är begravd sedan länge och vi har ett gott samarbete.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Kassa lager

Inlägg av JanneL »

Om våra produkter är skit ser jag det som er plikt att tala om det för mig eller återförsäljaren.
Är det så att jag inte vill skicka en ny produkt, rätta till felet eller stå för våra produkter som man kan förvänta sig, ser jag inget konstigt i att ni sprider ut och varnar allmänheten om detta.
Jag/vi tjänar ju pengar på våra kunder, och det är en risk att vara företagare på mer än ett sätt, t.ex att man får nån missnöjd kund, det är spelets regler och det visste jag innan jag gav mig in i detta.

Vi har nu (tillsammans med en känd mopedhandlare) ett ärende med en kund som fått en koppling som inte är ok. ett av dreven vi köper in och modifierar är feltillverkat vilket vi inte sett.
Han kommer att få en helt ny koppling i veckan så fort jag kollat att den är ok, han får en fraktsedel med returfrakt på den defekta och sen är nog problemet löst.
Jag tror att på detta vis kommer vi få en kund som är mer trygg med oss när han ser att vi hanterar problemet proffsigt och därför kommer att handla mer.
vi har alltså i slutändan egentligen vunnit lite på ett fel.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kassa lager

Inlägg av Raketsport »

Helt rätt, man ska tala om för tillverkare och återförsäljare när saker felar. Sen har tillverkare och återförsäljare valet om de vill åtgärda felet och undersöka om det är konstant på varje produkt av sitt slag eller om det var en olycklig slump. Om man märker att inget händer och att obrukliga produkter fortsatt säljs så kan man naturligtvis förmedla sin oro till andra dvs skriva att Firman/tillverkaren fortsätter sälja felaktiga delar trots påstötning. Därav att jag själv skrev om Speed däcken på forumet.
//Jossan
Josefine Andersson
Ebbe Weber
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 jun 2016, 14:26

Re: Kassa lager

Inlägg av Ebbe Weber »

Vi fortsätter historien...
Var tillbaka i affären för att köpa en grej och av ren nyfikenhet kollade jag in "mina" hjul. Andra hjulet jag tog upp hade lager som satt fast, och då menar jag bergfast, gick inte att rubba! Då ingen personal fanns inom synhåll tog jag med hjulet till kassan och bad där kassörskan att känna på lagren. Frågade hur dom kunde sälja sådana hjul. Något vettigt svar fick jag inte men så kunde ju jäntan varit mitt barnbarn...Nu kommer jag att kolla hjul varje gång jag är i affären och påpeka bristerna. Får se om det kan hjälpa. Hjulet kostar 349kr om någon annan vill kolla kvalite'n. Vore intressant att se om dom är lika dåliga över hela landet.
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Kassa lager

Inlägg av TolvNollNio »

Hjulet kostar 349kr om någon annan vill kolla kvalite'n. Vore intressant att se om dom är lika dåliga över hela landet.
Kollar gärna.

Kan du begränsa ner det till någon specifik butikskedja?
Blå/vit Monark 1209
Ebbe Weber
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 jun 2016, 14:26

Re: Kassa lager

Inlägg av Ebbe Weber »

Nja, med tanke på forumsreglerna känner jag att det inte går att nämna något namn. Om du söker på "luftgummihjul" och produktnamnet "Hamron" blir det genast lättare.
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 691
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Kassa lager

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!
Hahaha, där är det svårt att hitta något av god kvalité!
Där har jag sett vedkapar som har svetssträngar BREDVID skarven... Inte ett exemplar utan flera.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Kassa lager

Inlägg av Micke S »

Ja den firman är helt utlämnad till vilken kvalité Kineserna har lust att leverera till dem och betalningen är troligen så dålig att viljan med automatik är låg. Jag har själv köpt ledade vagnshjul där. De fungerade okey men jag fettade in dem först. Det jag reagerade på var det höga priset med tanke på vad skitgrejor egentligen borde kosta.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Kassa lager

Inlägg av JanneL »

Ebbe Weber skrev:Nja, med tanke på forumsreglerna känner jag att det inte går att nämna något namn. Om du söker på "luftgummihjul" och produktnamnet "Hamron" blir det genast lättare.
Vi ska alltså gissa vilken firma du handlat skräp av.
inte för att vara taskig men det här börjar likna ett dåligt skämt, antingen skriver vi var skräpet finns eller så skriver vi väl inget alls tycker jag

om nån skriver nåt om att jag var elak eller har fel blir jag kränkt och stämmer forumägaren för förtal, NOT!!
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Kassa lager

Inlägg av TolvNollNio »

När det googlats försvann behovet att åka dit och klämma på deras lager..
Inget ställe som får mig att Hjula fram staff_shutup9ou.gif :roll:
Blå/vit Monark 1209
Skriv svar