Lunginflammation...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HSE »

Tack för omtanken, irriterande med hostan. Lite underligt men bra är att jag inte hostar när jag lagt mig så jag sover i alla fall bra. Brukar ju oftast vara så att man böjar hosta värre när man går till sängs... Röja sly är ett evighetsjobb, är 7-8 år sedan jag gjorde det sist så en del träd har växt sig riktigt stora sedan sist så det blir svettiga skjortor :wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Hmmm...fått reda på att jag hostat sönder 2 st reben. Trodde läkaren skämtade sa att det vara nog så!

Känt mig bättre å bättre, men i morse kunde jag knappt rör mig igen. Nu nu jäklar får det vara nog...:no_no: ,
har inte tid å vara sjuk mera nu... :twisted:

Hoppas din hosta gett upp nu HSE..... :-BD tumme upp nu...!
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HVA59 »

2 revben? Det låter illa... :shock: Hoppas det blir bättre, krya på dig!
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Lunginflammation...

Inlägg av HSE »

Ja jag är helt återställd nu :D Tråkigt att du fortfarande är krasslig. Knäckta revben gör ont om man skrattar eller hostar eller tar i, jag vet, jag knäckte två på jobbet en gång när jag stod på en trappstege och tog i för att lossa en stor mutter. Stegen for förstås undan när jag sög i så jag ramlade och knäcker två revben på en manometer som satt på en rörledning. Företagsläkaren konstaterade faktum och jag fick skriva sedvanlig tillbudsrapport, ingen sjukskrivning så det rubricerades som tillbud :wink:
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Lunginflammation...

Inlägg av erlan »

men det har du väl hört. att när en karl blir riktigt förkyld, då................

erlan
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

erlan skrev:men det har du väl hört. att när en karl blir riktigt förkyld, då................

erlan
.
.
:thumb: :thumb: :thumb: ...***ler***.. :)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Raketsport »

Med två brutna revben rekommendera jag starkt att låta bli komedifilmer och dumma Youtube-klipp. Krya på dig Billykid!
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Lunginflammation...

Inlägg av billykid »

Raketsport skrev:Med två brutna revben rekommendera jag starkt att låta bli komedifilmer och dumma Youtube-klipp. Krya på dig Billykid!
.
.
slider_thankyou.gif ...Jossan. Jo helt rätt...några gap flabb blir det inte just nu iallafall... :wink:
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Lunginflammation...

Inlägg av Coolvette »

Raketsport skrev:Med två brutna revben rekommendera jag starkt att låta bli komedifilmer och dumma Youtube-klipp. Krya på dig Billykid!
Ta det lugnt, det där kam man inte påskynda läkningen av direkt.

Sommaren 2004 körde jag bankörning med Ducatiklubben, på Ring Knutstorp i Skåne, för fjärde gången.
På det sista av dagens körpass var väl skallen inte helt skärpt längre, jag skulle köra om en långsammare förare i utgången inför rakan då han helt oannonserat bytte spår och fel reflex fick mig att nypa frambromsen med en highsider som följd, resultat: fem knäckta revben på ryggsidan... :?

Man kan ju säga att en "intressant" tid följde, svårt att sitta, svårt att ligga, svårt att sova... 8)
Skriv svar