Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av Micke S »

Swish via Nordea har en limit på 250 tusen. När man ska överföra pengar via Swish får man upp namnet på mottagaren innan man betalar.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:Swish via Nordea har en limit på 250 tusen. När man ska överföra pengar via Swish får man upp namnet på mottagaren innan man betalar.
.
.
Aha....trodde ej att sånna summor gick att Swisha. Har provat att installera det, men ej lyckats. Den mobilenheten är nog för Old.. :!:
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av T M »

billykid skrev:
Micke S skrev:Swish via Nordea har en limit på 250 tusen. När man ska överföra pengar via Swish får man upp namnet på mottagaren innan man betalar.
.
.
Aha....trodde ej att sånna summor gick att Swisha. Har provat att installera det, men ej lyckats. Den mobilenheten är nog för Old.. :!:
:twisted:
Vad den lur heta? modell?
Tänk på att mobilt bank id ska installeras först, enklast är att göra det via sin E-bank
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av Raketsport »

Man måste gå in på banken och välja summan som får dras på swish/vecka först. Den förinställda summan som brukar vara på några tusen per vecka.
Mobilt bankid är en nödvändighet på telefonen för att Swish ska funka. Mobil bankinloggning är också bra.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av billykid »

Har provat installerat bankId på mobilen som är HTC Desire A9191 Android: 2.3.5 .
Lyckades tyvärr ej.... :cry: ..Och vid uppdatering av fonen, så finns inga update.. 8)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av Hasse »

billykid skrev:Har provat installerat bankId på mobilen som är HTC Desire A9191 Android: 2.3.5 .
Lyckades tyvärr ej.... :cry: ..Och vid uppdatering av fonen, så finns inga update.. 8)

Nu är ju jag helt borta när det gäller tekniska prylar men jag tror/gissar? att : 2.3.5 är en för gammal version. Jag har 6.0 och det funkar finfint
med Swish och Bankid.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av billykid »

Hasse skrev:
billykid skrev:Har provat installerat bankId på mobilen som är HTC Desire A9191 Android: 2.3.5 .
Lyckades tyvärr ej.... :cry: ..Och vid uppdatering av fonen, så finns inga update.. 8)

Nu är ju jag helt borta när det gäller tekniska prylar men jag tror/gissar? att : 2.3.5 är en för gammal version. Jag har 6.0 och det funkar finfint
med Swish och Bankid.
.
.
.
Vad Swishar du om Hasse...2, 3, 4, 5, på 6 händer det..Hasse.. :wink:
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Sälja bil (eller vadsomhelst) hur ta betalt?

Inlägg av T M »

billykid skrev:Har provat installerat bankId på mobilen som är HTC Desire A9191 Android: 2.3.5 .
Lyckades tyvärr ej.... :cry: ..Och vid uppdatering av fonen, så finns inga update.. 8)
http://dialect.se/fraga/telefonilosning ... -uppdatera" onclick="window.open(this.href);return false;

En varning, min HTc total låste när jag uppdaterade den, bäst är nog att byta till nåt modernare
Skriv svar