WW56

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

WW56

Inlägg av billykid »

Med stor sorg har jag sålt min WW56 objekt som ståt stilla så länge att jag ej minns hur länge.
En stor trå i ögat att har jag, tänkte att vara min hobby när jag går i penson.... :?

Har tänkte om, jag lever inte till 120 år(80 vore bra) för att hinna med allt jag planerat som ung.. 8)
Säljer iväg massa saker till allt för låga priser skulle jag tro. Hoppas
att nån del kommer till nytta för nån behövande....Vad gör det om hundra år.... 8)

Lite rostskador.....kan ej hjälpas.. :shock:
rost.vf.jpg
rost.vb.jpg
rost.hf3.jpg
Så kan det bli sen......
rost.hf2.klart.jpg
rost.hf.klart.jpg
Karos.svetsat.jpg

Såld...nån som vill gissa vad priset kan vara för allt.. :?:
karos.jpg
WW56 ca. Extra delar typ en 1,5 WW till...Exp. 6st stålkastare 4 bra...WW56 Rund model ...mmm
delar.jpg
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: WW56

Inlägg av Micke S »

Jag gissar på 20 tusen.

Det ser ut som att du har gjort ett väldigt fint jobb med rostlagningarna.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: WW56

Inlägg av HSE »

Jag hade en sådan -56 en gång i tiden, bra motor på den. Hade en -57 och en -59 också. -59 hade usel motor, jag hade ont om pengar på den tiden då vi just köpt vårt första hus så jag fick tag i en gratis motor som jag rev. Visade sig vara några trasiga kolvringar i den så med nya ringar sattes den ihop och byttes på en timme mot min kassa motor. Frånsett överstyrningen vid snabb kurvtagning minns jag mest alla bensinstopp med dessa modeller utan tankmätare, man körde för det mesta tills motorn hostade av bensinbrist och då slog man om till reserven på bensinkranen, precis som på en moped :D Men känslan då man upptäckte att kranen redan stod på reserv för att man glömt så över den när man tankade sist glömmer jag aldrig :x Så efter några stopp efter motorvägen började jag ha en reservdunk med mig.... Var tankspridd redan då :wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: WW56

Inlägg av billykid »

Såldes för tiotusen var för snäll som vanligt att ta betalt...Micke tack för det plåt omdömmet, har gjort slut på några vinkel Harrys och kv2 meter plåt då jag svetsade massa bilar förr små slantar...kroppen har fått betala dyrt för dessa.. :(

Ej att glömma på dessa är bensinkran...HSE... :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: WW56

Inlägg av Micke S »

billykid skrev:Såldes för tiotusen var för snäll som vanligt att ta betalt...Micke tack för det plåt omdömmet, har gjort slut på några vinkel Harrys och kv2 meter plåt då jag svetsade massa bilar förr små slantar...kroppen har fått betala dyrt för dessa.. :(

Ej att glömma på dessa är bensinkran...HSE... :D
Den hade jag köpt direkt för lite mer än du fick genom att jag ser vilket fint jobb du har gjort thumb_up
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar