Brytarlös Tändspole .

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av Raketsport »

bappelsinmannen skrev:Jag monterade den och ställde den i mitten av hålen enligt instruktionen.
Det startade direkt och har bra tomgång och varvade upp bra, har dock inte kollat med tändinställningslampa eller provkört moppen än, men det verkar verkligen lovande!
//Nisse
Låter toppen! thumb_up
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av JoNo »

Raketsport skrev:
Puchlasse skrev:Vet inte hur många vi monterat på Mopedrenoverings moppar, men många är det. Ingen har behövt filats än. Jim får gärna komma på studiebesök. Men om jag minns rätt så kom hans exemplar från en annan leverantör....
Jag har faktiskt läst inlägg på facebook där fler angett att de behövt ta fram filen. Fel på batch eller ojämn produktion?
Är väl samma prylar oavsett vilken butik man handlar i när det gäller dessa.
Det som skrivs på facebook tar jag med en stor nypa salt, om inte jag vet att den som skriver är erkännt kunnig.
Huserar många förståsigpåare som skriver innan de läst vad tråden handlar om, eller andra som planterar desinformation för att jävlas rent allmänt... :roll:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av Raketsport »

JoNo skrev:
Raketsport skrev:
Puchlasse skrev:Vet inte hur många vi monterat på Mopedrenoverings moppar, men många är det. Ingen har behövt filats än. Jim får gärna komma på studiebesök. Men om jag minns rätt så kom hans exemplar från en annan leverantör....
Jag har faktiskt läst inlägg på facebook där fler angett att de behövt ta fram filen. Fel på batch eller ojämn produktion?
Är väl samma prylar oavsett vilken butik man handlar i när det gäller dessa.
Det som skrivs på facebook tar jag med en stor nypa salt, om inte jag vet att den som skriver är erkännt kunnig.
Huserar många förståsigpåare som skriver innan de läst vad tråden handlar om, eller andra som planterar desinformation för att jävlas rent allmänt... :roll:
Ja det är klart, men det kan inte bara varit Jim som fått en spole som måste bearbetas.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av Patrik »

Får nog köpa mig en sådan tändspole å testa. Någon som sett sådana spolar förresten med annat cc mått? En till min Autoped hade inte varit dumt.

/ P
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av JoNo »

Sambon fick en Monark med Flinta-qvarna på ifjol.
Tändsystemet började spöka med taskig kondning och slitna brytare, så jag beställde en spole av denna typen:
https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

Spolen är bara monterad med tändläget sen innan på ca 2,5mm föd.
Moppen startade direkt och går som en klocka, så nu blir det fortsatt test i sommar.
Bytet flöt på så bra att jag inte hann med att ta bilder :D
Kostnaden blev ca 300kr mer mot ny brytartändning från kina.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av Patrik »

JoNo skrev:, så jag beställde en spole av denna typen:
https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Fick hem en därifrån i onsdags, ska montera den under veckan hoppas jag. :)

Läste för övrigt om någon som beställt från ett annat ställe, han fick inte spolen som visades på bild utan en billigare kopia och inte någon stump tändkabel heller. Förhoppningsvis var det en miss från företaget.


Mvh Patrik
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av NRoos »

Patrik skrev:
JoNo skrev:, så jag beställde en spole av denna typen:
https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Fick hem en därifrån i onsdags, ska montera den under veckan hoppas jag. :)

Läste för övrigt om någon som beställt från ett annat ställe, han fick inte spolen som visades på bild utan en billigare kopia och inte någon stump tändkabel heller. Förhoppningsvis var det en miss från företaget.


Mvh Patrik
Ja nu vill vi ha en riktig genomgång med massor av bilder så vi andra också vågar oss på att köpa en tändspole. :D

Är väldigt sugen på en sådan tändspole men också även extremt lat, så någon filning lät avskräckande.
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av JoNo »

NRoos vad har du för motor du ska montera den på?
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av NRoos »

JoNo skrev:NRoos vad har du för motor du ska montera den på?

Är det inte en sån här vi pratar om? https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dom passar väl lite överallt. Jag har zündapp som jag tänkte prova i men jag har ju nån enstaka puch, sachs, ilo, husqvarna som kanske får en om dom funkar bra.
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av JoNo »

NRoos skrev:
JoNo skrev:NRoos vad har du för motor du ska montera den på?

Är det inte en sån här vi pratar om? https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dom passar väl lite överallt. Jag har zündapp som jag tänkte prova i men jag har ju nån enstaka puch, sachs, ilo, husqvarna som kanske får en om dom funkar bra.
Nyfiken bara :roll:
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av NRoos »

JoNo skrev:
NRoos skrev:
JoNo skrev:NRoos vad har du för motor du ska montera den på?

Är det inte en sån här vi pratar om? https://www.mopedrenovering.se/interest ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dom passar väl lite överallt. Jag har zündapp som jag tänkte prova i men jag har ju nån enstaka puch, sachs, ilo, husqvarna som kanske får en om dom funkar bra.
Nyfiken bara :roll:
Nyfiken får man vara. Jag trodde bara att jag hade missat något mellan inläggen 8) .
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Brytarlös Tändspole .

Inlägg av Patrik »

Fick hem ett litet utrikespaket i fredags som jag beställt i början av förra veckan.
Lite olika framdrev i diverse valörer och en VEC spole blev det också så nu skall Dakotan få bli testbänk för en sådan spole.


Puchshop.de fick jag mail ifrån också i torsdags(?) att de fått in spolar på lager men de 200 de fick var slutsålda på under 24h..


/ Patrik
Skriv svar