Lunginflammation...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Varit på arbete i en vecka och åkte hem över helgen på fredag kväll 10/2. Kände att nåt var fel under helgen...är nog en grov förkylning, villar lite så blir jag snart bra....då jag kan åka tillbaka jobbet på måndag 13/2 morron Kl 03:00.. :shock:

Nää det gick tyvärr inte som jag tänkte = sjukskrivning. Å efter 3 dagar började jag hosta upp blod, jag måste till läkare.
Hostade så mycket att jag låg på golvet och kröp av smärta, kunde ej ligga, stå var svårt, bäst var att sitta rakt upp halv liggande över ett bord... :cry:

Ringde ORSA Vårdcentral. För klarade att hostar upp blod, tjejen i telefon låter jätte trevlig och upplyser mig om att det går en hemsk hosta just nu å förslår nån Hostmedicin... :?: :?:.. hallo jag måste till en Läkare...hon går på med att hostmedicin är bra. (har stark hostmedicin Cocillan-Etyfin som ej hjälpte) Måttet är rågat vad jag tål....så jag höjer rösten
JAG MÅSTE TRÄFFA EN LÄKARE....... :evil:

Till ORSA Vårdcentral, blir genast skickad till Akutmedicin i MORA in på Lungrönken. Remiss till FALUN Lungmottagning på en riktigt stor undersökning där dom gick ner med optik genom näsan läkaren konstaterade Lunginflammation...med många fler provtagningar och undersökning till slut. Så gick det med det jobbet.....suuuck.. :(


En bild....har hostat sönder små yttre blodkärl på delar av magen... färgrik Airbag har jag nu...
Bilagor
blåmage.002.JPG
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Lunginflammation...

Inlägg av JoNo »

Å fy faan säger jag bara! Jag avundas dig inte, hoppas du får rätt vård och blir kry fort.

Hade samma sak för en 15år sen nu, det tar ett tag innan man återhämtat sig... :tierdeyes:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Micke S »

Bra att du stog på dig Billykid!
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Raketsport »

Usch, låter inte bra. Krya på dig Billykid!
//Jossan
Josefine Andersson
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Har provat ingen roligt blir helt slut hissa huvud andan max pa sangen sa gardet att sova annars kudden pa koksbordet .
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Lunginflammation...

Inlägg av TolvNollNio »

Retligt med jobbet, men hälsan är alltid viktigare.
Hoppas du kan sova, krya på dig :cold:
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Super Duper Tack för alla Krya på Hälsningar...... slider_thankyou.gif

Dom behövdes verkligen kan jag lova... mistick_yes.gif .

..när det var som värst...nu är det nog tusan kört här... :cry:
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HSE »

Känns som jag fått detsamma nu, kom som ett klubbslag med feber hosta och ont i bröstet :evil: Hoppas det inte blir lika illa som för dig...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

HSE skrev:Känns som jag fått detsamma nu, kom som ett klubbslag med feber hosta och ont i bröstet :evil: Hoppas det inte blir lika illa som för dig...
Hoppas verkligen inte att då åkt på samma som mig..... :shock: ...HSE...Peppar Peppar Krya på dig... :)

Är betydligt bättre nu & hostar nästa inte alls nu....efter en rejäl kur med Kortison + Antibiotika.
Ont och öm i höger sidan..ännu. Men gud så skönt att ej hosta sönder sig mera... 8)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Raketsport »

Vad bra att det går åt rätt håll för dig. Tarlå.g tid att bli kry från lunginflammation.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HSE »

billykid skrev:
HSE skrev:Känns som jag fått detsamma nu, kom som ett klubbslag med feber hosta och ont i bröstet :evil: Hoppas det inte blir lika illa som för dig...
Hoppas verkligen inte att då åkt på samma som mig..... :shock: ...HSE...Peppar Peppar Krya på dig... :)

Är betydligt bättre nu & hostar nästa inte alls nu....efter en rejäl kur med Kortison + Antibiotika.
Ont och öm i höger sidan..ännu. Men gud så skönt att ej hosta sönder sig mera... 8)
Skönt att din hosta gett med sig någorlunda. För min del är jag utslagen än, febern har gått ned idag men istället är jag matt och saknar ork + att hostan bara blir värre. Hoppas jag är någorlunda i form tills tisdag då jag skall till tandläkaren för att få kronan monterad på hörtanden jag tappade en lagning på för en tio tolv dagar sedan.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Hallo HSE...hur mås/går det. Hoppas du piggnar till nu...va du till käftis.. :?:


Själv mår jag bättre, bättre å bättre men inte den riktiga orken tyvärr... :|
Men otroligt bra att vara lite orkes lös..... :lol: :lol: ....då kan man gör det
som man normalt inte gör.

Typ städa, sy upp byxor, gör snus, snurfa på nätet...jippy. Har nog inte gjort så
här många typ lite tråkiga saker om jag varit helt frisk.... :shock:

Snus tillverkning.....laddat upp så nu klarar jag mig typ minst ett år....GOTTI gott.. 8)
snus_saker.jpg
Köpt på 2,5 liter dunk nu...inga små påsar för en man som väger 3 siffrigt.... :roll:
tillbehör.jpg
Master billy vid symaskinen......
syr....jpg
Så blev det...inte så illa ***ler***... :mrgreen:
Bilagor
sytt_klart.jpg
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HSE »

Jag är bättre men fortfarande orkeslös och med envis hosta. Min mor som drabbades samtidigt hamnade ju på lasarettet i Kungälv med konstaterad influensa, tufft när man är 94. Men hon var bra nog för att skriva ut sig själv i Lördags, hon skall få hjälp från kommunens äldreomsorg om de får till det den här veckan. Återstår att se dock. För min del vågar jag inte jobba med att fortsätta röja sly innan hostan blivit bättre så det ligger på is just nu :(
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Raketsport »

Billykid - en händig man reder sig själv thumb_up Trist att vara sjuk, men det kan ibland vara ett bra tillfälle att ta tag i saker som inte prioriterats tidigare.
HSE - håll dig från slyröjning så länge du har problem med hosta och luftrören. Det är inte en lätt uppgift att röja
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Raketsport skrev:Billykid - en händig man reder sig själv thumb_up Trist att vara sjuk, men det kan ibland vara ett bra tillfälle att ta tag i saker som inte prioriterats tidigare.
HSE - håll dig från slyröjning så länge du har problem med hosta och luftrören. Det är inte en lätt uppgift att röja
.
.
Håller med där.....SE - håll dig från slyröjning så länge du har problem med hosta och luftrören....krya på dig först.. :wink:
Skriv svar